  • 1. Data: 2009-10-06 18:02:43
    Temat: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Od: "CSM" <t...@m...com>

    Siemanko,
    Dzis moj kumpel nabyl nowke EOSa 50D body (dla ciekawskich za 2900PLN).

    I pisze: "Obiektyw
    juz mam tamron 17-50 F2.8. Tylko troche zaczalem czytac o kartach CF i
    juz nie wiem co wybrac do tego aparatu. W jakies UDMA SanDiski typu
    Extreme IV chyba nie ma sensu sie pakowac, bo w serii 50 fotek robic nie
    bede. Chce cos ok 16GB i widze, ze Pretec x233jest w dobrej cenie
    190PLN, a Sandiski i Lexary o podobnej predkosci sporo drozsze. Czemu
    wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie chodzi
    mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie
    pozwolic na pad takowej...

    Dzieki z gory za odp.

  • 2. Data: 2009-10-06 18:07:23
    Temat: Re: Karty CF SanDisk vs reszta swiata
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "CSM" <t...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze

    Moge tylko napisac ze mam takiego Preteca (16GB, x233) od ponad pol roku.
    Mocno eksploatowany przez ten czas i poki co dziala :)

    Thomas

  • 3. Data: 2009-10-06 18:11:53
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 6 Paź, 20:02, "CSM"
    > Siemanko,
    > Dzis moj kumpel nabyl nowke EOSa 50D body (dla ciekawskich za 2900PLN).

    :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie
    > pozwolic na pad takowej...
    Niech kupi dwa SanDiski II, po 8 gb za te same pieniadze.
    Ci co maja pretecka chwala go sobie.
    StaM

  • 4. Data: 2009-10-06 18:44:43
    Od: "Quent" <x...@x...com>

> [...]
    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze

    Pretec Cheetach 1GB - chodzi bez problemow do dzis. Domyslasz sie, ze pewnie
    musi byc stary skoro to tylko 1GB.
    --
    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-10-06 18:54:56
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    CSM wrote:
> [...]
    > wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie
    > chodzi mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze

    Mam tego Preteca, 16GB 233x i nie jest on wolny ale Sandisk Extreme 4 to też
    nie jest ;-) Jesli chodzi o niezawodnosc to nalezaloby przeprowadzic
    szerokie badania statystyczne, natomiast moj dziala bezbłednie :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-10-06 18:56:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Quent wrote:

    > Pretec Cheetach 1GB - chodzi bez problemow do dzis. Domyslasz sie, ze
    > pewnie musi byc stary skoro to tylko 1GB.

    Tylko co ma piernik do wiatraka? Zupełnie inna konstrukcja obu kart, inne
    parametry i osiągi. Tylko firma się zgadza - Pretec.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-10-06 20:33:36
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-06 20:11:53 +0200, StaM <a...@y...com> said:

    > Niech kupi dwa SanDiski II, po 8 gb za te same pieniadze.
    > Ci co maja pretecka chwala go sobie.

    Dokładnie, lepiej mieć jedną z dwóch działającą, niż jedną nie działającą.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-10-06 23:04:36
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-06 20:56:23 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Tylko co ma piernik do wiatraka? Zupełnie inna konstrukcja obu kart,
    > inne parametry i osiągi. Tylko firma się zgadza - Pretec.

    Co też nie znaczy, że wyprodukowano je choćby w tej samej fabryce (nie
    wspominając o tej samej firmie _produkującej_).

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-10-07 06:43:51
    Od: JB <j...@i...pl>

    A ja wlasnie musialem wymienic swiezego San Disca Extreme III 8GB bo sie
    wieszal :-P
    EROR

  • 10. Data: 2009-10-07 06:58:43
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "CSM" <t...@m...com> napisał(a):

> [...]
    >wiec sa drozsze? Warto brac Preteca czy sa z nimi problemy?" Glownie chodzi
    >mu o niezawdnosc karty... :) Wyjezdza na 2 tygodnie i nie moze sobie

    Ja zawsze uzywalem i uzywam kart SanDiska. W tej chwili uzytkuje pare sztuk Extreme
    III i Extreme IV
    (CF) i nigdy nie mialem z nimi najmniejszych problemow (co nie znaczy, ze nie mozna
    piecha
    pecha i trafic w wadliwy egzemplarz). Dlatego ze swej strony polecam te marke
    (inne marki etz mialem, ale roznie z nimi bywalo).