    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Date: Tue, 30 May 2017 12:08:48 +0200
    <oggnti$qb6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oggo14$mqd$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oggof8$mqd$4@node1.news.atman.pl> <oggon0$qra$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oggos6$mqd$6@node1.news.atman.pl> <oggrs3$t3j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oggs64$req$1@node1.news.atman.pl> <oghbj7$963$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <b...@g...com>
    <oghd93$a9l$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oghri7$7fi$9@node1.news.atman.pl>
    <ogj4jf$6ld$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <ogjelm$ptn$5@node2.news.atman.pl>
    <ogjfed$ff8$2@portraits.wsisiz.edu.pl>

    W dniu 30.05.2017 o 11:51, sirapacz pisze:

    > no tak ale caly czas biegamy w kółko z argumentami: jeśli jest
    > akumulator wypożyczany to ma właściciela w postaci spółki A.
    > W tym wariancie albo A musiałaby być monopolistą (abyś na każdej stacji
    > miał A) albo musiałoby być więcej firm ale za to nie na każdej stacji
    > miałbyś akumulatory właściwej firmy (i w uproszczeniu każda stacja
    > miałaby akumulatory różnych dostawców).
    > Absurd.

    Dlaczego od razu absurd. Można to rozwiązać na wiele sposobów. Choćby
    taki, że stacje zarabiają na ładowaniu i wymienianiu akumulatorów (i
    biorą każdy jaki się nawinie), a właściciele akumulatorów na ich
    wypożyczaniu (na przykład dostają "poprzez stację" dyszkę za każde
    użycie). Może się to okazać na tyle dobry biznes, że bycie włascicielem
    20 akumulatorów będzie traktowane podobnie ja posiadanie mieszkania na
    wynajem, ba może się okazać, ze fundusze inwestycyjne będą w nich
    lokować kapitał.

    Na prawdę na poczekaniu można wymyśleć z 10 modeli biznesowych, żeby to
    działało. Mniej lub bardziej sensownych, ale nie jest to problem nie do
    pokonania - co najwyżej ktoś ma małą wyobraźnie. Jak się da na tym
    zarobic, to ktoś się po tą kasę schyli.

    Shrek