  • Data: 2017-05-30 12:34:38
    Temat: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-30 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > Czyli zakładasz (nie wiem po co, ale niech ci będzie), że będzie kilka
    > niezależnych od siebie systemów wymiany. Zatem kierowca będzie wybierał
    > taki system, aby mieć stacje tam, gdzie chce wymienić.
    zakładałem bo było rzucone hasło podpisywania umów z producentem aku ale
    wtedy mamy monopol.
    A jak kilku usługodawców to już jakaś konkurencja będzie.

    > Alternatywnie można stworzyć system, gdzie akumulatory będą
    > ustandaryzowane i stacje będą przyjmowały każde zwroty.

    to byłoby sensowne ale wtedy odpada całkowicie temat podpisywania umów
    tylko kaucja (pobierana przy zakupie samochodu i potem przekazywana
    razem ze sprzedażą samochodu - przypisana do VIN) i wtedy można od
    różnych operatorów a dopiero w przypadku zniszczenia innego niż
    eksploatacja konieczność ponownego wpłacenia kaucji lub jej uzupełnienia.
    Wtedy to mogłoby zadziałać