-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!3.eu.feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!ne
wsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!border
1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.new
s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <a...@g...com>
<5f60e7be$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <11k7m98a58fg9$.dlg@myjk.org>
<rjvhr8$18h0$1@gioia.aioe.org>
<5f63658a$0$546$65785112@news.neostrada.pl> <f...@m...org>
<5f64846c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<rk28i6$18t$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f64c6f1$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
<u0jpk40m1wdx$.dlg@myjk.org> <e...@4...net>
<m...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org> <rks3tg$ni8$3$horizn@news.chmurka.net>
<5f71c26b$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<rkstu4$9sg$1$horizn@news.chmurka.net> <g...@m...org>
<rkuog4$tpj$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<rkvddq$b5o$1$horizn@news.chmurka.net>
Date: Wed, 30 Sep 2020 08:44:38 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 96
NNTP-Posting-Host: 83.6.192.43
X-Trace: 1601448277 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 543 83.6.192.43:56069
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685436
[ ukryj nagłówki ]Tue, 29 Sep 2020 14:39:05 +0100, K
> Czyli bledne zalozenie.
Błędnym założeniem było liczenie że cokolwiek zrozumiesz.
> Alez przez caly czas :D
Napisz jeszcze że biję żonę i dzieci, zdecydowanie lepiej wybrzmisz.
> No i co to tak na prawde zmienia, ze byla dotacja? Problem polega na
> tym, ze wg tych badan phev-y przez caly okres zycia i sposob ich
> uzytkowania truja bardziej/tak samo. Ludzie brali bo byly tansze, a nie
> dla tego, ze byly bardziej eko.
To że kupili samochód bo było taniej i używali go niezgodnie z jego
oczywistym przeznaczeniem. Podobnie jak ci co kupowali diesla na 5km
dojazdy do pracy i płakali że DPF im się zatyka i że emisję mają kosmiczną
-- tylko jakoś tak ochoczo o tej emisji nie pisałeś i nie piszesz, bo po
co...
> A teraz na dzien dzisiejszy, koledze z tydzien temu ukradli auto (auto
> bylo w leasingu), poszedl po kolejne. Na stanie same hybrydy (i dotacji
> nie ma), na spalinowy trzeba czekac 4-6 miesiecy i kupi najpewniej jakis
> uzywany spalinowy bo potrzebuje do pracy.
Co ma piernik do wiatraka?
> Nie, po prostu jestem realista. Jednemu pasuje elektryczny, a innemu
> nie. Juz to dyskutowalismy. Finalnie wszyscy bedziemy jezdzli takimi na
> wodor :)
Uważaj bo się zdziwisz. Poczytaj, mówię po raz kolejny, o temacie. Nikt nie
idzie w kierunku wodoru w przypadku aut osobowych, bo to ślepa uliczka
aktualnie i nie ma żadnych zapowiedzi nawet aby to się miało zmienić.
Pozyskanie wodoru z OZE jest skrajnie nieefektywne, podobnie kupa strat
jest na jego magazynowaniu, transporcie, oraz na samym ogniwie paliwowym.
Jak dodać do tego absurdalnie wysoki koszt samochodu na wodór to
twierdzenie że to przyszłość zakrawa, w najlepszym razie, na żart. Jedyną
zaletą wodoru jest szybkość ładowania, która większości, tam gdzie
zmniejszenie niskiej emisji jest najważniejsze, nie jest w ogóle potrzebna.
Dlatego rynek EV się rozwija a wodór został schowany do szafy.
> Te prace nad ta technologia to tak juz z 20 lat ida i dojsc nie moga.
Ale tylko na potrzeby smarfonów czy innych laptopów, to zbyt mały rynek aby
walczyć grubo. Co zresztą pokazywały ceny kWh baterii. Dopiero jak ruszyły
EV, a to stało się relatywnie niedawno, ceny zaczęły spadać, podobnie jak
ruszył na poważnie temat ulepszania aku (w tym szybkości ładowania, bo to
jest obecnie główny problem).
> Predkosc ladowania poprawia sie poprzez zwiekszenie napiecia, a zasieg
> albo poprzez zageszczenie albo coraz to bardziej oszczedne odbiorniki i
> mniejszy opor powietrza.
Nie ważne co się poprawia, ważne że jest to z korzyścią dla wszystkich
(pomijając głąbów co problemem jest dla nich podpiąć samochód do prądu bo
tak, albo bo im się zwyczajnie nie chce -- albo poczekać 5-10 minut dłużej
przy "tankowaniu" bo przeciez się wyjątkowo śpieszą choć codziennie marnują
wielokrotnie więcej czasu).
> Ile to juz razy czytalem na temat nowych
> obiecujacych typow ogniw i ciagle nic poza laboratorium nie wychodzi.
Bo to były klikbajty na takich jak ty. Po prostu. Wtedy jak te niusy
powstawały nikt tak naprawdę dobrych baterii nie potrzebował, bo ówczesna
technologia była wystarczająca. Zresztą ja uważam że i do EV jest
wystarczająca, a tylko malkontentci robią z tego problem. No ale to dobrze,
każdy postęp i ulepszenie będzie z korzyścią dla innych. Taka krecia robota
też jest potrzebna jak widać.
> Prace nad wodorem tak na prawde zaczynaja sie na nowo bo wiekszosc
> doszla do wniosku, ze w kwestii akumulatorow nie da sie nic sensownego
> wymyslec. Dodatkowo problemem jest zaleznosc od Chin.
Gucio się rozpoczyna na nowo, żadnych przełomów w produkcji wodoru jak i
sprawniejszych ogniw nie ma i się na to nie zapowiada. Za to pracują nad
bateriami, albo nad poprawieniem obecnych, albo nad nowymi.
> No wlasnie z tym Kowalskim to tez ciekawa historia.
Co w niej ciekawego, że większość europejczyków ma takie przebiegi?
> Raz mi zarzuciles ile tak na prawde robie dziennie/miesiecznie km,
> ze elektryczny nie jest dla mnie.
Raczej że jest dla ciebie, tak jak jest dla zdecydowanej większości.
> Wrzucilem rozpiske z miesiecznym przebiegiem za ostatni rok i zapadla cisza.
Nie celowo, w przeciwieństwie do celowego pomijania przez ciebie odpowiedzi
(jak w powyższej wiadomości). Także MsgID poproszę, musiałem przegapić.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.20 08:51 Myjk
- 30.09.20 10:15 cyklista
- 30.09.20 19:59 Budzik
- 30.09.20 20:33 Zenek Kapelinder
- 30.09.20 21:03 J.F.
- 30.09.20 21:59 Budzik
- 30.09.20 22:47 Budzik
- 30.09.20 23:11 Zenek Kapelinder
- 30.09.20 23:16 Zenek Kapelinder
- 01.10.20 09:32 WS
- 01.10.20 10:52 K
- 01.10.20 11:58 J.F.
- 01.10.20 12:12 J.F.
- 01.10.20 12:23 J.F.
- 01.10.20 12:29 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=