  • Data: 2020-09-30 19:59:54
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    Nikt nie twierdzi ze wody brakuje wiec trudno zebysmy rozmawiali o
    takiej tezie.
    Rozmowa jest o wodzie nadajacej sie do picia - sprawdz sobie ile z tych
    70% to taka woda...

    > Wiecej dodam - ponoc jakby tak rowno rozprowadzic te wode po calej
    > powierzchni Ziemi, to by 2 km warstwa wyszla.
    > Na szczescie gdzieniegdzie Ziemia wyrosla wyzej niz te 2 km ...

    Jeszcze jakies inne bzdury w głowie?
    Teraz taka piosenka jest modna - tylko jedno w głowie mam, koksu 5 gram
    :)))
    A tak powaznie, to z tego pamietam, to to jest raczej kilkadziesiat
    metrów a nie 2km...
    Jeżeli jednak masz jakies zródło tych 2km to chetnie poczytam, chociaz
    wydaje sie to absurdalne nawet jak sie na to ot tak spojrzy "na oko"

    > W arabskich to nie wiem, bo tam roznie moze byc z doplatami, ale
    > Izrael sie chwali niskimi kosztami odsalania.
    > Woda w kranie kosztuje chyba jednak wiecej.

    Ok, chwala sie budowa ogromnych instalacji odsalajacych.
    Zainwestowali juz mnostwo kasy, zobacz jednak o jakich ilosciach wody
    tam mowa i sprobuj to przełozyc na nasz kraj.
    Zastanów sie rowniez, jak ta odsolona wode transportować...
    To wszystko generowałoby ogromne potrzeby energetyczne - niby jeden
    problem probowalibysmy rozwiazywac tworzac drugi.

    > Tylko .. tak fajnie bedzie, dopoki tej wody w oceanach powaznie
    > nie skazimy, oraz dopoki energia i reszta przemyslu do tego
    > odsalania tanie sa.

    Odsalajac wode z bałtyku z kazdego metra3 mielibysmy jakies 10kg soli.
    Nie wiem czy to by coś zmieniało w kontekscie zasolenia bałtyku.
    W sumie chyba nie powinno bo przeciez ta woda bedzie z powrotem
    spływac.

    > A wczesniej ... kosmos z wodoru zbudowany, ale gwiazdy przerabiaja
    > go na tlen ...

    CZyli mozemy być o wode spokojni a naukowcy sie nie znaja bo przybedzie
    do nas z kosmosu? Czekam az ktos z rzadu powie to na jakiejs
    konferencji klimatycznej ;-D

    > O kolejne jednak trudno. A jakies tam parowanie chyba jest, choc
    > minimalne ...

    Nie chodzi o to ze wody ubywa...
    Chodzi o to ze potrzebujemy w danym miejscu wody zdatnej do picia a nie
    byle jakiej byle gdzie.

    > No, jak nam cos duzego przywali, to mozemy sie nie cieszyc ...

    Dokładnie o tym cały czas przeciez mowie - o racjonalnym
    wykorzystywaniu.

    Niestety nie mam.

    > No, jesli sie rzadziej myje, to efekt moze wyjsc podobny :-)

    Ja troche sportu uprawiam wiec trudno mi sobie to rzadsze mycie
    wyobrazic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."