-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
Date: Tue, 29 Sep 2020 14:39:05 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rkvddq$b5o$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <a...@g...com>
<5f60e7be$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <11k7m98a58fg9$.dlg@myjk.org>
<rjvhr8$18h0$1@gioia.aioe.org>
<5f63658a$0$546$65785112@news.neostrada.pl> <f...@m...org>
<5f64846c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<rk28i6$18t$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f64c6f1$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
<u0jpk40m1wdx$.dlg@myjk.org> <e...@4...net>
<m...@m...org>
<X...@1...0.0.1>
<1...@m...org> <rks3tg$ni8$3$horizn@news.chmurka.net>
<5f71c26b$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<rkstu4$9sg$1$horizn@news.chmurka.net> <g...@m...org>
<rkuog4$tpj$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 29 Sep 2020 13:39:06 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="11448";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685416
[ ukryj nagłówki ]On 29/09/2020 14:01, Myjk wrote:
> Tue, 29 Sep 2020 08:41:55 +0100, K
>
>> Widocznie tym co to badali tak wyszlo.
>
> No ale wiadomo jak im wyszło -- gdy pałowali hybrydy.
>
>> Gdyby to nie byla prawda to by sie larum producentow podnioslo.
>> Jak sie z tym nie zgadzasz to wez to im tam oprotestuj.
>
> Co komu wysżło to mało istotne, ja się pytam ciebie, co na logikę ci
> wychodzi, a który te brednie powiela.
>
>> Pokupywali bo mieli do tego prawo.
>
> Ba, a nawet ich do tego zachęcili dotacjami!
>
Czyli bledne zalozenie.
>> Nie mow ludziom jak maja zyc.
>
> Gdzie znowu się dopatrzyłeś gdy komuś mówię jak ma żyć? Sam fakt że
> wykazuję absurdalność zachowania niektórych zrytych w czerep osobników jest
> dla ciebie równoznaczne z tym że mówię (a może, ZNOWU, nakazuję) ludziom
> jak mają żyć?
>
Alez przez caly czas :D
> Przecież ci ludzie pokupwali te samochody tylko dlatego, że dostali
> DOTACJE. Tylko zamierzenie tych dotacji było zgoła inne, tj. zachęcenie do
> korzystania z prądu. Pewnie jakby dostali dotacje na diesle, to też by je
> kupili zamiast PHEVów. Taki typ po prostu, zeżre gówno spod siebie aby
> tylko wyjść na plus.
>
>> Mogli nie tyle kupic co dostac firmowe albo brac co bylo na stanie w
>> danej chwili, a zaraz bedziesz bral hybryde bo innych nie bedzie. A, ze
>> jedzie bez ladowania, a na autostradzie i tak sie wlacza spalinowy?
>
> Kolejna naciągana teoria, typowa dla ciebie. PHEVa łatwiej było kupić niż
> HEVa? Nie, po prostu do PHEVa była dotacja a do HEVa nie.
>
No i co to tak na prawde zmienia, ze byla dotacja? Problem polega na
tym, ze wg tych badan phev-y przez caly okres zycia i sposob ich
uzytkowania truja bardziej/tak samo. Ludzie brali bo byly tansze, a nie
dla tego, ze byly bardziej eko.
A teraz na dzien dzisiejszy, koledze z tydzien temu ukradli auto (auto
bylo w leasingu), poszedl po kolejne. Na stanie same hybrydy (i dotacji
nie ma), na spalinowy trzeba czekac 4-6 miesiecy i kupi najpewniej jakis
uzywany spalinowy bo potrzebuje do pracy.
>> Bede chcial to sie umowie na jazde testowa, tylko co to zmieni w tym
>> przypadku?
>
> W twoim przypadku nic nie zmieni, bo jesteś leń oraz ignorant i taki już
> pozostaniesz.
>
Nie, po prostu jestem realista. Jednemu pasuje elektryczny, a innemu
nie. Juz to dyskutowalismy. Finalnie wszyscy bedziemy jezdzli takimi na
wodor :)
>> Nie udawaj glupszego niz jestes ;) Rownoczesnie albo chwile pozniej
>> zapewne pojawia sie osobowe w tej technologii.
>
> I znowu ZAPEWNE. Przecież wodorowce pojawiły się wcześniej niż HEVy i
> wcześniej niż EVy (nowej generacji), a jest ich na rynku tyle co kot
> napłakał. Ponownie powtarzam, weź się zainteresuj jak kosztowny
> (energetycznie) jest uzysk czystego wodoru i przestań pisać brednie że
> wodór szybko trafi do osobówek, bo nie trafi i nie bez powodu większość
> producentów idzie w EV zamiast w wodór.
>
>> No to poczekamy zobaczymy gdyby bylo tak chujowo
>> jak mowisz to nikt by sie w to nie pchal.
>
> Ale przecież nikt się nie pcha, wszyscy idą w EV odkładając HyEV do
> szuflady! Bo samochody są znacznie droższe, znacznie droższe jest
> pozyskiwanie energii bo to jest sprawnościowy kibel.
>
>> Na chwile obecna widze, ze technologia akumulatorow
>> od lat stoi praktycznie w miejscu.
>
> Aha, a wodorowa technologia to pewnie się kosmicznie zmieniła na
> przestrzeni 100 lat? Jakbyś nie zauważył kompletnie nic się nie zmieniło,
> sprawność pozyskiwania wodoru jak i sprawność ogniw jest tak niska, że żal
> o tym nawet wspominać. Oczywiście, fajnie by było, ale póki co piszesz
> brednie że jest to przyszłość. Nie ma nawet żadnych przesłanek aby coś się
> miało zmienić w tej materii, w przeciwieństwie do technologii baterii gdzie
> prace idą grubo, a ceny kWh pojemności lecą na mordę.
>
Te prace nad ta technologia to tak juz z 20 lat ida i dojsc nie moga.
Predkosc ladowania poprawia sie poprzez zwiekszenie napiecia, a zasieg
albo poprzez zageszczenie albo coraz to bardziej oszczedne odbiorniki i
mniejszy opor powietrza. Ile to juz razy czytalem na temat nowych
obiecujacych typow ogniw i ciagle nic poza laboratorium nie wychodzi.
Prace nad wodorem tak na prawde zaczynaja sie na nowo bo wiekszosc
doszla do wniosku, ze w kwestii akumulatorow nie da sie nic sensownego
wymyslec. Dodatkowo problemem jest zaleznosc od Chin.
>> To, ze sie szybciej laduja niz 8 lat temu nie wiele zmienia. Nadal zasieg
>> jest dosc maly, a czas potrzebny do naladowania zbyt dlugi.
>
> Tak tak, 15 minut na 300km to straaaasznie długo,
> gdy kowalski potrzebuje w porywach 60km dziennie.
>
No wlasnie z tym Kowalskim to tez ciekawa historia. Raz mi zarzuciles
ile tak na prawde robie dziennie/miesiecznie km, ze elektryczny nie jest
dla mnie. Wrzucilem rozpiske z miesiecznym przebiegiem za ostatni rok i
zapadla cisza.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.20 08:44 Myjk
- 30.09.20 08:51 Myjk
- 30.09.20 10:15 cyklista
- 30.09.20 19:59 Budzik
- 30.09.20 20:33 Zenek Kapelinder
- 30.09.20 21:03 J.F.
- 30.09.20 21:59 Budzik
- 30.09.20 22:47 Budzik
- 30.09.20 23:11 Zenek Kapelinder
- 30.09.20 23:16 Zenek Kapelinder
- 01.10.20 09:32 WS
- 01.10.20 10:52 K
- 01.10.20 11:58 J.F.
- 01.10.20 12:12 J.F.
- 01.10.20 12:23 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=