  • 21. Data: 2020-08-30 00:45:51
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: Maciek <maciek@>

    > Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
    > mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
    > nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
    > do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
    > paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.

    Ok, ale o czym piszesz o wodrze?

    "Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od
    projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie
    produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii
    elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej
    kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje
    to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty
    produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za
    litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa
    miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około
    1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania
    około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w
    bi-ION.

    Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na
    całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w
    wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów
    naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem
    energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w
    stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie
    pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i
    naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka
    sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości
    kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane
    nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
    minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

    Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie
    kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi
    akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."

    Co do CO2 podają:

    ,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji
    19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym.
    To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i
    ruch uliczny ".

    Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

  • 22. Data: 2020-08-30 08:30:36
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 29.08.2020 o 14:23, RadoslawF pisze:

    > W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
    > przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
    > w miastach.

    Niestety z benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.
    Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia wylatujące z komory spalania
    wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka.

  • 23. Data: 2020-08-30 09:23:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2020 00:45:51 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
    > minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.

    Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's
    promises has been questioned" (patrz wiki). A w wielu innych
    opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska
    gęstość energii.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 24. Data: 2020-08-30 10:08:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 00:45, Maciek pisze:

> [...]
    > ruch uliczny ".
    >
    > Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

    "Krytycy twierdzą, że brakuje naukowego zrozumienia lub patentów
    opisujących, w jaki sposób woda z solami metali może być wykorzystywana
    do produkcji energii elektrycznej z wydajnością i gęstością energii,
    jaką twierdzi firma.

    Podane wyniki zdawały się być sprzeczne z badaniami przeprowadzonymi na
    akumulatorach przepływowych.

    Mówi się, że ,,nie ma jeszcze solidnego dowodu na to, że QUANT e
    faktycznie działa i działa zgodnie z reklamą".

    Quant 48 Volt dostarcza 560 kW przy 48 V, przy 140 kW na każdy silnik.
    Oznacza to, że prąd płynący do każdego silnika jest równy 2917 A, co
    spowodowałoby dramatyczne nagrzanie kabla. Firma nie wyjaśnia, jak to
    rozwiązano. "

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2020-08-30 10:20:21
    Od: Maciek <maciek@>

    > Pięknie wygląda ale jak dotąd "The feasibility of nanoFlowcell's
    > promises has been questioned" (patrz wiki).

    To mnie akurat nie dziwi, jeżeli ktoś topił kasę przez lata np. w rozwój
    technologi wodorowej i nie jest w stanie jej wdrożyć a pojawia się coś
    innego potencjalnie mającego szansę "zaskoczyć" - cieszyć się nie będzie.

    > A w wielu innych
    > opracowaniach wzmiankuje się że główną wadą aku przepływowych jest niska
    > gęstość energii.

    j.w

    "At the current development status, we are achieving an energy density
    of 600 Wh per litre with bi-ION. Compared with lithium-ion batteries of
    the kind used in most electric vehicles, a nanoFlowcell(R) running on
    bi-ION delivers sufficient energy for five times the range of a
    conventional electric vehicle."

    "Na obecnym etapie rozwoju osiągamy gęstość energii 600 Wh na litr z
    bi-ION. W porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi stosowanymi w
    większości pojazdów elektrycznych, nanoFlowcell(R) działający na zasadzie
    bi-ION dostarcza energii wystarczającej na pięciokrotnie większy zasięg
    niż konwencjonalny pojazd elektryczny."

    https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-r
    esearch/bi-ion

    No i pytanie wierzyć czy nie wierzyć? Dokumentacji technologii dla
    niedowiarków nikt nie udostępni. Samochody demo niby jeżdżą. Projekt
    rozwijają dalej.

  • 26. Data: 2020-08-30 10:38:34
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-30 08:30, robot wrote:
    [...]
    > Niestety z  benzyniakmi z bezpośrednim wtryskiem jest ten sam problem.
    > Ekolog nakazał, żeby zanieczyszczenia  wylatujące z komory spalania
    > wracały z powrotem do wtrysku. I cały system się zatyka.
    To chyba nie jest wina ekologa, bo nagar zbierający się w dolocie
    powstaje chyba z oparów oleju silnikowego wracających przez odmę, a nie
    w wyniku nakazanej przez ekologa recyrkulacji spalin. We wtrysku
    pośrednim nie ma tego problemu bo olej jest zmywany przez wtryskiwane
    paliwo (a recyrkulacja spalin przecież też jest).

  • 27. Data: 2020-08-30 10:38:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-30 o 10:20, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > No i pytanie wierzyć czy nie wierzyć? Dokumentacji technologii dla
    > niedowiarków nikt nie udostępni. Samochody demo niby jeżdżą. Projekt

    Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową -
    póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców
    (naukowców) :-)
    T.

  • 28. Data: 2020-08-30 11:55:39
    Od: Maciek <maciek@>

    > Zdaje się, że z tą technologią jest jak z zimną fuzją termojądrową -
    > póki co nie powtórzono genialnych doświadczeń dwóch wynalazców
    > (naukowców) :-)
    > T.

    Za wodą mają również osiągnięcia w tej dziedzinie chociaż skromniejsze:

    https://tinyurl.com/yyvswv9c

    https://www.purdue.edu/newsroom/releases/2019/Q1/ref
    illable-technology-could-provide-enough-energy-to-dr
    ive-an-electric-car-up-to-3,000-miles.html

    Trochę inne podejście ale też jasny sygnał potwierdzający kluczowe
    kwestie np. że energii z tego typu technologii może być sporo.
    Nie wydaje się to też wszystko jakimś science fiction, że ktoś inny mógł
    wykonać robotę trochę lepiej.

    https://tinyurl.com/yy2fpcbe

    https://emagazine.nanoflowcell.com/viewpoint/350k-ki
    lometre-quantino-48volt/

    Ja tam kibicuję, słuszna droga ;-)

  • 29. Data: 2020-08-30 12:32:56
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 30.08.2020 o 10:38, JDX pisze:
> [...]
    > pośrednim nie ma tego problemu bo olej jest zmywany przez wtryskiwane
    > paliwo (a recyrkulacja spalin przecież też jest).

    Nie pamiętam dokładnie, ale to nie odma.
    Z resztą odma też jest przez ekologa nakazana.

  • 30. Data: 2020-08-30 23:31:14
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-08-28 20:28:22 niejaki RadoslawF napisał:
    > Ma za to jedną ale kluczową, nie ma jak zrobić szczelnego zbiornika
    > wysokociśnieniowego. Wymiana zbiornika będzie pewnie krótsza niż
    > tankowanie ale częstsza niż tankowanie LPG.

    troche bzdury piedrolisz bo współczesne zbiorniki III generacji są na tyle
    szczelne że uchod wodoru nie jest brany pod uwagę a homologację mają na 20
    lat (więc jakby 2 razy dłuższa niż zbiorniki LPG)

    --
    P0zdrawiam
    p0li