  • 11. Data: 2020-08-29 02:00:12
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:

> [...]
    _viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign
    =leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-
    e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0
    f&utm_v=2

    > Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat.
    > Prototypy zrobione, jeżdżą.
    > Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe
    > tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.
    >
    > Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie
    > problemy elektryków znikają.
    >
    > Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

    Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2020-08-29 09:35:47
    Od: Maciek <maciek@>

    > Bo nikt nie jest zainteresowany zniknięciem problemu elektryków.

    ...ano, zapewne lepiej jest przysłowiowego Janusza przeczesać z kasy dwa
    razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas
    jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny
    wcześniej.

    Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej
    czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty.
    Rewolucja więc konkretna by była.

  • 13. Data: 2020-08-29 10:23:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, August 28, 2020, 10:31:22 PM, you wrote:

> [...]
    > problemy elektryków znikają.
    > Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

    Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
    mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
    nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
    do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
    paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2020-08-29 10:37:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-29 o 10:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
    > mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
    > nieopłacalne.

    Reasumując - kiedy chodzi o jeżdżenie elektrykiem, to patrzajmy w
    przyszłość a nie na stan obecny. A jeśli mowa o H2 to po prostu
    "niedasie" bo dziś nie ma do tego warunków technologicznych i koniec.

    Mateusz

  • 15. Data: 2020-08-29 11:20:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A jeśli mowa o H2 to po prostu
    > "niedasie" bo dziś nie ma do tego warunków technologicznych i koniec.

    I pomyśleć, że kilkadziesiąt lat temu w ramach burzy mózgów
    i na niewielkim dopingu wymyśliliśmy najprostszy sposób uzyskiwania
    wodoru z wody w takiej zwężającej się rurce, gdzie na końcu
    po odpowiednim ułożeniu cząsteczki H20 odcinało się sam wodór :-)
    I nikt przez 40 lat nic z tym nie zrobił.

  • 16. Data: 2020-08-29 13:02:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-29 09:35, Maciek wrote:

> [...]
    > razy - wciskając mu obecną dostępną kulawą technologię a za jakiś czas
    > jeszcze raz wprowadzając pełnowartościowy produkt, który był dostępny
    Nie żebym był jakimś wielkim fanem elektryków, ale technologia
    współczesnych dizli też jest kulawa - jakiś naiwniak kupi sobie coś
    takiego jako auto do miasta, a potem robi regularnie wycieczki na
    wypalanie DPF-a. L-) Bo jak nie, to czeka go kosztowna wizyta w
    serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej
    taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie.

  • 17. Data: 2020-08-29 14:23:49
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-29 o 13:02, JDX pisze:

> [...]
    > serwisie. Albo oleju silnikowego mu będzie przybywać. :-) Mnie więcej
    > taka sama wygoda jak ładowanie elektryka w długiej trasie.

    W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
    przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
    w miastach.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2020-08-29 15:27:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Aug 2020 14:23:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > a wymogów narzuconych
    > przez eko faszystów

    Radosław bryluje na grupie. Ekofaszyści trują chemitralsami, covid to
    chińsko-syjonistyczny spisek a w ogóle to Ziemia jest płaska. Amen.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 19. Data: 2020-08-29 16:37:14
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Radosław bryluje na grupie. Ekofaszyści trują chemitralsami, covid to
    > chińsko-syjonistyczny spisek a w ogóle to Ziemia jest płaska. Amen.

    Jacuś, ogarnij się bo tych bredni jakie wypisujesz nie da się czytać.
    Nie zarzucałem ekofaszystom trucia jak i nie twierdziłem że covid
    to spisek. Przestań fantazjować i robić z siebie idioty.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2020-08-29 21:39:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-29 14:23, RadoslawF wrote:
    [...]
    > W tym przypadku to nie wina technologii a wymogów narzuconych
    > przez eko faszystów. Nie było tych wymogów dizle sprawdzały się
    > w miastach.
    IMO dizle nigdy nie sprawdzały się i nie będą sprawdzać się w miastach:
    krótkie dystanse -> jazda na niedogrzanym silniku, co dizel znosi
    jeszcze gorzej niż benzyna. To tak abstrahując od DPF-a. Do miasta
    najlepszy elektryk jest. :-D