-
31. Data: 2020-08-30 23:32:28
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2020-08-28 22:31:22 niejaki Maciek napisał:
> Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.
bo z technicznej strony to jest trochę taka arrinerra
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
32. Data: 2020-08-30 23:34:22
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2020-08-29 09:35:47 niejaki Maciek napisał:
> Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej
> czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty.
> Rewolucja więc konkretna by była.
gówno by było
chcesz ciężarówke napędzać z 48V? bo na tyle pozwala ta techologia
policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
33. Data: 2020-08-31 00:01:30
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:
> W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze:
>> https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl
_viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign
=leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-
e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0
f&utm_v=2
>>
>>
>> Będą rozwijać technologię wodorową. :-)
>
> Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat.
> Prototypy zrobione, jeżdżą.
> Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe
> tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.
>
> Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie
> problemy elektryków znikają.
>
> Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.
Bo to chyba coś jak zderzak Łagiewki.
Robert
-
34. Data: 2020-08-31 08:36:52
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: Maciek <maciek@>
> chcesz ciężarówke napędzać z 48V?
Błąd. Ja nic nie chcę napędzać ;-)
> bo na tyle pozwala ta techologia
> policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW
>
Problem typu - jak bateria paluszek niby ma znaleźć zastosowanie w
urządzeniach wymagających wyższego napięcia zasilania?
Myślisz, że ktoś będzie chciał użyć projektu do osobówek w ciężarówkach
czy pociągach? Dlaczego?
Chyba błędnie założyłeś, że nie może być większego napięcia, ta
technologia też to umożliwia.
W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod
kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.
-
35. Data: 2020-08-31 23:32:08
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
> W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod
> kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.
ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie
da- i dlatego jest tylko ciekawostką
a co do bezpieczeństwa to myślisz że cała reszta producentów nie wie co
robi stosując napięcia od 200 do 900V?
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
36. Data: 2020-09-01 19:06:01
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i...@p...z.dialoga...
>T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
>> W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo
>> pod
>> kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.
>ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego
>się nie
>da- i dlatego jest tylko ciekawostką
Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.
Byc moze chodzi o to ciekle paliwo - jesli cele są polaczone
szeregowo, to gdzies w rurkach doprowadzajacych jest roznica
potencjałow.
Ale to mozna rozwiazac instalujac chocby kilka osobnych i
odizolowanych zbiornikow.
Albo po prostu kilka przetwornic łączonych szeregowo, choc na 400kW
... moze byc problem.
Ale moze wystarczy 100kW :-)
A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
drugorzedne ...
J.
-
37. Data: 2020-09-02 08:23:09
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: Maciek <maciek@>
>> ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego
>> się nie
>> da- i dlatego jest tylko ciekawostką
>
> Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.
>
Dokładnie.
"nanoFlowcell(R) can be adapted for low-voltage and high-voltage applications"
https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-r
esearch/hv-nv/
-
38. Data: 2020-09-02 09:38:19
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:
[...]
> A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
> zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
> drugorzedne ...
Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
39. Data: 2020-09-02 12:19:48
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:3953112926$2...@s...com.
..
Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:
[...]
>> A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
>> zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
>> drugorzedne ...
>Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
>zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
>nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
>miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.
Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)
IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow
na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.
I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc
...
J.
-
40. Data: 2020-09-02 13:18:00
Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, September 2, 2020, 12:19:48 PM, you wrote:
>>> A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
>>> zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
>>> drugorzedne ...
>>Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
>>zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
>>nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
>>miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.
> Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)
> IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow
> na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.
A o czym piszę wyżej? Tylko wtedy masz problem prądów wyrównawczych. W
nąć w przeciwną stronę...
> I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc
> ...
Też. Ale to mniejszy problem. Ze względu na naskórkowość nie możesz w
nieskończoność zwiększać grubości drutów nawojowych. A cienkie druty
dają łatwą możliwość niewyrównania długości :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)