eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 31. Data: 2020-08-30 23:32:28
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-08-28 22:31:22 niejaki Maciek napisał:
    > Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

    bo z technicznej strony to jest trochę taka arrinerra

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 32. Data: 2020-08-30 23:34:22
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-08-29 09:35:47 niejaki Maciek napisał:
    > Tym NanoFlowcell chwalą się, że technologię można zastosować szerzej
    > czyli np. ciężarówki, łodzie, statki może i samoloty.
    > Rewolucja więc konkretna by była.

    gówno by było

    chcesz ciężarówke napędzać z 48V? bo na tyle pozwala ta techologia
    policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 33. Data: 2020-08-31 00:01:30
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-08-28 o 22:31, Maciek pisze:
    > W dniu 28.08.2020 o 15:39, RadoslawF pisze:
    >> https://www.onet.pl/?utm_source=www.komputerswiat.pl
    _viasg_komputerswiat&utm_medium=referal&utm_campaign
    =leo_automatic&srcc=ucs&pid=62a0f3f2-95a3-4a0a-9fef-
    e5a25f386c92&sid=07372b08-f780-4b33-9df9-1b765bfb7d0
    f&utm_v=2
    >>
    >>
    >> Będą rozwijać technologię wodorową.  :-)
    >
    > Może by się zajęli NanoFlowcell, które istnieje już od kilku lat.
    > Prototypy zrobione, jeżdżą.
    > Zastosowane elektrolity wodne, bezpieczne i wymienne (czyli możliwe
    > tankowanie jak benzyniaków). Zasięgi ok.
    >
    > Jeżeli by się udało wdrożyć technologię, właściwie chyba wszystkie
    > problemy elektryków znikają.
    >
    > Zastanawiające dlaczego taka cisza w tym temacie.

    Bo to chyba coś jak zderzak Łagiewki.

    Robert


  • 34. Data: 2020-08-31 08:36:52
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: Maciek <maciek@>

    > chcesz ciężarówke napędzać z 48V?

    Błąd. Ja nic nie chcę napędzać ;-)

    > bo na tyle pozwala ta techologia
    > policz sobie jakie tam prądy by chodziły przy silniku 400kW
    >


    Problem typu - jak bateria paluszek niby ma znaleźć zastosowanie w
    urządzeniach wymagających wyższego napięcia zasilania?

    Myślisz, że ktoś będzie chciał użyć projektu do osobówek w ciężarówkach
    czy pociągach? Dlaczego?

    Chyba błędnie założyłeś, że nie może być większego napięcia, ta
    technologia też to umożliwia.
    W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod
    kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.


  • 35. Data: 2020-08-31 23:32:08
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
    > W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo pod
    > kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.

    ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego się nie
    da- i dlatego jest tylko ciekawostką

    a co do bezpieczeństwa to myślisz że cała reszta producentów nie wie co
    robi stosując napięcia od 200 do 900V?

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 36. Data: 2020-09-01 19:06:01
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p0li" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i...@p...z.dialoga...
    >T->Dnia 2020-08-31 08:36:52 niejaki Maciek napisał:
    >> W osobówkach z tego co rozumiem położyli nacisk na bezpieczeństwo
    >> pod
    >> kątem potencjalnego porażenia. Dało się tak zrobić.

    >ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego
    >się nie
    >da- i dlatego jest tylko ciekawostką

    Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.

    Byc moze chodzi o to ciekle paliwo - jesli cele są polaczone
    szeregowo, to gdzies w rurkach doprowadzajacych jest roznica
    potencjałow.
    Ale to mozna rozwiazac instalujac chocby kilka osobnych i
    odizolowanych zbiornikow.

    Albo po prostu kilka przetwornic łączonych szeregowo, choc na 400kW
    ... moze byc problem.
    Ale moze wystarczy 100kW :-)

    A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
    zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
    drugorzedne ...

    J.


  • 37. Data: 2020-09-02 08:23:09
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: Maciek <maciek@>

    >> ztcw to ta technologia nie pozwala na wyższe napięcia a łączyć tego
    >> się nie
    >> da- i dlatego jest tylko ciekawostką
    >
    > Byloby to dziwne - a przeciez juz sa polaczone, skoro maja 48V.
    >

    Dokładnie.

    "nanoFlowcell(R) can be adapted for low-voltage and high-voltage applications"

    https://www.nanoflowcell.com/what-we-do/innovation-r
    esearch/hv-nv/


  • 38. Data: 2020-09-02 09:38:19
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:

    [...]

    > A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
    > zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
    > drugorzedne ...

    Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
    zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
    nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
    miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 39. Data: 2020-09-02 12:19:48
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3953112926$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F., Tuesday, September 1, 2020, 7:06:01 PM, you wrote:
    [...]
    >> A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
    >> zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
    >> drugorzedne ...

    >Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
    >zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
    >nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
    >miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.

    Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)

    IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow
    na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.

    I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc
    ...

    J.


  • 40. Data: 2020-09-02 13:18:00
    Temat: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, September 2, 2020, 12:19:48 PM, you wrote:

    >>> A tak swoja droga - mimo, ze prad wychodzi imponujacy ... silniki
    >>> zasadniczo maja rozmiar zalezny od mocy, napiecie i prad sa
    >>> drugorzedne ...
    >>Nieprawda. Przy niskim napięciu masz problem nawijania małej liczby
    >>zwojów mnóstwem miedzi. I prądy wyrównawcze pomiędzy drutami
    >>nawojowymi. Przy wyższych napięciach masz problem izolacji - zabiera
    >>miejsce miedzi. Dokładnie takie same problemy jak z transformatorami.
    > Czyli tak zle a siak niedobrze ... na jedno wychodzi :-)
    > IMO - dopoki nie masz tak, ze masz jeden zwoj, to zawsze te N zwojow
    > na wysokie napiecie mozna podzielic i polaczyc rownolegle.

    A o czym piszę wyżej? Tylko wtedy masz problem prądów wyrównawczych. W
    nąć w przeciwną stronę...

    > I tylko na doprowadzeniu kabli do silnika tracisz, bo grube musza byc
    > ...

    Też. Ale to mniejszy problem. Ze względu na naskórkowość nie możesz w
    nieskończoność zwiększać grubości drutów nawojowych. A cienkie druty
    dają łatwą możliwość niewyrównania długości :(


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: