-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin2!goblin.st
u.neva.ru!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-medi
a.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neos
trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5f4909fd$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5f49699a$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<4781484065$20200829102306@squadack.com>
From: Maciek <maciek@>
Date: Sun, 30 Aug 2020 00:45:51 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <4781484065$20200829102306@squadack.com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl-PL
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Message-ID: <5f4adaa0$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 194.0.101.247
X-Trace: 1598741152 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 194.0.101.247:57758
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3624
X-Received-Body-CRC: 107960896
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683674
[ ukryj nagłówki ]> Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
> mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
> nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
> do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
> paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.
>
Ok, ale o czym piszesz o wodrze?
"Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od
projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie
produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii
elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej
kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje
to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty
produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za
litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa
miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około
1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania
około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w
bi-ION.
Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na
całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w
wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów
naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem
energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w
stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie
pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i
naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka
sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości
kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane
nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.
Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie
kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi
akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."
Co do CO2 podają:
,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji
19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym.
To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i
ruch uliczny ".
Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.20 08:30 robot
- 30.08.20 09:23 Jacek Maciejewski
- 30.08.20 10:08 Janusz
- 30.08.20 10:20 Maciek
- 30.08.20 10:38 JDX
- 30.08.20 10:38 T.
- 30.08.20 11:55 Maciek
- 30.08.20 12:32 robot
- 30.08.20 23:31 p0li
- 30.08.20 23:32 p0li
- 30.08.20 23:34 p0li
- 31.08.20 00:01 Robert Wańkowski
- 31.08.20 08:36 Maciek
- 31.08.20 23:32 p0li
- 01.09.20 19:06 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=