eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny inny impuls dla elektromobilności › Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.160
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny inny impuls dla elektromobilności
    Date: Sun, 30 Aug 2020 10:08:38 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rifmqa$d9m$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <5f4909fd$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f49699a$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <4781484065$20200829102306@squadack.com>
    <5f4adaa0$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.160
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 30 Aug 2020 08:08:42 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.160"; logging-data="13622";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 200829-2, 2020-08-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <5f4adaa0$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683690
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-30 o 00:45, Maciek pisze:
    >> Dlatego, że dwie powszechnie znane metody produkcji albo generują
    >> mnóstwo CO2 albo marnują mnóstwo energii elektrycznej, że jest to
    >> nieopłacalne. CO2 nikt nie chce a energię elektryczną lepiej pakować
    >> do akumulatorów niż do elektrolizerów. Poza tym - platyna na ogniwa
    >> paliwowe na drzewach rosnąć nie chce.
    >>
    >
    > Ok, ale o czym piszesz o wodrze?
    >
    > "Produkcja bi-ION wymaga energii. Dokładne wartości energii zależą od
    > projektu instalacji produkcyjnych. W idealnie skonfigurowanym procesie
    > produkcyjnym potrzeba znacznie mniej niż jednej kWh energii
    > elektrycznej, aby wyprodukować ilość bi-ION o energii równoważnej jednej
    > kWh (Ed: podobnie jak w przypadku innych nośników energii, nie obejmuje
    > to wydobycia surowy materiał). W produkcji na dużą skalę koszty
    > produkcji (w tym wykorzystanego surowca) są mniejsze niż 0,10 euro za
    > litr roztworu elektrolitu bi-jonowego. Przykładowa instalacja bi-jonowa
    > miałaby wielkość produkcji około dwóch milionów litrów dziennie (około
    > 1,2 MW). Taka wielkość produkcji wystarcza do ciągłego zaopatrywania
    > około 300 000 pojazdów elektrycznych napędzanych komórkami nanoFlow w
    > bi-ION.
    >
    > Surowce niezbędne do produkcji bi-jonów są łatwo dostępne niemal na
    > całym świecie, nie podlegają żadnym ograniczeniom i są ekonomiczne w
    > wydobyciu. Oznacza to, że bi-ION - w przeciwieństwie do akumulatorów
    > naftowych, węglowych czy litowo-jonowych - jest niepolitycznym nośnikiem
    > energii. Gdyby to zależało od nanoFlowcell Holdings, każdy kraj byłby w
    > stanie lokalnie wytwarzać własny bi-ION, a tym samym niezależnie
    > pokrywać lokalne zapotrzebowanie na energię w zastosowaniach mobilnych i
    > naziemnych. Infrastruktura dystrybucji i sprzedaży mogłaby być taka
    > sama, jak w przypadku benzyny i olejów napędowych. W przyszłości
    > kierowcy samochodów będą mogli wygodnie tankować swoje pojazdy napędzane
    > nanoFlowcellami, jak zwykle, na stacjach paliw w ciągu zaledwie kilku
    > minut - tylko czystym bi-ION zamiast paliw kopalnych.
    >
    > Jedno ważne pytanie brzmi: ile energii muszę zużyć i ile będzie
    > kosztować uczynienie energii mobilną? W porównaniu z konwencjonalnymi
    > akumulatorami i wodorem bi-ION jest niezwykle wydajnym nośnikiem energii."
    >
    > Co do CO2 podają:
    >
    > ,,Korzystanie z technologii nanoFlowcell(R) pozwoli uniknąć rocznej emisji
    > 19 250 megaton CO2 ze spalania paliw kopalnych w samym ruchu drogowym.
    > To 75 procent emisji CO2 generowanych na całym świecie przez transport i
    > ruch uliczny ".
    >
    > Platyna to chyba przy wodorze, tutaj jest membrana.

    "Krytycy twierdzą, że brakuje naukowego zrozumienia lub patentów
    opisujących, w jaki sposób woda z solami metali może być wykorzystywana
    do produkcji energii elektrycznej z wydajnością i gęstością energii,
    jaką twierdzi firma.

    Podane wyniki zdawały się być sprzeczne z badaniami przeprowadzonymi na
    akumulatorach przepływowych.

    Mówi się, że ,,nie ma jeszcze solidnego dowodu na to, że QUANT e
    faktycznie działa i działa zgodnie z reklamą".

    Quant 48 Volt dostarcza 560 kW przy 48 V, przy 140 kW na każdy silnik.
    Oznacza to, że prąd płynący do każdego silnika jest równy 2917 A, co
    spowodowałoby dramatyczne nagrzanie kabla. Firma nie wyjaśnia, jak to
    rozwiązano. "



    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: