  • 171. Data: 2012-11-06 10:54:55
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A kto powiedział, że masz obok pasów przejeżdżać 50km/h? To idealny pomysł
    > na uspokajanie ruchu i uczenie wolnej jazdy - na prostych rozpędzam się do
    > "50", a przy pasach zwalniam do "30".

    Znaczy jak pieszy znajdzie się na jezdni "nie na pasach" to kij mu w ryj i
    krzyż na drogę?

    Pieszy ma od poruszania się chodznik/pobocze, jak chce skorzystać z jezdni
    to powinien uważać na tych co nią się poruszają. To tak jak by kierowcy
    domagali się przepisu o pierwszeństwie jak przecinają chodnik np. zjeżdzając
    na posesję.

  • 172. Data: 2012-11-06 10:57:31
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-06 09:48, Liwiusz pisze:
    > A kto powiedział, że masz obok pasów przejeżdżać 50km/h? To idealny
    > pomysł na uspokajanie ruchu i uczenie wolnej jazdy - na prostych
    > rozpędzam się do "50", a przy pasach zwalniam do "30".

    Jak to wszystko ładnie w teorii brzmi... Zapewne jeździsz tylko do
    pracy, czasami do kościoła i na spotkania z Jarkiem, co? Może idźmy
    dalej, wróćmy do czasów, kiedy przed autem musiał biec pieszy z flagą?

  • 173. Data: 2012-11-06 11:06:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-06 09:47, J.F pisze:

    > No i zasadniczo bedzie. Tylko ze jeden na tysiac sie nie zatrzyma i
    > nieszczescie bedzie.

    No popatrz. A teraz to jak jest?

    > Ale ciagle jeszcze nie trzeba jechac 6km/h, bo moze pieszy zechce wbiec
    > na jezdnie ... i bardzo dobrze.

    I nie trzeba będzie. Wtargnięcie to wtargnięcie. No, ale zwolnić warto.

    > 50 tez sporo.

    Niech zwolni.

    > Hamulce sie zuzywaja, opony zuzywaja, paliwo na rozpedzanie zuzywa,
    > A piesi potem wdychaja zanieczyszczenia ..

    Samochody coraz bardziej ekologicznie, bardziej pieszym nie zaszkodzą.

    > Odstep z reguly jakis jest - na przejscie powinno wystarczyc.

    Z całą pewnością. Tylko czemu ci ludzie czekają i czekają.

    > A jak nie starcza - pora na swiatla, a nie na korek, bo co chwila trzeba
    > pieszego przepuszczac.

    A po co światła, skoro ruch jest nieregularny? Jeszcze stracisz zieloną
    falę...

    > Prosilem zeby nie dyskutowac, bo sie nam watek rozwodni.

    Niedoczekanie - miasto to miasto i ja nie dyskutuję o rondach, tylko
    o przejściach przy nich, których całkiem sporo.

    > Rond przybywa, i to mnie tez denerwuje, bo oprocz zalet maja tez wady. A
    > modne, wiec wszyscy robia ronda, na wady nie patrza.

    Hmm, brak ci konsekwencji. Nie dyskutujemy o sensowności rond,
    tylko o przejściach, który przy nich są i ja neguję w takiej
    sytuacji sens stawiania świateł, za nie widzę żadnych problemów,
    żeby kierowcy grzecznie przepuszczali ludzi na takich przejściach,
    tym bardziej, że i tak musieli zwolnić.

    > Hm ... robia bo modne ? Czy robia, bo rozporzadzenie nakazuje ?

    Nieistotne. Nie o rondach dyskusja.

    > piesi krecacy sie przy przejsciach ?

    A gdzie masz te przejścia bez świateł co 100 metrów?

    > A czemu nie ty ?

    Ponieważ poza mną jest parę milionów pieszych, którzy mają różne
    odległości do różnych przystanków.

    > A daleko masz do przedszkola ?

    A którego?

    > Ale co ???
    > Ano tak, chyba ze masz lepsza komunikacje.

    Co tak? Ja może mam lepszą, ktoś inny ma gorszą.

    > Wiec jak do przedszkola masz 500m, to te pol minuty to jest 10% dluzej.

    A jakie to ma znaczenie?

  • 174. Data: 2012-11-06 11:11:26
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    > Z czego wynika jedynie to, że wymagasz od wszystkich dookoła, tylko nie
    > od siebie.

    Z tego wynika jedynie to, ze nic z tego co napisalem nie zrozumiales.
    Pisalem o elementarnych prawach fizyki, za ktore nikogo nie obwiniam i
    nieuchronnych skutkach zlych rozwiazan prawnych, za ktore mam swiete
    prawo obwiniac ludzi bez doswiadczenia, czy wyobrazni. Z tego w zaden
    sposob nie wynika to, czego wymagam od siebie. Jesli jestes jasnowidzem,
    to wyjatkowo kiepskim.

    > Prawo jazdy zrobiłeś, czy kupiłeś na bazarze?

    Skonczyles podstawowke, czy kupiles swiadectwo?

    > Nauczyli, że stąd masz
    > właśnie uważać na to co robisz jeżdżąc samochodem?

    Nie musieli, wiem jaki jest sredni czas reakcji ukladu nerwowego
    przecietnego zdrowego czlowieka, ile m przez ten czas przejezdza przy
    danej predkosci, potrafie oszacowac droge hamowania z praktyki, a majac
    szczegolowe dane dokladnie obliczyc. Wszystko to kaze mi uwazac i myslec
    takze za innych i przewidywac co sie stanie. To takze uprawnia mnie do
    bycia krytycznym wobec rozwiazan, ktore moze i w intencji
    autorek/autorow mialy sluzyc bezpieczenstwu, ale w mojej opinii sa
    bledne i potrafie podac powody, ktore mnie do takich wnioskow prowadza.

    > Pieszy może być
    > ślepy, głuchy, niedołężny i zwyczajnie głupi. Tak, tego kiedyś uczyli.

    Moze byc taki (pieszy), ale dla niego jest to sprawa zycia lub smierci.
    Doslownie. Kierowca to taki sam czlowiek jak pieszy, tylko bardziej
    "uzbrojony" i przez to bardziej niebezpieczny. Stad wieksza jego
    odpowiedzialnosc. Odpowiedzialnosc przed prawem i dla mnie najwazniejsza
    - wlasnym sumieniem.

    > Tak, to ja jako kierowca mam uważać (w szczególności na słabszych
    > użytkowników ruchu) i w miarę swoim możliwości uniknąć wypadku, czy
    > też takiemu ustąpić, umożliwić mu skorzystanie z drogi i z jego praw.

    A czy ja temu zaprzeczam?

    > A z czego w wynika? Z fizyki, czy nieprzestrzegania przepisów?
    > Już pisałem wcześniej, że prawa stanowione mają ograniczyć działanie
    > praw fizyki do pewnego określonego stopnia, który w sumie łatwo
    > policzyć. Stąd ograniczenia i obowiązek zwracania uwagi na pieszych.
    > Ciężko to zrozumieć? Używając twoich słów - kazdy obdarzony elementarną
    > wyobraźnią powinien to zrozumieć.

    Wyobraznia jest potrzebna, by przewidziec co moze sie zdazyc. Do
    stwierdzenia faktow wyobraznia nie jest potrzebna, tylko umiejetnosc
    dostrzezenia tychze. Praw fizyki, wbrew temu co piszesz, nie da sie
    ograniczyc prawami stanowionymi. Galileusza chcieli wprawdzie ukatrupic,
    ale ksztalt Ziemi sie od tego nie zmienil. Podobnie, mimo
    najswietlejszych umyslow prawnych, samochod w miejscu nie stanie. Mozesz
    bydlakowi zagrozic, ze go zezlomujesz, a on i tak powie sorry, mam mase
    m i predkosc v i zatrzymanie mnie w miejscu wymaga takiej E, ze ojoj.

    > Ja zwykle Ciebie bolą FR, jakiekolwiek ograniczenia itd. Teraz nawet
    > domniemanych zabitych użyjesz jako argumentu. Niech dołożą
    > rejestratorów przy przejściach, na światłach itd.

    Na swiatlach bywaja. I dobrze. Na przejsciach jeszcze nie widzialem. FR
    nie chroni nikogo przed wypadkiem. Ochrone zapewniaja inne rozwiazania.

    > Kolejny argument z tzw. d*** - uderzaj do gminy o realizację zadań
    > społecznych.

    Byly listy i apele lokalnego stowarzyszenia, byly interwencje radnej,
    zgadnij z jakim skutkiem.

    > Zresztą trzeba było się tam nie wyprowadzać, skoro
    > narzekasz, ze niebezpiecznie i nic nie robisz by było lepiej.

    W sprawach publicznych podzialalem i zostalem olany wielokrotnie,
    prywatnie woze dziecie moje do szkoly w miare bezpiecznym samochodem,
    Mlody nie chodzi sam przy drodze, przejscie przez ulice - ma mnie
    trzymac za reke, wieczorami opaska odblaskowa itd. Nie wiem co moglbym
    jeszcze zrobic.

    > Na poziomie lokalnym to wiele zależy od ludzi, mieszkańców.
    > Inna sprawa, że skoro nie ma chodnika i idą piesi to znowu kierowcy
    > mają obowiązek zachować szczególną uwagę/zwolnić. Popatrz jakie
    > to proste, zamiast kilometra żali do całego świata.

    To i uwazaja. Nie potrzeba FR, progow, kamer, kazdy jedzie tu bardzo
    uwaznie, ludzie naprawde w ogromnej wiekszosci umieja dostosowac sie do
    warunkow na drodze, co nie zmienia faktu, ze dzieciaki idace wieczorem
    ze szkoly po sliskiej ulicy zima to nie jest bezpieczne rozwiazanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 175. Data: 2012-11-06 11:18:01
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Powtórzę:
    > Chcesz na cmentarzach kwartal dla tych co na przejściu mieli
    > pierwszeństwo? Bo do tego postulowane przez Ciebie zmiany się
    > sprowadzą.

    Myślisz, że od takiego powtarzania będzie ich mniej? Nie, będzie
    ich mniej od edukacji kierowców i ustępowania pieszym - z wyprzedzeniem.

    > Gdybyśmy byli nieomylni, to nie byloby w ogóle tej dyskusji.

    LOL - niezamierzony błąd, a celowe zaniechanie działania to różnica
    dość zasadnicza. To nie dyskusja o błędach...

  • 176. Data: 2012-11-06 12:00:06
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-06 11:11, Pawel O'Pajak pisze:

    > Z tego wynika jedynie to, ze nic z tego co napisalem nie zrozumiales.

    Aż zbyt dobrze zrozumiałem.

    > Skonczyles podstawowke, czy kupiles swiadectwo?

    Cóż, ja skończyłem, Ty jak widzę kupiłeś. Nawet jeśli nie, to nadal o
    niczym nie świadczy, ale skoro twierdzisz, że niczego ciebie uczyć nie
    musieli...

    > Nie musieli, wiem jaki jest sredni czas reakcji ukladu nerwowego

    Aha, nie musieli. No i efekt jak widać.

> [...]
    > autorek/autorow mialy sluzyc bezpieczenstwu, ale w mojej opinii sa
    > bledne i potrafie podac powody, ktore mnie do takich wnioskow prowadza.

    Podałeś. Twoje wnioski, twoja argumentacja. Szkoda, ze jesteś głuchy na
    inną.

    > A czy ja temu zaprzeczam?

    W sporej części tak.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Wyobraznia jest potrzebna, by przewidziec co moze sie zdazyc. Do
    > stwierdzenia faktow wyobraznia nie jest potrzebna, tylko umiejetnosc
    > dostrzezenia tychze.

    No popatrz.

    > Praw fizyki, wbrew temu co piszesz, nie da sie
    > ograniczyc prawami stanowionymi.

    Znowu nie rozumiesz (podkreśliłem) - skoro wiadomo, że droga hamowania
    rośnie z kwadratem prędkości to ograniczenie tej prędkości powoduje
    ograniczenie działania praw fizyki do takiego stopnia, jaki wynika
    wprost z fizyki i daje się łatwo policzyć. Stąd wiesz, ile np. wynosi
    droga hamowania, podobnie jak to, że większość wypadków z pieszymi
    przy nieprzekraczaniu tej prędkości nie powoduje ich śmierci, czy
    trwałego kalectwa. Podobnie jest ze zwiększoną uwagą na pieszych
    - tak masz uważać i w miarę potrzeby nawet się zatrzymać. Tu nie
    są potrzebne jakieś fizyczne kalkulacje i przeliczenia.

    > Na swiatlach bywaja. I dobrze. Na przejsciach jeszcze nie widzialem. FR
    > nie chroni nikogo przed wypadkiem.

    Zdziwiłbyś się.

    > Ochrone zapewniaja inne rozwiazania.

    Inne też.

    > Byly listy i apele lokalnego stowarzyszenia, byly interwencje radnej,
    > zgadnij z jakim skutkiem.

    Fajnie - tylko jaki to związek ze zmianą przepisów?

    [...]

  • 177. Data: 2012-11-06 13:40:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    >No popatrz. A teraz to jak jest?

    A teraz pieszy ma zakodowane od malenkosci: dochodze do jezdni,
    zatrzymuje sie, rozgladam ...

    >I nie trzeba będzie. Wtargnięcie to wtargnięcie. No, ale zwolnić
    >warto.

    Im wolniej jedziesz tym bardziej zachecasz pieszych do wejscia :-)

    >Niech zwolni.

    Do ilu ?

    >Z całą pewnością. Tylko czemu ci ludzie czekają i czekają.

    Ale tylko w niektorych miejscach.

    >A po co światła, skoro ruch jest nieregularny? Jeszcze stracisz
    >zieloną
    >falę...

    Mozna zsychronizowac z zielona fala, nawet te na przycisk :-P

> [...]

    >Hmm, brak ci konsekwencji. Nie dyskutujemy o sensowności rond,
    >tylko o przejściach, który przy nich są i ja neguję w takiej

    Jakby zlikwidowac bezsensowne ronda, to nie trzeba by dyskowac o
    przejsciach przy nich :-P

    >sytuacji sens stawiania świateł, za nie widzę żadnych problemów,
    >żeby kierowcy grzecznie przepuszczali ludzi na takich przejściach,
    >tym bardziej, że i tak musieli zwolnić.

    No dobra, niech bedzie o rondach.
    a) jesli na drodze jest maly ruch, to nie ma problemu zeby pieszy
    przepuscil 1 czy 2 samochody, nie trzeba przepisu
    a1) jesli te samochody i tak zwalniaja, to moga i tez same
    przepuszczac pieszych, a jak im kultury zabraknie ... to patrz a) -
    nie ma problemu.

    b) jesli na drodze jest duzy ruch .. to sie ronda niekierowane nie
    sprawdzaja,
    b1) jak ruch jest jeszcze wiekszy, to kierowcy stoja w korku i bez
    problemu wpuszczaja pieszych.

    >Nieistotne. Nie o rondach dyskusja.

    Sam nalegales :-P
    Chetnie bym sie dowiedzial czy to moda, czy nakaz.

    >A gdzie masz te przejścia bez świateł co 100 metrów?

    Nigdzie nie ma ?

    >Ponieważ poza mną jest parę milionów pieszych, którzy mają różne
    >odległości do różnych przystanków.

    Ty masz daleko, ja mam daleko, a wszyscy maja stawac, bo nieliczni
    maja blisko ? :-P

    >A którego?

    Do tego, do ktorego bys odprowadzal dzieci ... czy tam wnuki :-)

    >A jakie to ma znaczenie?

    Po prostu - jak idziesz piechota, to nawet "blisko" okazuje sie "pare
    minut".
    I pol minuty wiecej, to juz niewiele.

    Za to ja przez pol minuty to moge kilometr przejechac :-) No nie, to
    tylko na zlych zielonych falach :-)

    Tym niemniej jak jade 5 minut i mijam z 5 przejsc poza swiatlami, to
    juz zaczyna byc istotne wydluzenie :-)

    J.

  • 178. Data: 2012-11-06 13:47:37
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Pawel O'Pajak wrote:

> [...]
    > Mozesz bydlakowi zagrozic, ze go zezlomujesz, a on i tak powie sorry,
    > mam mase m i predkosc v i zatrzymanie mnie w miejscu wymaga takiej E,

    Nikt nie mówi, że auto ma stanąć w miejscu. Jak to czytam, to zaczynam
    się zastanawiać, jakim cudem dajesz radę wyhamować przed czymkolwiek,
    skoro to takie straszne wyzwanie z punktu widzenia fizyki?

    A poza tym, wydaje się, że wszyscy przeciwnicy wprowadzenia tej zmiany
    w przepisach wychodzą z jakiegoś od czapy wziętego założenia, że
    spowoduje ona zanik instynktu samozachowawczego u ludzi i masowe
    samobójstwa lemingów na przejściach. Tymczasem piesi to nie są kosmici
    - wszyscy na tej grupie jesteśmy przede wszystkim pieszymi! Skoro wyżej
    twierdzisz, że, jako kierowca i fizyk w jednej osobie: "Wszystko to
    kaze mi uwazac i myslec takze za innych i przewidywac co sie stanie",
    to przecież to samo będzie Ciebie dotyczyło także po wyjściu z auta? I
    nowe przepisy nie spowodują u Ciebie nagłego odmóżdżenia przy
    przekraczaniu jezdni? Jestem przekonany, że nie. Więc wyobraź sobie, że
    nie jesteś wyjątkowy. Nie pochlebiaj sobie, że jesteś jakiś lepszy i
    mędrszy od innych użytkowników drogi! I że "oni-debile" Ci będą pod
    koła taśmowo wskakiwać, a Ty będziesz się bohatersko zmagał z masą i
    prędkością.

    A wtargnięcia na jezdnię zdarzają się i teraz. To zjawisko niezależne
    od przepisów. Zresztą - po to są ograniczenia w zabudowanym, by
    ograniczyć ryzyko przejechania takiego "odmiennego" klienta. :)

    No i w końcu (ileż można powtarzać) u tych nieszczęsnych Niemców, czy
    innych Holendrów jest po prostu na przejściach znacznie bezpieczniej.
    Przekonaj się sam kiedyś.

    --
    Deflegmator

  • 179. Data: 2012-11-06 14:28:43
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    > Kolejnemu napisze to samo:
    > Chcesz na cmentarzach kwartal dla tych co na przejściu mieli
    > pierwszeństwo? Bo do tego postulowane przez Ciebie zmiany się
    > sprowadzą.

    Bynajmniej. Uważasz, że nagle pieszym zniknie instynkt samozachowawczy?

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2012-11-06 14:30:45
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-06 10:57, anacron pisze:

    > Jak to wszystko ładnie w teorii brzmi... Zapewne jeździsz tylko do
    > pracy, czasami do kościoła i na spotkania z Jarkiem, co? Może idźmy
    > dalej, wróćmy do czasów, kiedy przed autem musiał biec pieszy z flagą?

    Nie, po prostu przepis o bezwzględnym pierwszeństwie pieszego w końcu
    uzasadniłby istnienie "50" w miastach. Bo na razie jest ona "psu na
    budę". A tak będzie klarownie - po mieście jeździsz "50", aby w razie
    czego niezwłocznie móc zwolnić do "20" przy dojeżdżaniu do przejścia.
    Wiem, że to wymaga istotnej zmiany sposobu jazdy, ale na miejskich
    autostradowiczów nic nie poradzę :)

    --
    Liwiusz