  • 121. Data: 2012-11-05 16:15:35
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-04 16:34, neelix pisze:
    > Po idiotycznym nakazie świecenia w dzień POmyleni prawdopodobnie szykują
    > kolejną bombę i sposób na łatanie dziury(budżetowej). Ze 2-3 tygodnie
    Władza, jak to władza. Czerpie swą mądrość ze stołka na którym siedzi
    (zapewne per rectum).
    Nasi nie są tu odosobnieni. W Arabii Saudyjskiej jest zwyczaj strzelania
    na wiwat na weselach. No i na jednym weselu przestrzelono przewód
    elektryczny, który spadł i są 23 trupy. Co zrobiły władze?
    Zabroniły strzelania na wiwat nawet na pustyni, gdzie nikt nigdy
    przewodu nie widział.
    Jacek

  • 122. Data: 2012-11-05 16:20:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-04 17:00, J.F. pisze:
    > Taki przepis jest w Anglii, jest i w Niemczech i paralizu nie ma.

    Polsce dobre byłoby to
    http://www.znaki-drogowe.pl/images/stories/pozostale
    /humor_24.png

    :)

  • 123. Data: 2012-11-05 16:54:10
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 05 Nov 2012 08:09:15 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    >No, np. że ten zestaw (którego nie ma) nie utrzymuje bezpiecznego
    >odstępu itd. Dla bezpieczeństwa swojego i innych :)

    Komu mam to zgłosić? I kiedy? Jak już mi zaparkuje w bagażniku?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 124. Data: 2012-11-05 16:56:18
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 05 Nov 2012 13:30:39 +0100, Piotrek

    >Także właśnie choćby z powodu tej naszej mentalności pomysł jest IMHO zacny.

    Myślisz że jak się przepis zmieni, to się zatrzyma pierwszy? Jakoś
    wątpię.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 125. Data: 2012-11-05 17:11:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie - to pieszy ma zadbać o swoje życie - nie manipuluj.

    Nie, nie - to Ty manipulujesz. Celem przepisu jest to co napisałem,
    czyli zwiększenie uwagi na pieszych i umożliwienie im korzystania
    z pasów. Piesi sami z siebie i tam powinni o swoje życie zadbać
    - jak każdy inny. Nie przerzucaj obowiązku i odpowiedzialności
    na innych.

    > Żaden przepis
    > nie ocali pieszemu życia, jak kierowca się zagapi.

    Nie manipuluj - jak kierowca się zagapi to i tak wina kierowcy.
    Zupełnie jak teraz. Sprawdź ile osób zostało potraconych na
    pasach "bo się zagapił".

    > Chcesz na cmentarzał kwartal dla tych co na przejsciu mieli
    > pierwszeństwo?

    Przecież na przejściu mają pierwszeństwo.

    > Bo do tego postulowane przez Ciebie zmiany się sprowadzą.

    Hmmm, tak zasadniczo to ja jedynie popieram propozycję tych zmian

  • 126. Data: 2012-11-05 17:11:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-11-05 16:56, jerzu wrote:
    > Myślisz że jak się przepis zmieni, to się zatrzyma pierwszy? Jakoś
    > wątpię.

    Od samej zmiany przepisu na pewno nie. Ale znając priorytety budżetu to
    na początku przy każdym przejściu postawią policjanta do wystawiania
    mandatów.

    A IMHO nic lepiej nie wpływa na stromość krzywej uczenia się niż dobrze
    zdefiniowany bodziec finansowy ;-)

    Piotrek

  • 127. Data: 2012-11-05 17:15:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-11-05 14:06, neelix wrote:
    > Jak pada to się siedzi w domu a nie ciąga dziecko. Jakiś się zatrzyma.
    > To żaden argument.

    Czy w Twoim matriksie jak pada deszcz to zamykają żłobki/przedszkola i
    dają wolne w robocie?

    OK. Wiem, że tak sobie po prostu trollujesz ;-)

    Piotrek

  • 128. Data: 2012-11-05 17:24:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-05 13:30, Piotrek pisze:

    > Właśnie miałem okazję dzisiaj obserwować naszą polską mentalność.
    >
    > DC ulica Popularna, około 8:15. Pada, przed przejściem dla pieszych stoi
    > kobieta z małym dzieckiem. Żaden z co najmniej pięciu kutas*w jadących
    > (w korku, czyli powoli) przede mną się nie zatrzymał ...

    Niestety, często tak bywa. Myślą egoiści tylko o sobie itd.
    Takich przykładów mógłbym mnożyć - choćby z dnia dzisiejszego :>
    Wyjeżdżam z podporządkowanej na główniejszą, od razu pasy (jest tam
    szkoła podstawowa, chyba też gimnazjum...). Oznakowanie widoczne z
    daleka. Z lewej ktoś stoi, dzieciak po mojej prawej przed pasami -
    oczywiście zatrzymuję się, ponieważ z drugiej strony przynajmniej ze
    100 metrów odcinka do widocznego samochodu. Dzieciak uważnie obserwuje,
    próbuje wchodzić... Z drugiej strony zero, ZERO reakcji. Przejechał
    jeden, za nim leniwie drugi, trzeci, w końcu się ktoś zatrzymał.
    Piesi przeszli...

    > Także właśnie choćby z powodu tej naszej mentalności pomysł jest IMHO
    > zacny.

    Bardzo nie lubię tego argumentu, ponieważ to nie jest kwestia "naszej
    mentalności", tylko marnego nadzoru nad ruchem drogowym, przekonania o
    bezkarności, anonimowości, niewielkich konsekwencji itd. Myślisz, że w
    innych krajach to aniołki jeżdżą? Nie :)

  • 129. Data: 2012-11-05 18:01:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-05 17:11, Piotrek pisze:

    > Od samej zmiany przepisu na pewno nie. Ale znając priorytety budżetu to
    > na początku przy każdym przejściu postawią policjanta do wystawiania
    > mandatów.

    Ja wiem, że takie opowieści o przyczynach "zwiększonego nadzoru" są
    popularne i medialne, ale to w sumie tylko konsekwencja zachowań wielu
    ludzi - przykłady "dochodowości" takich systemów mamy wszędzie na
    świecie, choć "dochód" to niekoniecznie same mandaty, ale np. niższe
    koszty "obsługi" (bo zdarzeń mniej, bądź skutki dużo mniej poważne),
    z racji kosztów poniesionych na bezpieczeństwo ruchu itd. Z tym, że
    tutaj lepiej by było mówić o zysku, a nie dochodzie. Nie wszystko
    i nie wszyscy przeliczają tylko na pieniądze w rocznym budżecie.
    Już dawałem za przykład podwarszawską gminę Konstancin-Jeziorna
    - mam do niej pewien sentyment, codziennie przez nią przejeżdżam, do
    tego jest świetnym przykładem zachowań dobrych i złych (kierowcy,
    władze itd.) Wiesz, tam do dziś zdaje się SM nie ma FR, ponieważ
    władze uznawały, że SM ma robić co innego, a do kontroli drogowej
    wystarcza policja (która w sumie swoje robiła). Jednak ostatnimi
    czasy kwestia FR dla SM pojawiła się na forum władz, ponieważ
    skarg ludności coraz więcej, kierowcy zaczęli za bardzo przeginać,
    a pomiary prędkości przy pasach, szkołach, szpitalach (STOCER -
    jeśli to komuś coś mówi) wykazały prędkości x2 x3 itd., choć
    ograniczenia są do 50, 40 i 30 (niepełnosprawni).

    > A IMHO nic lepiej nie wpływa na stromość krzywej uczenia się niż dobrze
    > zdefiniowany bodziec finansowy ;-)

    Podejrzewam, że nie tylko. Problemy z utratą PJ mogą być silniejszym
    bodźcem do poprawienia stromości tej krzywej :)

  • 130. Data: 2012-11-05 18:04:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Deflegmator" <w...@M...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wystarczy ograniczyć możliwość przecięcia się drogi pieszego i pojazdu.
    > Skoro większość normalnych kierowców staje na czerwonym świetle, tak
    > też i nauczy się zatrzymywać przed przejściem na widok pieszego.

    Płynność ruchu jest ważniejsza niż Twoje widzimisie.
    To pieszy ma się zatrzymywać.

    > sąsiadów działa

    U nich ruch tranzytowy nie krzyżyje się z pieszym, więc to są inne realia,
    nie możemy się do nich porównywać.
    Chyba że do tych ze wschodu.