eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKolejny idiotyczny PO-mysł.Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!feed.xsnews.n
    l!border-3.ams.xsnews.nl!feeder.erje.net!eu.feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!
    zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.p
    l!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 05 Nov 2012 18:01:05 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:16.0) Gecko/20121026
    Thunderbird/16.0.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    References: <k76btc$rg4$1@node1.news.atman.pl> <k76c2v$4po$1@node2.news.atman.pl>
    <k76cpg$sfg$1@node1.news.atman.pl> <k76efl$u90$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <k76g1u$8qo$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <k76hvk$al5$1@node2.news.atman.pl>
    <5096e65e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <k76q4j$iqj$1@node2.news.atman.pl>
    <5097a4b0$0$1299$65785112@news.neostrada.pl>
    <5097b171$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@4...com>
    <5097e534$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5097e534$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <5097f0d4$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77-253-119-30.adsl.inetia.pl
    X-Trace: 1352134868 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1214 77.253.119.30:57838
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2471108
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-11-05 17:11, Piotrek pisze:
    > On 2012-11-05 16:56, jerzu wrote:
    >> Myślisz że jak się przepis zmieni, to się zatrzyma pierwszy? Jakoś
    >> wątpię.
    >
    > Od samej zmiany przepisu na pewno nie. Ale znając priorytety budżetu to
    > na początku przy każdym przejściu postawią policjanta do wystawiania
    > mandatów.

    Ja wiem, że takie opowieści o przyczynach "zwiększonego nadzoru" są
    popularne i medialne, ale to w sumie tylko konsekwencja zachowań wielu
    ludzi - przykłady "dochodowości" takich systemów mamy wszędzie na
    świecie, choć "dochód" to niekoniecznie same mandaty, ale np. niższe
    koszty "obsługi" (bo zdarzeń mniej, bądź skutki dużo mniej poważne),
    z racji kosztów poniesionych na bezpieczeństwo ruchu itd. Z tym, że
    tutaj lepiej by było mówić o zysku, a nie dochodzie. Nie wszystko
    i nie wszyscy przeliczają tylko na pieniądze w rocznym budżecie.
    Już dawałem za przykład podwarszawską gminę Konstancin-Jeziorna
    - mam do niej pewien sentyment, codziennie przez nią przejeżdżam, do
    tego jest świetnym przykładem zachowań dobrych i złych (kierowcy,
    władze itd.) Wiesz, tam do dziś zdaje się SM nie ma FR, ponieważ
    władze uznawały, że SM ma robić co innego, a do kontroli drogowej
    wystarcza policja (która w sumie swoje robiła). Jednak ostatnimi
    czasy kwestia FR dla SM pojawiła się na forum władz, ponieważ
    skarg ludności coraz więcej, kierowcy zaczęli za bardzo przeginać,
    a pomiary prędkości przy pasach, szkołach, szpitalach (STOCER -
    jeśli to komuś coś mówi) wykazały prędkości x2 x3 itd., choć
    ograniczenia są do 50, 40 i 30 (niepełnosprawni).

    > A IMHO nic lepiej nie wpływa na stromość krzywej uczenia się niż dobrze
    > zdefiniowany bodziec finansowy ;-)

    Podejrzewam, że nie tylko. Problemy z utratą PJ mogą być silniejszym
    bodźcem do poprawienia stromości tej krzywej :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: