  • Data: 2023-04-13 20:01:14
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.04.2023 o 19:42, nadir pisze:

    > Ależ ja zdaję sobie sprawę, że są osoby, które do życia samochodu nie
    > potrzebują, ja niestety nie mam takiego luksusu i żeby funkcjonować
    > muszę mieć przynajmniej dwa. A mam ich i tak więcej.

    Ale ja mam samochód. I używam ile potrzebuję (w lato moto dla fanu).
    Więc na dwa samochody (jeden po drugim) i moto nie wydałem przez dwie
    dekady tyle, co musiałbym wydać na samego elektryka. Nie mówię już o
    panelach i domu do tych paneli:P Więc nie - elektryk nie jest eko(nomiczny).

    > To raptem kilka krajów w Europie, no i z tą Francją też nie jest tak
    > różowo. Prąd z atomu chcą mieć wszyscy, ale "obok" zużytych prętów
    > paliwowych już nie wszyscy chcą mieszkać.

    Koło wiatraków i farm fotowoltaicznych też nie:P Tak na poważnie, to nie
    miałbym nic przeciwko elektrowni atomowej w mojej gminie (w sensie
    jakbym miał tam mieszkac, bo w mieście nikt EJ nie postawi;)) Dobra
    praca, podatki EJ do gminy sprawiają, że sra ona kasą. Czasy się trochę
    zmieniły i jak kiedyś nikt nie chciał elektrownii atomowej u siebie, tak
    teraz to nie jest takie oczywiste. Za to za farmami wiatorowymi są ci co
    koło nich nie mieszkają.

    PS - składowisko ostateczne jest pewnym problemem, ale bardzej
    psychologicznym niż technicznym - tak naprawdę to też bym wolał żyć obok
    kopalni z odpadami kilometr pod ziemią niż obok lotniska, autostrady czy
    linii kolejowej (z kolei czasem masz jakiś zysk w postaci pociągów do
    miasta, ale nie jest to regułą). Akurat u nas prosto to rozwiązać - są
    miejsca będące własnością państwa gdzie nie ma żywej duszy w promieniu
    kilometrów. Albo... rozdrobnić i wywalać do oceanu - poważnie - jak
    policzysz... W popiołach z węglówek też są pierwiastki promieniotwórcze
    i nikt żarem nie sra:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!