  • Data: 2023-04-14 01:39:30
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.04.2023 o 13:12, J.F pisze:

    [...]
    > Nie wiem, czy to takie na maksymalną sprawnosc.
    > Pewnie sie nie da w szerokim zakresie ... ale odpowiednio dobierając
    > silniki do załozen projektowych, a potem wagony do osiągów lokomotywy
    > możliwe, ze czesto jest to optimum ... na długich trasach :-)

    Ależ widzę brak wiedzy. To automat i dobiera sobie sam, czyli jest
    pilnowany elektroniką a nie ręcznie :>

    > Bo to jest lokomotywa spalinowa z elektrycznym przeniesieniem napedu
    > :-)
    >
    > Ale jakby jej dodac pantograf i umozliwic pracę podwójną ... jakos sie
    > tego nie robi ... moze sie nie oplaca, bo lokomotywa lepsza niz
    > weglowa elektrownia ? :-)

    Nie uwzględniasz obecności/braku sieci trakcyjnej, która jest kosztowna
    bardziej niż straty na SP/ST (spalinowy pasażerski/towarowy).

    Liźnij wiedzy, jest dostępna online :] Wtedy możemy podyskutować :)

    > Ale samochód hybrydowy to jeszcze inna konstrukcja i tam mozliwosci
    > inne.

    Podobne i nie jest to głupie. Jeszcze dochodzi fizyka i...masa/strefy
    zgniotu, co w sumie jest CLOU wątku. Gdyby samochody ważyły mniej to by
    mniej energii było użytej ale nie jest to w korelacji z bezpieczeństwem
    z uwagi na wytracanie prędkości w momencie kolizji. Nawet dziecko wie,
    że < 40g przeciążenia to śmierć czyli pojazd powinien wytracać prędkość
    możliwie bezpiecznie (pomijam ścianę z betonu). To wszystko ma wpływ na
    obecne konstrukcje.

    > No chyba, ze jednak rozbudujemy OZE.

    Czas najwyższy! :)

    --