  • Data: 2023-04-13 23:45:39
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.04.2023 o 17:24, nadir pisze:

    > Wspominałeś o jeżdżeniu "za darmo" a nie ekologii.

    > 1000kWh z 1kW piku z paneli to jest średnioroczny uzysk, w jednym roku
    > lepszy w innym groszy.

    W piku Kurski miał wincyj niż ludzi w Polsce.
    Zimą żaden. Mam, to wiem :] W porywach w samym grudniu było 2kW przez
    godzinę z 10kW. Żeby prątka naładować z PV 10kW to potrzeba 6 godzin
    dobrego słońca przy aku 60kWh co jest sporadyczne a do pracy trzeba
    jechać w najlepszych godzinach, no chyba że ktoś wali nocki :D ale tylko
    latem. Potem rowerem.

    > Nie wiem czy akurat 20% czy 10%, ale zimą ze spalinówkami też nie jest
    > różowo, krótkie dojazdy w mieście i niedogrzany silnik zwiększają
    > spalanie nawet o 30-40% i więcej.

    Ale ze zbiornika nie ubywa na parkingu.

    > W trasie tak, ale w mieście już nie. Mam 1.9TDI i doskonale wiem jak to
    > wygląda. Przez pierwsze 5-10 kilometrów zimą, kiedy ogrzewanie jest
    > najbardziej pożądane gówno z niego jest.

    Zależy od auta. Mam 3. Mitsu-Colt grzeje już po 3 minutach od odpalenia
    a 3l diesel po 10km albo po 20 min.

    > Chcesz uczciwie, to policz koszt, już nie mówię że atestowanych, ale
    > jakichś porządnych zbiorników do przechowywania paliw.
    > Bo tak samo jak można ON przechowywać w mauzerach po 100PLN/1000litrów,
    > w ogródku za garażem, tak fotowoltaikę można zrobić "po kosztach" i mieć
    > 10kW za 30-35tys. PLN-ów.

    Do PV musisz mieć działkę. Do zbiorników wystarczy garaż pod blokiem za
    1kzł i 6 mauzerów wchodzi :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>