  • Data: 2023-04-13 21:28:30
    Temat: Re: Kolejny cios lobby paliwowego
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.04.2023 o 20:01, Shrek pisze:

    > Ale ja mam samochód. I używam ile potrzebuję (w lato moto dla fanu).
    > Więc na dwa samochody (jeden po drugim) i moto nie wydałem przez dwie
    > dekady tyle, co musiałbym wydać na samego elektryka.

    Wiem, że masz, tylko że skoro przez dwie dekady na pojazdy i paliwo do
    nich wydałeś mniej niż na kupno(zakładam, że nowego) elektryka, to
    znaczy tylko tyle, że mało używasz samochodu. Ja rocznie, licząc obecne
    ceny, na samo paliwo wydaję 10-15tys. zł. Dodając koszty zakupu
    samochodów, wcale nie najnowszych i nie najdroższych, przez dwie dekady
    spokojnie uzbiera się na niejednego elektryka.

    > Nie mówię już o
    > panelach i domu do tych paneli:P Więc nie - elektryk nie jest
    > eko(nomiczny).

    Dla jednych jest, dla innych nie, to kwestia za ile się kupi elektryka,
    za ile się go ładuje oraz ile kilometrów się przejeżdża.

    > PS - składowisko ostateczne jest pewnym problemem, ale bardzej
    > psychologicznym niż technicznym

    Technicznym też. Na chwilę obecną nie mamy w całej Europie za dużo
    miejsc gdzie można zużyte paliwo składować.

    > tak naprawdę to też bym wolał żyć obok
    > kopalni z odpadami kilometr pod ziemią niż obok lotniska

    Kopalnie na kilometr mamy, ale nie bardzo są one przygotowane do
    składowania odpadów promieniotwórczych.

    > Albo... rozdrobnić i wywalać do oceanu - poważnie - jak
    > policzysz...

    A potem zeżreć z jakimś śledziem czy innym łososiem. To już lepsze są te
    kopalnie.

    > W popiołach z węglówek też są pierwiastki promieniotwórcze
    > i nikt żarem nie sra:P

    Poczekaj aż się "zieloni" dowiedzą.