  • 31. Data: 2011-03-05 23:49:12
    Temat: Re: Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin P

    > Wlasnie gdzies czytalem, ze od ok. lat 80-tych do dzis trwa ta dyskusja
    > i ze forma 'tylni' zamiera - ale pozostaje w uzyciu, widac to np. w
    > nazwach wlasnych bo jest i Nizny i Nizni Nowogrod i jakis tam Tylni Zad
    > czy cos takiego - w Tatrach (czy jakichs tam innych gorach) czy tez
    > Tylni Wierch (sam juz nie pamietam dokladnie - ale formy 'tylni' nie
    > odnoszace sie do liczby mnogiej).

    Wskaż jakieś sensowne źródło w którym twierdzą, że forma "tylni" w
    odniesieniu do l.p. jest poprawna.

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9687
    http://portalwiedzy.onet.pl/141423,,,,tylny_tylni,ha
    slo.html

  • 32. Data: 2011-03-06 00:22:36
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-05 18:51, P pisze:
    > ...czesc (i od razu sie witam na grupie ;)
    >
    > Planuje zakup opon letnich do Merc C W203 kombi 2004 rok, C220 CDI (dla tych
    > co sie nie skumaja w tych opisac - tylni naped, wielowahacz, diesel),
    > rozmyslalem nad takimi:
    >
    > NOKIAN H, NOKIAN ZG2, BRIDGESTONE RE050A, DUNLOP FASTRESPONSE SP SPORT

    Ja bym brał tak jak koledzy już wcześniej pisali Uniroyal RainExpert lub
    ewentualnie Yokohama C Drive/Yokohama A Drive. Co do goodyear'ow to
    osobiście odradzam, miałem przejścia i reklamacje co prawda z 15" i 14"
    i więcej takiego badziewia nie chcę - znajomy gumirz też miał masę
    reklamacji na te opony w różnych rozmiarach i modelach :-(
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 33. Data: 2011-03-06 07:01:56
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2011 18:51:22 +0100, P napisał(a):

    > Zalezy mi na ciszy, w miare komforcie i pewnosci opony (deszcz, zakrety,
    > ostre hamowania itd.) - no wiadomo. Chcialbym tez cos w miare na kilka lat,
    > tzn zalezy mi generalnie tez na trwalosci :))) Co z powyzszych (ew. moze
    > jakies inne) polecacie.

    Czy opona trwała będzie dobra ? Raczej nie.

    Ja polecam ContiPremiumContact 2. Bardzo dobrze trzyma się nawierzchni w
    porównaniu z Michelin Energy i jakimiś Daytonami.
    Prz mocnym hamowaniu ABS uruchamia się w ostateczności gdzie 2 pozostałe
    modele wczesniej go uruchamiały.

    Niestety opony wytrzymują 2-3 sezony, ja w poprzednim samochodzie
    przejechałem na nich około 80 tyś km i zmieniłem na nowe.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 34. Data: 2011-03-06 10:42:03
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-05 20:36, kml pisze:

    > Potwierdzone w dwóch samochodach - dupowozach co prawda :) ale jazda w
    > deszczu jest na tych oponach naprawde fajna.

    Rainexpert - naprawdę niezłe oponki w deszczu i po deszczu.
    Nie mam porównania do RainSport ;)

    Pozdrawiam !

  • 35. Data: 2011-03-06 10:43:04
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-05 22:56, kml pisze:

    > Użytkownik "P" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Rainexperty są ze Słowacji i wszystko gra :) Kupowane w netcar.pl

    Ja mam RainExpert'y kupowane w zeszłym roku z opony.com i wszystkie są
    Made in Germany ;)

    Pozdrawiam !

  • 36. Data: 2011-03-06 12:34:48
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ikvkv7$bt3$2@news.onet.pl...

    > Ja mam RainExpert'y kupowane w zeszłym roku z opony.com i wszystkie są
    > Made in Germany ;)

    Pewnie inny rozmiar :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 37. Data: 2011-03-06 13:47:56
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    P napisal:

    > Jak zuzycie? W normie jakos?

    Jeszcze nie wiem, przejeździłem dopiero jeden sezon.
    Dla mnie zużycie to akurat rzecz drugorzędna, jeśli
    dobrze trzymają i są ciche. Poprzednio jeździłem na
    GY Eagle F1 -- trzymały dobrze, ale głośne i też
    szybko się niszczyły.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 38. Data: 2011-03-06 15:40:25
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-06 12:34, kml pisze:

    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    > wiadomości news:ikvkv7$bt3$2@news.onet.pl...

    > Pewnie inny rozmiar :)

    195/50R15

    Pozdrawiam !

  • 39. Data: 2011-03-06 16:13:39
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:il06co$4p1

    > 195/50R15

    185/60(albo 65)/14 :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 40. Data: 2011-03-06 18:05:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-06 16:13, kml pisze:

    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    > wiadomości news:il06co$4p1

    > 185/60(albo 65)/14 :)

    Ten rozmiar to mam zimówki na stalowych felgach ;)

    Pozdrawiam !