  • 21. Data: 2011-03-05 22:53:20
    Temat: Re: Koledzy, jakie opony letnie polecacie (lista w poscie)...diesel, wielowahacz, tylni naped, automat.
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Do takiej jazdy to wszystko jedno, kup dowolny nowy model dobrej marki.

    Haha, moze to jak dotad najrozsadniejsza odpowiedz ;))

    Pozdr.P.

  • 22. Data: 2011-03-05 22:53:55
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Śmigam właśnie na Potenzach 215/45/R17... wyśmienite opony.
    > Trzymają jak szalone, a do tego są bardzo ciche.

    Jak zuzycie? W normie jakos? Aha - ja mam automat, wiec i tak kapcia nie
    zerwe...

    Pozdr.P.

  • 23. Data: 2011-03-05 22:56:33
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "P" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jeszcze z tych Uniroyal - ma znaczenie gdzie wyprodukowane? Bo slyszalem
    > cos o Dunlopach, ze chyba niem/fr sa OK, a ruskie/slowackie do bani (nie
    > wiem czy Dunlopach czy wlasnie Uniroyal/Michelin)?

    Rainexperty są ze Słowacji i wszystko gra :) Kupowane w netcar.pl

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 24. Data: 2011-03-05 23:02:08
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Rainexperty są ze Słowacji i wszystko gra :) Kupowane w netcar.pl

    OKi, thx.

    Pozdr.P.

  • 25. Data: 2011-03-05 23:03:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin P

    > Sluchaj, nie jestem jezykoznawca, polonista itd. Tak wyczytalem i tak
    > napisalem - jak wyczytalem u bieglych w temacie ;) To ze jakas forma
    > jest mniej / wcale nieuzywana / przestarzala czy co tam - nie oznacza,
    > ze jest totalnie nieprawidlowa.

    Wątpię, raczej czegoś nie zrozumiałeś, ew. ktoś sobie w necie napisał "co
    wiedział".

    Ta forma jest po prostu NIEPOPRAWNA.

  • 26. Data: 2011-03-05 23:19:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-05 22:53, P pisze:

    > Jak zuzycie? W normie jakos? Aha - ja mam automat, wiec i tak kapcia nie
    > zerwe...

    Potenzy są IMO najlepsze ze wszystkich wymienionych przez Ciebie, ale i
    najszybciej się zużywają.

    Tyle że jak robisz 10000km rocznie, to i tak masz spore szanse że zdążą
    Ci się zestarzeć nim je zużyjesz, zwłaszcza jak jeździsz spokojnie.

  • 27. Data: 2011-03-05 23:20:28
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Wątpię, raczej czegoś nie zrozumiałeś, ew. ktoś sobie w necie napisał "co
    > wiedział".

    Podobnie jak autorzy tej strony PWN - napisali co wiedzieli...wyguglaj sobie
    "jak sie pisze tylni czy tylny" - tam jest tego dosc sporo, nie wszystkie sa
    z jakichs lipnych stron...

    > Ta forma jest po prostu NIEPOPRAWNA.

    Nie wiem, nie jestem jezykoznawca, jak juz pisalem - wiec ani nie przecze,
    ani nie przytakuje. Wiem natomiast, ze jezyki jakos tam ewoluuja i pewnie
    niektore 'przechodnie' formy sa jakos tam dyskusyjne, a juz ze jezykoznawcy
    i inni podobni beda sie latami spierac co do poprawnosci danej formy - to
    potrafie sobie wyobrazic az nadto. Ale to chyba niewlasciwa grupa na takie
    dywagacje ;)

    Z mojej strony zatem - EOT.

    Pozdr.P.

  • 28. Data: 2011-03-05 23:27:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin P

    > Podobnie jak autorzy tej strony PWN - napisali co wiedzieli...wyguglaj
    > sobie "jak sie pisze tylni czy tylny" - tam jest tego dosc sporo, nie
    > wszystkie sa z jakichs lipnych stron...

    Jeśli dla Ciebie "forum.wiaralecha.pl" to bardziej wiarygodne źródło niż
    PWN to pozostaje współczuć...

> [...]
    > a juz ze jezykoznawcy i inni podobni beda sie latami spierac co do
    > poprawnosci danej formy - to potrafie sobie wyobrazic az nadto.

    Tu się nie ma o co spierać, ta forma jest i zawsze była (w każdym razie w
    ostatnich kilkudziesięciu latach) błędna i tyle.

  • 29. Data: 2011-03-05 23:34:25
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Tyle że jak robisz 10000km rocznie, to i tak masz spore szanse że zdążą Ci
    > się zestarzeć nim je zużyjesz, zwłaszcza jak jeździsz spokojnie.

    Hmm no powiedzmy - 10-15 000 km / rocznie. Ale tez kombinuje tak, ze skoro
    mam automat + esp to praktycznie nie rwie sie kapcia, a i na zakretach jakos
    esp to ogarnia...wiec pewnie mniejsze zuzycie.

    Ale z tego co widze, zimowki zuzyly sie ok. 2-3 mm w 1 sezon - wiec albo te
    moje WRG2 nie takie super, albo to norma, albo...no nie wiem ;)

    Pozdr.P.

  • 30. Data: 2011-03-05 23:42:29
    Od: "P" <z...@g...com>

    > Jeśli dla Ciebie "forum.wiaralecha.pl" to bardziej wiarygodne źródło niż
    > PWN to pozostaje współczuć...

    Mial byc EOT, ale widze, ze kolega dociekliwy - to pociagne dalej. To forum
    lecha - tak po prawdzie wspiera twoja teorie ;)

    > Tu się nie ma o co spierać, ta forma jest i zawsze była (w każdym razie w
    > ostatnich kilkudziesięciu latach) błędna i tyle.

    Wlasnie gdzies czytalem, ze od ok. lat 80-tych do dzis trwa ta dyskusja i ze
    forma 'tylni' zamiera - ale pozostaje w uzyciu, widac to np. w nazwach
    wlasnych bo jest i Nizny i Nizni Nowogrod i jakis tam Tylni Zad czy cos
    takiego - w Tatrach (czy jakichs tam innych gorach) czy tez Tylni Wierch
    (sam juz nie pamietam dokladnie - ale formy 'tylni' nie odnoszace sie do
    liczby mnogiej).

    Wiec nie jest to oczywistosc gramatyczna jak np. poszlem / poszedlem tylko
    cus bardziej zlozonego.

    Nie pisze tego, zeby sie klocic, zwracam jednak uwage, ze - no jest jak
    jest.

    Pozdr.P.