  • 1. Data: 2011-03-04 21:46:30
    Temat: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
    Od: frigo <f...@g...com>

    Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;)
    W ostatnim TG Hammond się bujał paskudnym, ale wspaniałym 959 i F40 -
    cud-miód porównanie.
    Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za
    wynalazek? Wie ktoś?
    http://img97.imageshack.us/i/porscherg12345.jpg/

  • 2. Data: 2011-03-04 22:02:15
    Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-04 21:46, frigo pisze:
> [...]
    > cud-miód porównanie.
    > Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za

    Znalazłem coś takiego

    http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/4493
    848.aspx

    http://forums.subdriven.com/showthread.php?5112340-A
    nother-RARE-Exotic-Find-The-1988-Porsche-959-337-Pro
    duced-in-Total/page2

    Jeśli dobrze zrozumiałem Porsche nie mogło sprzedawać 959 z 6-biegową
    skrzynią, więc wymyślili 5-biegową z "podbiegiem" :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-03-04 22:09:33
    Od: frigo <f...@g...com>

    > Je li dobrze zrozumia em Porsche nie mog o sprzedawa 959 z 6-biegow
    > skrzyni , wi c wymy lili 5-biegow z "podbiegiem" :)

    Dzięki, wyjaśnione.
    Niezły myk wymyślili.

  • 4. Data: 2011-03-04 22:14:42
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "frigo" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > cud-miód porównanie.
    > Przyuważyłem wajchę zmiany biegów w 959 z pozycją G. Co to za

    Jak zwykle wie ciotka wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_959
    "It [the engine] was coupled to a unique manual gearbox offering 5 forward
    speeds plus a "G" off-road gear, as well as reverse."

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 5. Data: 2011-03-04 22:27:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote:
    > "G" off-road gear

    A czym się różni od normalnego?

  • 6. Data: 2011-03-04 22:36:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > A czym się różni od normalnego?

    Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
    wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne
    przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo
    potrzebował jechać z prędkością pieszego.

    No i wymyślono to "G", czyli bieg nieużywany w normalnej jeździe, a
    jedynie tam gdzie trzeba było jechać wolno, czy spokojnie ruszyć pod górę.

  • 7. Data: 2011-03-04 23:20:56
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-04 22:36, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo
    > potrzebował jechać z prędkością pieszego.

    Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)

  • 8. Data: 2011-03-04 23:22:04
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-04 23:20, neoniusz pisze:

    > Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;)

    Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 9. Data: 2011-03-05 09:37:40
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    po niemiecku gelande= terenowy

  • 10. Data: 2011-03-05 10:22:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote:
    > Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie
    > wolne obroty

    Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma
    numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy
    samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;)