  • Data: 2024-09-22 11:25:43
    Temat: Re: Kocioł CO po raz kolejny
    Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2024 o 10:52, PeJot pisze:
    > Czołem,
    >
    > kolejny raz wracam do tematu domowego gazowego kotła CO,
    > Chaffotoeaux&Maury, model Elexia Comfort. Kocioł ma już 23 lata za sobą,
    > ale ciągle w eksploatacji, ciągle daje się normalnie serwisować. Części
    > zamienne są jeszcze dostępne, zwykle na zamówienie, albo zamienniki,
    > albo używki, ale są. W zasadzie wszystkie usterki daje się usunąć
    > własnymi rękami na podstawie dostępnej dokumentacji. Poza tym mam
    > jeszcze drugi taki sam kocioł na skanibalizowanie. Tym niemniej pojawia
    > się pytanie o wymianę kotła na nowszy model, i tu mam wątpliwości, stąd
> [...]

    I zapomniałem:

    4) jeżeli *stary kocioł* zostaje, to co jeszcze można/trzeba/wypada z
    nim zrobić, poza normalny, coroczny serwis ? Wymieniono już chyba
    wszystkie uszczelnienia, ( ostatnio w kominie ), niektóre części wodne,
    np. zawór 3 drożny, zespół membrany, ale to w ramach awarii. Wymienniki
    odkamienione. Nie grzebałem przy cz. gazowej, poza zwykłe czyszczenie
    palnika. Analiza spalin - czy warto wyłożyć na to kasę, jeżeli nie ma
    regulacji ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza