  • Data: 2011-02-23 17:03:38
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Feb 2011 17:30:02 +0100, Padre wrote:

    >Ciekawe jak wygląda wtedy sprawność? Czy dalej działa jako pompa ciepła
    >czy już tylko jako elektromechaniczno-hydrauliczny odpowiednik drutu
    >oporowego?

    Teoria daje jej spore szanse.
    Gorzej pewnie z praktyka. Jakos tak dostepne rozwiazania raczej
    zakopuja wymiennik w ogrodku. Pewnie by trzeba dobrac czynnik.
    No i rozwiazac jakos odladzanie.

    >Ciekawi mnie ten temat bo wygląda z moich kalkulacji że przy
    >nocnej taryfie jest to najtańsze ogrzewanie i póki wystarczy to można
    >zmniejszyć jesienne zużycie paliw kopalnych które drożeją w niepokojącym
    >tempie. A tak naprawde żeby w pierwsze chłodne dni móc włączyc
    >ogrzewanie klimatyzacją i nie być podejrzewanym o lenistwo nie
    >pozwalające narąbać drewna i napalić w kominku tylko zmieniając pozycje
    >w fotelu umotywować to rachunkiem ekonomicznym:)

    Rabie sie latem i to dla przyjemnosci :-) Albo zrob sobie maszynke do
    rabania. Albo zamontuj wklad gazowy do kominka :-)

    Kolega sobie zamontowal pompe ciepla. Chcial wygode bez wyrzeczen.
    A tu pech chcial - kolejne zimy byly cieple, sasiedzi wydali mniej na
    ogrzewanie niz on na raty kredytu :-)

    J.