eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKlient to był kiedyś pan.... ( felieton )Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.task.gda.pl!news.o
    net.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Date: Tue, 27 Oct 2009 22:27:22 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <hc7ojr$q32$1@news.onet.pl>
    References: <hc21hk$cfe$1@news.dialog.net.pl> <hc2379$rcn$2@news.onet.pl>
    <hc255v$ekr$2@news.dialog.net.pl> <hc2an0$i1b$1@news.onet.pl>
    <hc3khm$8c6$1@news.dialog.net.pl>
    <hc3np5$3p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hc3oa2$af7$2@news.dialog.net.pl> <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
    <hc4qhs$udv$1@news.dialog.net.pl>
    <n...@4...com>
    <hc4skv$vdl$5@news.dialog.net.pl>
    <3...@4...com>
    <hc67i3$luk$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@4...com>
    <hc7o4v$j8k$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-100-86.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1256678843 26722 89.231.100.86 (27 Oct 2009 21:27:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Oct 2009 21:27:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hc7o4v$j8k$1@news.dialog.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:983422
    [ ukryj nagłówki ]

    Pete pisze:


    > No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
    > że lampa była wadliwa. A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
    > zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa się
    > przegrzała i buuum.

    Tak samo może mówić w przypadku gwarancji.



    >> Za "niezgodnosc z umowa". Jesli potrafisz zacytowac przepis z ustawy
    >> ze obejmuje to tez uszkodzenia, to przestaje dyskutowac i chyle czola.
    >> Moze byc tez orzeczenie SN, lub pare innych orzeczen.
    >
    > Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną o
    > badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.

    Na etapie przedsądowym strony mogą się dowolnie ugadzać, nie ma to
    większego znaczenia.



    >> Ale powtorze sie - sprzedawca ci powiedzial przed zakupem ze
    >> urzadzenie ma 24 miesiace gwarancji, ale na lampe tylko 6 miesiecy.
    >> Czyz nie jest to przedmiot umowy, czy moze wlasciwosc towaru ?
    >
    > Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
    > jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada za
    > zgodność z umową.

    Obawiam się, że i za Twoją zgodą nie można skrócić tego okresu.


    > W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
    > dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?




    >>>>> Nie wiem czy widziałeś kiedykolwiek awarię lampy, ale w 99.99%
    >>>>> wiąże się
    >>>>> to z efektownym buuuum! :)
    >>>> No to problem sie dla klienta utrudnia :-)
    >>> Chętnie posłuchałbym kogoś doświadczonego w temacie reklamacji lampy :)
    >>
    >> Ale poparte apelacja sadowa, bo inaczej to nadal nic nie wiadomo :-)
    >
    > Sądy konsumenckie nie posiadają chyba instytucji apelacji?


    Niektóre reklamacje są załatwiane w sądach powszechnych.


    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: