eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmKlient to był kiedyś pan.... ( felieton )Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
  • Data: 2009-10-27 22:01:19
    Temat: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27.10.09 22:47, J.F. pisze:
    > On Tue, 27 Oct 2009 22:19:51 +0100, Pete wrote:
    >> W dniu 27.10.09 17:19, J.F. pisze:
    >>>>>> Ale jeśli na lampie jest napis "żywotność 1500h"? a pada po 100h?
    >>>>> Jak tak obiecano, to umowa jest jasna.
    >>>> Tyle, że lampa nie ma licznika.
    >>> Ale rzutnik ma. Licznik czasu lampy.
    >> Który w dowolnym momencie dowolną ilość razy możesz skasować. LOL.
    >
    > No to masz pecha :-)
    >
    >>> W tym przypadku, pomimo magicznych 6 miesiecy, lampa nie dotrzymala
    >>> deklarowanej trwalosci, i mamy jawna niezgodnosc z umowa.
    >>
    >> No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
    >> że lampa była wadliwa.
    >
    > Zauwaz ze w tym przypadku o czym innym mowa - ze lampa nie wytrzymala
    > wyraznie umowionego terminu, a nie ze zepsula sie, mimo ze klientowi
    > sie wydaje ze jeszcze nie powinna.

    Niestety, tego jaki był czas pracy lampy, konsument nie jest w stanie
    wykazać.
    Zwłaszcza 18 miesięcy po zakupie.

    >
    >> A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
    >> zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa się
    >> przegrzała i buuum.
    >
    > Zawsze moze cie to spotkac.

    Gdyby mnie to nie miało spotkać, to po co ta cała dyskusja? :)

    >
    >>>> Producent nie ma w ofercie lamp 50h. Czy typ towary oznacza wszystkie
    >>>> lampy na świecie, czy lampy do danego modelu projektora?
    >>> Przedmiotem sprzedazy jest projektor a nie lampa.
    >> Cuda!
    >> I cały internet sprzedający same lampy, to moja schizofrenia tylko?
    >
    > A mowa byla o lampie czy projektorze ?

    Dla uproszczenia sytuacji - o samej lampie.
    >
    >>> I tu z czystym sumieniem mozna stwierdzic ze urzadzenia te mialy
    >>> zywotnosc lamp od kilkudziesieciu do kilku tysiecy godzin.
    >>> I na ile sie umowiliscie ?
    >> Nie umawialiśmy się na nic. Przychodzę do sklepu, kupuję lampę, dostaję
    >> paragon. Koniec.
    >
    > Potem przychodzisz z reklamacja, a sprzedawca "ta lampa ma 50h
    > trwalosci, pan ja zuzyl, prosze bardzo - tu na pudelku napisane".

    A co, jeśli na pudełku jest 1700h. Albo nie ma nic?
    A ja przychodzę po 18 miesiącach od zakupu?

    >
    > Nie zmieniaj tematu - projektor kupiles. Zalozmy ze w instrukcji nie
    > ma nic, a sprzedawca ci powiedzial ze na lampe jest pol roku
    > gwarancji. Jestes pewny ze oczekiwana wlasciwoscia towaru jest wiele
    > lat bezawaryjnej pracy ?

    Co ty ciągle o tej gwarancji!
    Powiedzmy, że na projektor nie ma gwarancji.
    Na lampę też nie ma. I na kabel też nie. I na pilota nie. I na baterie
    do pilota też nie.
    ZERO GWARANCJI.

    I lampa pada po 18 miesiącach i ma na liczniku 100h.

    >
    >>> Za "niezgodnosc z umowa". Jesli potrafisz zacytowac przepis z ustawy
    >>> ze obejmuje to tez uszkodzenia, to przestaje dyskutowac i chyle czola.
    >>> Moze byc tez orzeczenie SN, lub pare innych orzeczen.
    >>
    >> Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną o
    >> badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.
    >
    > I to jest wlasnie "zaden dowod", bo moze trafil na sprzedawce bez jaj
    > :-)
    > Bedzie orzeczenie SN, to bedzie interpretacja durnej ustawy z moca
    > niemalze obowiazujaca.
    >
    >>> Ale powtorze sie - sprzedawca ci powiedzial przed zakupem ze
    >>> urzadzenie ma 24 miesiace gwarancji, ale na lampe tylko 6 miesiecy.
    >>> Czyz nie jest to przedmiot umowy, czy moze wlasciwosc towaru ?
    >>
    >> Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
    >> jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada za
    >> zgodność z umową.
    >> W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
    >> dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?
    >
    > Bo w sklepie bylo kilka modeli, te z dluzsza gwarancja byly drozsze
    > :-)

    Bosz. Znowu gwarancja.
    Jeśli jeszcze raz poruszysz temat gwarancji, rzucę EOT'em. :P


    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 28.10.09 07:22 Pete
  • 28.10.09 08:22 BaX
  • 28.10.09 08:28 BaX
  • 28.10.09 08:34 BaX
  • 28.10.09 08:33 Pete
  • 28.10.09 09:11 BaX
  • 28.10.09 16:53 ToMasz
  • 28.10.09 17:05 ToMasz
  • 28.10.09 20:37 Pete
  • 28.10.09 20:44 Pete
  • 28.10.09 20:46 Pete
  • 29.10.09 09:10 BaX
  • 29.10.09 09:19 BaX
  • 29.10.09 20:38 J.F.
  • 29.10.09 20:37 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: