    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Klient to by? kiedy? pan.... ( felieton )
    Date: Tue, 27 Oct 2009 22:19:51 +0100
    <hc255v$ekr$2@news.dialog.net.pl> <hc2an0$i1b$1@news.onet.pl>
    <hc3khm$8c6$1@news.dialog.net.pl>
    <hc3np5$3p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hc3oa2$af7$2@news.dialog.net.pl> <hc4dv6$hib$1@news.interia.pl>
    <hc4qhs$udv$1@news.dialog.net.pl>
    <n...@4...com>
    <hc4skv$vdl$5@news.dialog.net.pl>
    <3...@4...com>
    <hc67i3$luk$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@4...com>

    W dniu 27.10.09 17:19, J.F. pisze:

    > Ale rzutnik ma. Licznik czasu lampy.

    Który w dowolnym momencie dowolną ilość razy możesz skasować. LOL.

    > W tym przypadku, pomimo magicznych 6 miesiecy, lampa nie dotrzymala
    > deklarowanej trwalosci, i mamy jawna niezgodnosc z umowa.

    No jak to? Przecież po sześciu miesiącach to konsument musi udowodnić,
    że lampa była wadliwa. A sprzedawca wytoczy argument, że filtr był
    zapchany przez co chłodzenie nie działało jak należy, przez co lampa się
    przegrzała i buuum.

    > Przedmiotem sprzedazy jest projektor a nie lampa.

    Cuda!
    I cały internet sprzedający same lampy, to moja schizofrenia tylko?

    > I tu z czystym sumieniem mozna stwierdzic ze urzadzenia te mialy
    > zywotnosc lamp od kilkudziesieciu do kilku tysiecy godzin.
    > I na ile sie umowiliscie ?

    Nie umawialiśmy się na nic. Przychodzę do sklepu, kupuję lampę, dostaję
    paragon. Koniec.

    > Za "niezgodnosc z umowa". Jesli potrafisz zacytowac przepis z ustawy
    > ze obejmuje to tez uszkodzenia, to przestaje dyskutowac i chyle czola.
    > Moze byc tez orzeczenie SN, lub pare innych orzeczen.

    Nie miałem okazji osobiście. Popytaj Adama P., on się chwalił wygraną o
    badpiksele. Na etapie samej korespondencji przedsądowej ze sprzedawcą.

    > Ale powtorze sie - sprzedawca ci powiedzial przed zakupem ze
    > urzadzenie ma 24 miesiace gwarancji, ale na lampe tylko 6 miesiecy.
    > Czyz nie jest to przedmiot umowy, czy moze wlasciwosc towaru ?

    Coś się tak uparł z tą gwarancją? Sprzedawca nie może skrócić
    jednostronnie (bez mojej pisemnej zgody) czasu przez który odpowiada za
    zgodność z umową.
    W imię czego, bez odpowiedniego zmotywowania rabatem, miałbym
    dobrowolnie zrzec się przysługujących mi uprawnień?

    > Ale poparte apelacja sadowa, bo inaczej to nadal nic nie wiadomo :-)

    Sądy konsumenckie nie posiadają chyba instytucji apelacji?

    --
    Pete