  • 71. Data: 2012-06-20 19:14:05
    Temat: Re: Kilka HDRow z Montrealu
    Od: Alfred Frater <a...@p...com>

    On 20.06.2012 15:52, ZubekPhoto wrote:

    > komentaz typu: to jest knot albo zdjecie do dupy, swiadczy tylko o ciasnym
    > ograniczeniu intelektualnym komentujacego, pokazuje wrecz kretynizm i wrecz
    > niedorozwuj fotograficzny nie wspomne o logice, ktorej oczywiscie nie ma
    >
    > Janko nie mowie tego do ciebie, bo ty powiedziales ze zdjecie tobie sie nie
    > podoba a to jest zupelnie przyzwoity komentarz. To bardziej w strone innych
    > znawcow sztuki dajacych rade o szlifowaniu warsztatu swiatla...

    Oby nam mówili tylko to czego słuchać chcemy...

    Tu na ziemi jest inaczej.

    HDRy robisz takie same jak piszesz po polsku. Byle jak.
    Nie zrozumiałem ani Twoich zdjęć, ani wypowiedzi. Może to pokazuje moje
    ograniczenie czy niedorozwój. Tak czy inaczej nie Tobie to oceniać.
    Nie oddaje tego co piszę Twojej ocenie tylko oceniam prace które
    pod tą ocenę celowo mi oddałeś. A teraz masz pretensje.

    Prezentowane HDR to knoty. Żądam przeprosin.

    Janko, pod Twoją obronę uciekamy się. Ty to nawet knot mówisz tak...
    przyzwoicie. :)

    --
    Afred Frater

  • 72. Data: 2012-06-20 19:20:33
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-06-19 16:22, ZubekPhoto pisze:
    > Znacie kogos kto robi dobre zdjecia? Moze to pozwoli mi odpowiedziec na moje
    > pytania?

    Równie dobrze można zapytać kto jest dobrym malarzem albo kto jest
    najlepszym muzykiem. Ba nawet już tu ktoś nawiązał do kobiet, więc
    równie dobrze można zapytać kto jest najpiękniejszą kobietą świata.
    Wszystkie odpowiedzi będą bardzo subiektywne.
    Chyba jedyną miarodajną metodą w przypadku fotografów może być ilość
    publikacji, wystaw, marka wydawnictw z którymi się współpracuje. No i
    oczywiście przełożenie tego na zyski finansowe. Czy to nam się podoba
    czy nie, jest to namacalny dowód że trafiamy do szerokiej grupy
    odbiorców i jakąś reakcję nasze fotografię wywołują.
    Dla wielu ludzi dobra fotografia to sztuka. Dla większości sztuka
    kojarzy się jednoznacznie z posiadaniem pewnych umiejętności i
    predyspozycji, które pozwalają stworzyć coś co jest nie osiągalne dla
    mas. Dla mnie osobiście dobry fotograf to taki który umie budować wokół
    swojej osoby mit, aurę dzięki której ludzie w rzemiośle widzą właśnie
    sztukę. Jeśli interesują Cię nazwiska jakie przykuwają moje oczy to
    będzie tak:
    specjalista od abstrakcyjnych światów Roger Ballen
    http://www.rogerballen.com/
    mistrz który perfekcyjnie podkreślał kobiecy seksapil Guy Bourdin
    http://www.guybourdin.org/
    i na koniec człowiek który banalnym tematom nadje lekkości Jonathan Levitt
    http://www.jonathanlevitt.com/

    Pozdrawiam,
    B.

  • 73. Data: 2012-06-20 19:43:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-06-20 15:52, ZubekPhoto pisze:
> [...]
    > niedorozwuj fotograficzny nie wspomne o logice, ktorej oczywiscie nie ma

    Wiesz faceci lubią być ostrzy ;) więc ostro zareagowali, tym bardziej że
    faktycznie z tym chilli pojechałeś, więc spróbuj iść w stronę bardziej
    subtelną.
    Wątek czytałem pobieżnie więc może przeoczyłem ale z tego co widzę
    Sebastian jak zwykle skromny i nie spamuje ;)
    Przetestuj na posiadanej surówce jego program i podziel się efektami z
    grupą, zobaczymy co powiedzą.
    Tu masz link http://www.sns-hdr.com/ .

    Pozdrawiam,
    B.

  • 74. Data: 2012-06-20 21:12:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-20 13:52:17 +0000, "ZubekPhoto "
    <z...@g...pl> said:

    > Czy naprawde bez sensu, zgodze sie w 100%.
    > a czy sens ma powiedzenie ze zdejcie jest knotem? Jesli pytanie o dobre
    > zdjeie jest bez sensu, komentowanie ze zdjecie jest knotem jest rowniez bez
    > sensu ale w druga strone.
    Jeżeli pan X powie, że zdjęcie jest dobre, to znaczy, że panu X się
    podoba i w drugą stronę. Co tu jest bez sensu?

> [...]
    > niedorozwuj fotograficzny nie wspomne o logice, ktorej oczywiscie nie ma
    Powyższe zdanie świadczy wręcz o chamstwie i dowodzi, że pragniesz
    usłyszeć tylko pana X chwalącego Twoje zdjęcie.
    Jeżeli zakładasz, że coś może się podobać lub nie podobać, to musisz
    zakładać, że znajdzie się ktoś kto temu da wyraz i ubliżanie mu od
    kretynów i ciasnoty intelektualnej jest delikatnie rzecz ujmując bez
    sensu.

    > Janko nie mowie tego do ciebie, bo ty powiedziales ze zdjecie tobie sie nie
    > podoba a to jest zupelnie przyzwoity komentarz. To bardziej w strone innych
    > znawcow sztuki dajacych rade o szlifowaniu warsztatu swiatla...
    Czy ktokolwiek napisał, że zdjęcie jest do dupy bo nie podoba się jego
    sąsiadowi? Każdy wyraził swoją opinię.
    Jeżeli tego nie rozumiesz, to masz problem.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2012-06-20 21:15:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-20 17:20:33 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

    > No i oczywiście przełożenie tego na zyski finansowe. Czy to nam się
    > podoba czy nie, jest to namacalny dowód że trafiamy do szerokiej grupy
    > odbiorców i jakąś reakcję nasze fotografię wywołują.

    Niekoniecznie. Może to świadczyć, że trafiliśmy na odpowiednio duży i
    bogaty jarmark i umieliśmy wstrzelić się w gusta panujące na tym
    jarmarku. Sztuka to nie demokracja, tu nie koniecznie większość musi
    mieć rację.
    To taka dygresja, zupełnie na boku.

  • 76. Data: 2012-06-20 21:53:30
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-06-20 21:15, JA pisze:

> [...]
    > bogaty jarmark i umieliśmy wstrzelić się w gusta panujące na tym
    > jarmarku. Sztuka to nie demokracja, tu nie koniecznie większość musi

    Ja tylko dodam że discopolo jest w sercu każdego Polaka ;).
    No chyba że jest Niemcem ;).
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=8hcGNYdSNkM

    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 77. Data: 2012-06-20 22:21:12
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-20 16:01, kamil pisze:
    > Nie ma teorii obiektywnej, więc nie ma słabych ani dobrych zdjęć. Są
    > tylko takie, które _tobie_ się podobają, a nie "Dobre zdjęcie to te,
    > które się podoba" bez podania podmiotu.

    I o to chodzi. Dlatego definicja nie zawiera podmiotu bo musi być
    uniwersalna.
    Każdy ocenia sam czy zdjęcie jest dobre.
    Np. w World Press Photo ocenia jakieś tam "ciało oceniające" i też
    stosuje tę definicję, dobiera sobie jakieś kryteria i... powstaje ocena
    - subiektywna oczywiście.
    To jest proste.

    www.elipsa.info

  • 78. Data: 2012-06-21 16:47:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-06-20 19:53:30 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Ja tylko dodam że discopolo jest w sercu każdego Polaka ;).
    I Chińczyka.
    :)
    > No chyba że jest Niemcem ;).
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=8hcGNYdSNkM
    No i wiele zależy od ilości i mocy trunków.

  • 79. Data: 2012-06-21 19:24:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-06-21 16:47, JA pisze:

    > I Chińczyka.
    > :)
    &v=8hcGNYdSNkM
    > No i wiele zależy od ilości i mocy trunków.

    Dokładnie i trzeba uważać na domieszki ;).
    Wracając na chwile do tematu, zastanawia mnie dlaczego ludzie mają taką
    dwulicowość do sukcesu i popularności, a co za tym do sukcesu finansowego.
    Cała ta grupa jest jednym wielkim promotorem konsumpcjonizmu. Każdy chce
    coś kupić, dokupić, dozbroić. Takie jedno wielkie zbrojenie jak na misje
    na końcu świata, a potem się okazuje że pod ręką jest jakaś lumia albo
    iphone. Na wszystko to, nie ważne czy wiadro L-ek czy wybajerzony
    smartphone jest potrzeba kasa. A tutaj ludziska ciągle narzekają że ten
    się sprzedał albo tamten. Może to i smutne ale pieniądze są bardzo
    namacalnym miernikiem i krzywienie się na to jest co najmniej dziecinne.

    Pozdrawiam,
    B.

  • 80. Data: 2012-06-21 19:28:54
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

    Alfred Frater <a...@p...com> napisał(a):

    > Prezentowane HDR to knoty. Żądam przeprosin.

    Bardzo przepraszam caluje w reke, mam ukleknac czy starczy?