    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kilka HDRow z Montrealu
    Date: Wed, 20 Jun 2012 19:20:33 +0200

    W dniu 2012-06-19 16:22, ZubekPhoto pisze:
    > Znacie kogos kto robi dobre zdjecia? Moze to pozwoli mi odpowiedziec na moje
    > pytania?

    Równie dobrze można zapytać kto jest dobrym malarzem albo kto jest
    najlepszym muzykiem. Ba nawet już tu ktoś nawiązał do kobiet, więc
    równie dobrze można zapytać kto jest najpiękniejszą kobietą świata.
    Wszystkie odpowiedzi będą bardzo subiektywne.
    Chyba jedyną miarodajną metodą w przypadku fotografów może być ilość
    publikacji, wystaw, marka wydawnictw z którymi się współpracuje. No i
    oczywiście przełożenie tego na zyski finansowe. Czy to nam się podoba
    czy nie, jest to namacalny dowód że trafiamy do szerokiej grupy
    odbiorców i jakąś reakcję nasze fotografię wywołują.
    Dla wielu ludzi dobra fotografia to sztuka. Dla większości sztuka
    kojarzy się jednoznacznie z posiadaniem pewnych umiejętności i
    predyspozycji, które pozwalają stworzyć coś co jest nie osiągalne dla
    mas. Dla mnie osobiście dobry fotograf to taki który umie budować wokół
    swojej osoby mit, aurę dzięki której ludzie w rzemiośle widzą właśnie
    sztukę. Jeśli interesują Cię nazwiska jakie przykuwają moje oczy to
    będzie tak:
    specjalista od abstrakcyjnych światów Roger Ballen
    http://www.rogerballen.com/
    mistrz który perfekcyjnie podkreślał kobiecy seksapil Guy Bourdin
    http://www.guybourdin.org/
    i na koniec człowiek który banalnym tematom nadje lekkości Jonathan Levitt
    http://www.jonathanlevitt.com/

    Pozdrawiam,
    B.