eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kierowcy to kupa durniów.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 243

  • 201. Data: 2017-01-31 17:55:04
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-01-2017 o 10:43, Stankot pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:o6nshq$jnr$1@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 30-01-2017 o 18:13, J.F. pisze:
    >>>
    >>> W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na wypadki
    >>
    >> Ale i tak jak dla mnie to ideał ruchu samochodowego.
    >
    > Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami,
    > a donos obywatelski też często stosują.
    > Kary są dotkliwe.
    > Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.

    Przede wszystkim nie muszą, bo na auto stradach mogą grzać ile fabryka
    dała, a autostrady mają z praktycznie wszędzie.
    Resztę dróg można potraktować jako dojazdówki do autostrady i z racji
    niewielkiego udziału w całkowitej trasie, nie ma się gdzie na nich spieszyć.

    Do tego dochodzą rozwiązania drogowe z zupełnie innego świata niż nasz.
    Po co się spieszyć i jechać 70 czy 80 w mieście, jak jadąc 50 dojedziesz
    bez zatrzymania z centrum miasta na jego obrzeża.
    A u ns czerwona fala na każdym skrzyżowaniu w tym czasie by była.


  • 202. Data: 2017-01-31 18:07:10
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
    >
    >> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>
    >>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
    >>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
    >>>>> gwałtowne hamowanie.
    >>>>
    >>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
    >>>> wyraźnego powodu.
    >>>
    >>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
    >>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
    >>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
    >>> hamowania awaryjnego).
    >>>
    >>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
    >>> tylko nogę z gazu.
    >>
    >> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
    >> Jaja sobie robisz?
    >
    > Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
    > a czasem reakcji.
    >
    > Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
    > 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
    > 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.

    Ale ja nie do tego się odnosiłem.
    HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
    Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
    bym odpowiedział akapit wyżej.



    >
    > Albo jeśli nie ma refleksu szachisty, a zareaguje po 1s, to wystarczy
    > właśnie zdjęcie nogi z gazu żeby uniknąć kolizji.

    O ile jedzie załadowaną ciężarówką - wtedy może ma takie hamowanie
    silnikiem.

    >> Mowa była o 2 s.
    >> A czas reakcji w mgle zapewne będzie dłuższy niż std.
    >
    > Nie nie było nigdy mowy o 2s czasu reakcji. Była mowa o zmniejszeniu
    > prędkości ze 100 do 70 w czasie 2s.

    No właśnie.
    Żeby zahamować w 2 s, trzeba najpierw zacząć hamowanie.
    A zanim zauważysz że gość przed Tobą GWAŁTOWNIE, bo z połową hamowania
    awaryjnego, zwalnia SILNIKIEM, to już będziesz w jego kufrze, jako że mu
    się stopy nie zaświecą. ;-)

    > Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
    > najechać.

    Tak tak.
    A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
    wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
    komputery.

    Tyle że potem czas się obudzić i przejść ro rzeczywistości niewirtualnej.
    I pewnie stąd tak dużo wypadków mimo stad megamocnych nieomylnych.

    A jako że ja wolę jednak gadać o realnym świecie, to kończę z czytaniem
    opisów Twojego idealnego wirtualnego.
    EOD - śnij dalej sam i pitol sam do siebie.


  • 203. Data: 2017-01-31 18:15:52
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9f86c4ba-db2e-4a49-bd5d-9c3b8075f954@go
    oglegroups.com...
    >--Moje swiatla tak daleko nie siegaja. Ale chyba podkrece.
    >zaloz zenony to bedzie moc :-)

    No wlasnie to sa prawdziwe ksenony i stad problem

    >-- Troche watpie czy zobaczysz, niezbyt duzy, lezacy na jezdni,
    nieoswietlony, o tym samym kolorze.

    >jesli patrzylby sie w zadany punkt to byc moze ale wystarczy ze
    >akurat bedzie cos wyprzedzal, TIR z naprzeciwka mignie swiatlami i
    >juz wita sie czule z kraweznikiem

    IMO to nawet bez takich szykan.
    Jakby jeszcze to byla nowa rowna autostrada, ale jak szybko jechac,
    jesli nawierznia jest pstrokata ?

    >--Niemcy ponoc maja przepis, ze jechac mozna tylko tak szybko, jak
    >swiatla pozwalaja.
    >znaczy sie predkosc swiatla czy jak ?

    Znajdz moze ten przepis, to bedziemy znali konkret.


    >>--W czasie mgly jak widac warto sie jednak dostosowac :-)
    >W czasie mgly trzeba uwazac zeby pozniej nie jeczec o bialej scianie
    >ktora pojawila sie nie wiadomo skad :-)

    I nie wyjsc na durnia :-)

    J.


  • 204. Data: 2017-01-31 19:21:48
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: p...@g...com

    Zaraz tam durnia ... ale trzeba przyznać że taki Maryjan belkoczacy o białej ścianie
    która wyrosła przed nim nagle na autostradzie miałby na YouTube powodzenie ;-)

    Ps ciężko znaleźć przepis który nie istnieje


  • 205. Data: 2017-01-31 19:24:44
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-31 09:26, s...@g...com wrote:
    > To nie tak.
    > Kierowca te sciane widzi z kilometra. Ale mysli ze to białe to mgła, taka sobie.
    > Bo nie jest w stanie stwierdzić ze ona jest taka gęsta na pierwszych 20m a nie taka
    biała bo sie na 100m nakłada.
    >
    > No i jedzie zakładając że to taka rzadka i że nawet jak wjedzie w jej poczatek to
    będzie widział na 50-100-200m.
    > A tu klops :)

    Klops w sensie że w ułamku sekundy widoczność == 0?

    Strach poruszac się po drodze jesli takie klopsy z równoległych
    wszechswiatów trafiają na szybkich ale bezpiecznych.


  • 206. Data: 2017-01-31 19:58:17
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 23:52, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Odpowiem pytaniem: z jaką prędkością pojedziesz we mgle z widocznością
    > pojedynczych metrów? Jeśli pojedziesz 30 km/h to zaraz w bagażniku
    > masz TIRa, który ze swojej wysokości ma wrażenie, że widzi na 20
    > metrów. Gorzej, jeśli ten TIR wprasuje Cię w TIRa, który wyrośnie Ci
    > przed nosem :(

    Jasne.
    Logika rodem z kawału o gościu, co zawsze na czerwonym przelatuje i
    jeszcze się nigdy nie zabił, natomiast jego szwagier na zielonym zawsze
    się zatrzymuje, "bo może szwagier jechać".
    Jak widać słabo, to trzeba odpowiednio zwolnić - tak, żeby móc
    zareagować na sytuacje znajdujące się w zasięgu wzroku. A nie zap*** z
    nadzieją, że nikt inny nie zwolnił i obawiając się, że ci za nami nie
    zwolnili.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08
    MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03


  • 207. Data: 2017-01-31 20:38:11
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Tuesday, January 31, 2017, 1:04:29 PM, you wrote:

    >> > --Jakoś trudno to mi sobie wyobrazić - zapierdzielam V dopuszczalne, nie
    >> > zastanawiając się czy widzę coś przed sobą...eee - niemożliwe.
    >> > https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/moto
    rwelt/fahren_bei_nebel.aspx
    >> > najwazniejsza regula:
    >> > widocznosc = predkosc
    >> > czyli widzimy na 50m = jedziemy 50 km/h itd
    >> Autostradą w nocy 50 km/h?
    > Bez przesady, ja widze pasy na autostradzie na jakieś 150m wprzód.

    Widoczność pasów to nie widoczność przeszkód.

    > Przy swieceniu swiatlami mijania...
    > Nawet zakładając że leży tam betonowy krawężnik to spokojnie zobacze go ze 100m.

    To masz źle ustawione światła. 100 metrów przy 140 km/h i
    niespodziewanej przeszkodzie to akurat czas na wrzaśnięcie ,,kurwa
    mać!" i ROZPOCZĘCIE hamowania. W przeszkodę walisz mając jeszcze 100
    km/h i jesteś trup.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 208. Data: 2017-01-31 20:49:27
    Temat: Re: Kierowcy to Rydzyk.
    Od: "Stankot" <u...@m...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:o6qfh7$cno$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 31-01-2017 o 10:43, Stankot pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:o6nshq$jnr$1@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 30-01-2017 o 18:13, J.F. pisze:
    >>>>
    >>>> W Niemczech niby jezdzi sie szybko, ale trzeba te 2h doliczyc na
    >>>> wypadki
    >>>
    >>> Ale i tak jak dla mnie to ideał ruchu samochodowego.
    >>
    >> Bo w Niemczech policja nie cacka się z piratami,
    >> a donos obywatelski też często stosują.
    >> Kary są dotkliwe.
    >> Podsumowując - piraci boją się lekceważyć prawo.
    >
    > Przede wszystkim nie muszą, bo na auto stradach mogą grzać ile fabryka
    > dała, a autostrady mają z praktycznie wszędzie.
    > Resztę dróg można potraktować jako dojazdówki do autostrady i z racji
    > niewielkiego udziału w całkowitej trasie, nie ma się gdzie na nich
    > spieszyć.
    >
    > Do tego dochodzą rozwiązania drogowe z zupełnie innego świata niż nasz.
    > Po co się spieszyć i jechać 70 czy 80 w mieście, jak jadąc 50 dojedziesz
    > bez zatrzymania z centrum miasta na jego obrzeża.
    > A u ns czerwona fala na każdym skrzyżowaniu w tym czasie by była.

    Wygląda, że Rydzyk ci takich głupot naopowiadał,
    albo jeździłeś w miasteczku 10 tys. mieszkańców.



  • 209. Data: 2017-01-31 21:49:09
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 18:07:10 +0100, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 31-01-2017 o 08:14, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Tue, 31 Jan 2017 06:20:33 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 30-01-2017 o 23:01, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Dnia Mon, 30 Jan 2017 18:00:50 +0100, Cavallino napisał(a):
    >>>>
    >>>>>> Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
    >>>>>> Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
    >>>>>> gwałtowne hamowanie.
    >>>>>
    >>>>> To jest mniej niż czas reakcji tego za Tobą na Twoje hamowanie bez
    >>>>> wyraźnego powodu.
    >>>>
    >>>> W warunkach które podałem, zachowując minimalny niekaralny niemiecki limit
    >>>> odstępu (1.8s=50m przy 100km/h), kierowca z tyłu ma 5s na wykonanie takiego
    >>>> samego hamowania (w 2s 100->70km/h, czyli 0.45g, a więc około połowa
    >>>> hamowania awaryjnego).
    >>>>
    >>>> Sprawny psychofizycznie kierowca powinien być to w stanie zrobić zdejmując
    >>>> tylko nogę z gazu.
    >>>
    >>> Wyhamować z siłą połowy hamowania awaryjnego zdejmując nogę z gazu?
    >>> Jaja sobie robisz?
    >>
    >> Myślę że to raczej Ty nie rozumiesz zależności między prędkością, odstępem,
    >> a czasem reakcji.
    >>
    >> Przy 100km/h i 50m odstępu, jeśli kierowca z przodu w ciągu 2s wyhamuje z
    >> 100->70km/h, to kierowca z tyłu ma 5s na reakcję i wyhamowanie również ze
    >> 100km/h do 70km/h żeby się nie zderzyć z tym z przodu.
    >
    > Ale ja nie do tego się odnosiłem.
    > HINT : odnniesienie jest do tego fragmentu cytatu, pod którym widnieje.
    > Jakbym chciał dyskutować z możliwością wyhamowania z 100/70 w ogóle to
    > bym odpowiedział akapit wyżej.

    Kierowca z tyłu, jeśli przy 100km/h zachowa 50m dystansu, ma wystarczająco
    dużo czasu na wyhamowanie silnikiem jak poprzednik w 2s zwolnił ze 100 do
    70km/h.
    A nawet jeśli ma refleks szachisty i będzie się 5s namyślał, to mimo to
    powinien zdążyć.
    Dlatego zwolnienie ze 100 do 70km/h w 2s nie jest manewrem nagłym który
    kogokolwiek mógłby zaskoczyć.



    >> Aha... Raczej słabi kierowcy muszą się modlić o to żeby na coś nie
    >> najechać.
    >
    > Tak tak.
    > A całe stada megamocnych nie muszą, zawsze wszystko widzą, wszystko
    > wiedzą, non stop są skupieni na horyzoncie i w ogóle reagują lepiej niż
    > komputery.

    To się nazywa jazda świadoma.
    W odróżnieniu od jazdy na czuja której towarzyszy modlitwa.


  • 210. Data: 2017-01-31 22:00:32
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 Jan 2017 10:20:17 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Mon, 30 Jan 2017 23:27:08 +0100, w <znjrfkymuttw.u847bioylrb4$.dlg@40tude.net>,
    > Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(-a):
    >
    >> Po pierwsze ocena widoczności - mgła, zwłaszcza w dzień wygląda dość
    >> podobnie niezależnie czy widoczność jest jeszcze w miarę, czy bardzo
    >> niewielka.
    >> A jej nagły spadek nie "rzuca się w oczy".
    >> Trzeba świadomie zwrócić uwagę żeby cały czas szukać sobie punktów
    >> odniesienia pozwalających ją ocenić.
    >>
    >> Po drugie własna prędkość - po długiej jeździe z dużą prędkością, niewielka
    >> redukcja prędkości wystarczy żeby wydawało się że się jedzie bardzo wolno.
    >>
    >> Po trzecie droga hamowania - która zwłaszcza w zimowych temperaturach, wraz
    >> z mgłą potrafi się nagle niepostrzeżenie wydłużyć bez wyraźnych znaków na
    >> asfalcie.
    >
    > Po czwarte -- hamować czy tylko nieco zwolnić? Najadę na kogoś czy ktoś wywali
    > z Vmax we mnie?

    Cały czas jechać z taką prędkością żeby móc wyhamować jeśli okaże się że we
    mgle coś stoi.

    Jeśli nie zwolnisz wystarczająco, to ryzykujesz najechanie na tył korka.
    A jak najedziesz na kogoś, to dla jadących za Tobą zatrzymasz się w
    miejscu, co z kolei zaskoczy ich i nie da im szansy na wyhamowanie.


    > Przede mną jedzie ktoś taki:
    > https://www.youtube.com/watch?v=OynRyNZD8s4
    > czy taki debil za mną?
    > https://www.youtube.com/watch?v=kKx9Hj4ssWo

    Na takiego nic nie poradzisz.
    Jeśli na tej drodze zostaniesz w ten czy w inny sposób zmuszony do
    zatrzymania się (obojętnie czy sam wyhamujesz czy z kimś się zderzysz), to
    on Ci najedzie na tył, bo jedzie tak czybko że nie jest się w stanie
    zatrzymać.

    A raczej z drogi na bok nie będziesz uciekał za każdym razem jak stajesz w
    korku we mgle.
    Chociaż można rozważyć pojechanie do przodu ile się da np. pasem awaryjnym.

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: