  • 241. Data: 2017-02-03 17:48:19
    Temat: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 10:54:05 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    widze" jednak popularny nie jest.

    > Ogólnie to często widać zamienianie - "widzę, że mogę to jadę" na, "nie
    > widzę (przeszkód) to jadę". Zbyt rozsądne to nie jest... W sumie może
    > niestety jest tak, że pewne sytyacaje zaczynasz przewidywać dopiero za
    > drugim razem. Krytczne jest, żeby pierwszy przeżyć;)

    Podobna dyskusja byla przy wprowadzaniu świateł w dzień. Podobnie to wyglądało.
    Jak potem pokazaly statystyki piesi oberwali.

    > Z tym 100 w nocy na autostradzie to jest trochę inaczej. Mówisz, o
    > zasięgu swoich świateł, ale jednak większość "rzeczy" na autostradzie
    > jednak świeci własnym światłem. Oczywiście możesz zawsze trafić na
    > zgubiony ładunek, zwierze itd, ale co do zasady mgła to nie jest
    > odpowiednik ciemności. Jednak ten karambol świecił róznymi światełkami i
    > byłby doskonale widoczny w zwykłej ciemnosci

    To racja. Racja też że w nocy jak ktos stoi na awaryjnych to widać go z 3km...

    Ale już powalone drzewo czy samochód bez oswietlenia stojący bokiem to łatwo widoczny
    nie jest...

    Albo wyciagając argument z amerykańskiego rekawa: Podmyta droga której po prostu nie
    ma. Też nie widać. Ale tu nawet jadąc 50km/h po mokrym może nie byc widać że dziura
    bez dna na jednym pasie (sinkhole).

    Temat ciekawy, akurat aby sobie na urodzinach obrazic nielubianego wujka który bakał
    cos o pożyczce ;)

  • 242. Data: 2017-02-03 17:54:52
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 13:24:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale zauwaz o czym piszemy - autostrada noca, a nie gesta mgla.
    > Choc niektorzy o gestej mgle.

    W sumie temat podobny. Wole nie wspominać ze w sumie kompatybilny ze swiatlami
    dziennymi :)

    > No wlasnie ... a tu nie o to chodzi :-)
    >
    > A poza tym jak pisalem - chwila strachu przy szybkiej jezdzie, a potem
    > ten dogoniony zapewnia bezpieczna :-)

    Albo ten dogoniony wbija sie w coś, my hamujemy a potem nam ktoś przywali bo nie
    patrzyl i ciął za szybko.

    Vide ten nowy karambol.

    Ale zgodnie z prawem serii teraz powinien byc okres ciszy :)

    https://youtu.be/lCjspXB5F4A?t=335
    Choć ten akurat material nie do końca mówi o takich przypadkach jak te karambole...

  • 243. Data: 2017-02-03 18:25:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-03 o 17:54, s...@g...com pisze:

    > W sumie temat podobny. Wole nie wspominać ze w sumie kompatybilny ze swiatlami
    dziennymi :)

    No właśnie, dzisiaj jechałem A2 i kilka samochodów jechało na dziennych
    w dosyć gęstej mgle.