    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierowcy i pasa?erowie wie?wagenów Audi to buraki
    Date: Thu, 16 Jun 2011 11:17:34 +0200

    <it7obd$igl$3@inews.gazeta.pl><4df78ea9$0$2446$6...@n...neostrada.pl
    ><4df79164$0$2448$65785112@news.neostrada.pl><746557914.20110615003517@pi
    k-net.pl><4df7e7db$0$2444$65785112@news.neostrada.pl><4df8eec1$0$2454$657
    85112@news.neostrada.pl> <4df8f2a8$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4df8fb01$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
    <itb0h5$tvn$1@mx1.internetia.pl>
    <4df906af$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <itbacf$hmk$1@mx1.internetia.pl>
    <b...@t...googlegroups.com>
    <itcdpq$vnf$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@n...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Bartek Kacprzak" <b...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:8cc51836-e1c8-431c-a8e4-37c80aa8aa58@n11g2000yq
    f.googlegroups.com...
    On 16 Cze, 10:00, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

    >Lamie przepis? Tak.

    Wreszcie jest postep. To jednak przepychanie sie na "pole position" nie jest
    takie zgodne z przepisami jak sie upierasz?

    >Powoduje zagrozenie? Nie. Uwazasz, ze lepiej
    >bedzie kiedy motocykl stanie pomiedzy samochodami i ruszy razem z
    >nimi?

    To juz wyjasnialem wielokrotnie, po raz kolejny nie mam ochoty.

    >Do czego? Do 5 metrow przed skrzyzowaniem? To teraz powiedz jakie
    >lamie 150 metrow przed.

    A 500? A 1000?

    >To kiedy jest z glowa? Jak ma po pol metra pomiedzy autami?

    Tyle, zeby w razie czego mial miejsce na jakikolwiek manewr inny niz ruch do
    przodu.

    > Kiedy wg Ciebie omijanie jest z glowa, jesli samochody _stoja_?

    Problem polega na tym, ze te samochody stoja, ruszaja, tocza sie,
    zatrzymuja, itp. One nie sa zaparkowane. I trzeba to wszystko wziac pod
    uwage.

    >To teraz powiedz ile to jest bezpieczny odstep i dlaczego. Wez mnie
    >oswiec, bo poki co to tylko slychac _z glowa_ bezpiecznie_ itp.

    Patrz wyzej.

    >Bo na wspolprace puszek nie ma co liczyc.

    I wylazi mentalnosc, o której pisalem. Mozna liczyc na wspólprace i ciagle
    sie to poprawia. Ty tego nie widzisz, a "puszka" jest wrogiem.

    <wyciete powtórki>

    >Bo? Czlowieku jezdze po roznych drogach od kilkunastu lat i _raz_
    >zdazylo mi sie tracic lusterko.

    No popatrz, a mnie ani razu. :-)

    >Przeprosilem i pojechalismy dalej. Denerwuje Cie to? Boisz sie o swoje
    >lusterka czy o lakier samochodu? Bo jesli dojdzie do kontaktu i
    >poniesiesz szkody to jest cos takiego jak OC sprawcy.

    Aha. A teraz tak uczciwie napisz, jakie szanse dochodzenia swoich praw ma
    kierowca, jezeli motocyklista nie zatrzyma sie, co jest bardzo czeste.
    Tablice rejestracyjne? Brak, zagiete, schowane (przykrecone w nadkolu),
    przykryte (ostatnio widzialem przykrecona amerykansa tablice na polskiej).
    Zanim kierowca wyjdzie z samochodu, motocykla juz dawno nie ma (bo przeciez
    przecisnal sie do przodu).
    I nie pisz prosze, ze takich sytuacji nie ma. Samochód, który odjechal z
    miejsca zdarzenia (obcierka) widzialem raz. Podobnych zdarzen z udzialem
    motocykli widzialem cztery, z relacji znajomych znam znacznie wiecej. To nie
    jest margines.

    >Wlasnie ciagle Ci mowie, ze aki margines _jest_ zachowany.

    Wierze, ze w Twoim przypadku tak jest. Naprawde.
    Zadam pytanie inaczej. Czy reczysz, ze wszyscy motocyklisci jezdza tak jak
    Ty?
    Jezeli nie, to przyjmij do wiadomosci, ze motocyklisci bywaja rózni. I tych,
    których zachowanie i sposób jazdy jest bezmyslny jest calkiem sporo.

    >Wez sie przejedz choc raz motocyklem, serio mowie, bedziesz wiedzial
    jak to jest i kiedy moto traci rownowage.

    Dawno temu troche jezdzilem. Na pewno nie tyle co Ty, nie na takich
    maszynach, itp. Nie bede udawal, ze mam duze doswiadczenie.
    Pamietam natomiast bardzo dobrze, ze panowanie nad motocyklem przy wolnej
    jezdzie na nierównosciach, itp. nie jest tak samo latwe, jak jazda 100km/h
    po prostej drodze.

    >Wlasnie szkoda, ze nie trafiaj do was argumenty a trzymacie sie opnii
    >wygenerowanych w oparciu o artykuly w fakcie.

    Znowu blad. Docieraja. Widac to chociaby w zmianie mentalnosci kierowców
    samochodów. Coraz czesciej robia miejsce, przepuszczaja, itp.
    To tacy jak Ty trzymaja sie swojej teorii i za cholere nie chca spojrzec na
    temat z innego punktu widzenia.