    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kiedy Powershot G12
    Date: Tue, 25 May 2010 19:12:54 +0200

    On 2010-05-25 00:28, Kyniu wrote:
    > Bryndza i bryndza. Naprawde tak ciezko zrobic dobry optyczny. Nie chce mi
    > sie w to wierzyc.

    A widziałeś rozsądny wizjer do dalmierza z zoomem? Wygląda jak mała
    armatka, a i tak w kilku cechach się nie umywa do EVF.
    IMHO w tej technologii jest spory potencjał, tylko jeszcze niech
    rozdzielczość wzrośnie tak do FullHD i naprawdę trudno będzie
    usprawiedliwiać jakiekolwiek tunele.

    > Wlasnie ciekaw jestem wynikow sprzedazy - pewnie marniutkie.

    Jakoś sobie radzą. Dzięki m4/3 wiele lepiej niż przy lustrzankach i wcale
    mnie to nie dziwi bo o ile 4/3 od początku miało cenowo złe założenia o
    tyle, m4/3 z wad wcześniejszego robi całkiem znośne zalety.

    > Alez jak przytaczalem liczby za DFV - evilki wcale sie tak dobrze nie
    > sprzedaja bo ich idea jest chybiona. To jest wlasnie to wmawianie ludziom
    > co maja kupowac. Po czym sie okazuje ze taniej od evilka kupia np. 1000D.

    Dlaczego niby chybiona? Gdybym dzisiaj kupował aparat bez bagażu
    systemowego to nie kupiłbym ani lustra ani kompaktu tylko coś takiego.
    Lustrzanki miały główną zaletę w wielkości matrycy i w końcu coś tutaj
    jest do wyboru.
    1000D jest owszem tani, ale to odpowiednik klasy, jakiej jeszcze nie ma w
    evilkach - bo gdzie masz pełne plasticzaki w m4/3? Nawet te E-PL1 to nie
    to jeszcze. Zupełnie budżetowa klasa z evilków może być wiele tańsza od
    lustra - tylko na to przyjdzie czas jeszcze.

    > ludzie kupuja to 1000D bo i ma wymienna optyke, i duza (w porownaniu do
    > kompaktow czy hybryd) matryce, i widza w wizjerze to co padnie na matryce,
    > i prawdziwa stabilizacje optyczna jak kupia obiektyw IS, a do tego kupia
    > body z kitem za mniej niz 1500 pln przy cenach evilkow powyzej 2000. Taki
    > 1000D to evil killer. I to widac na ulicach odkad lustrzanki kreca filmy.

    Po pierwsze wizjer w 1000D to woła o pomstę do nieba. Małe, ciemne, bez
    rozsądnego krycia i zapomnij o wygodnej pracy z nastawami ostrości. Dla
    mnie to taki wizjerek na siłę: tunel-like.
    Po drugie - z reszty zalet co masz? Prócz ceny, która narazie jest trudno
    porównywalna? Masz za szereg wad poczynając od rozmiarów, poprzez AF i
    kulawe LV, a kończywszy na dodatkowych problemach z tym podejściem.

    > Jak widac chociazby po tym forum i co rusz powtarzanym pytaniem "co dla
    > lustrzankowca do kieszeni" rynek na taki sprzet jest OLBRZYMI.

    Jaki? :)
    A widziałeś jakie są statystyki sprzedaży aparatów? Jakich aparatów? :)
    Jeszcze lepiej porównaj ile się sprzedaje kitów w stosunku do np. 85/1.8 :)

    > I czeka na
    > zagospodarowanie. I nawet SONY zrobilo pierwszy krok oferujac malenstwo z
    > matryca formatu APS-C.

    Bo byłoby zupełnie bez sensu, żeby zrobili w innym. Takie mają to takie
    klepią. Zastanawiające jest jednak to, że mają większy bagnet w evilku niż
    leika w pełnoklatkowej M-coś.

    > Tez wole miec kibelek, prysznic i inne wygody cywilizacyjne. Ale wolalem
    > chleb pieczony przez babcie,

    Bo poświęcała swój czas i piekła?
    Akurat zrobienie chleba jest wyjątkowo prostym (lecz czasochłonnym)
    zadaniem. Moi rodzice wypiekają dla siebie do dziś.
    Ty też możesz o ile masz ochotę i chęci do poświęcenia tego czasu. W wielu
    sklepach kupisz nawet gotowe starterki typu piekarnik do chleba +
    składniki na pierwszy wypiek. To trudne nie jest.

    > maslo robione przez babcie - tamte produkty
    > mialy smak, zapach.

    Podobnie jak powyższe - też możesz zrobić jeśli tylko chcesz i masz czas.
    Do masła wiele więcej czasu.
    Jak wolisz kupować w sklepie to Twoja sprawa. Świat się nie zmienił na
    tyle, że tych produktów nie zrobisz.
    Za to wciąż możesz i takie kupić. Drożej, ale jednak. Możesz też złapać
    kontakt do odpowiednich ludzi, którzy tym handlują i też kupować.

    > A teraz - szynka wedzona co dymu nie widziala ale
    > odpowiedni dosmaczacz dosypano do fosforanów ktorymi szprycowano mieso by z
    > 70 dkg surowca zrobic kilogram gotowego wyrobu. Dziekuje za taki postep i
    > wygody.

    Dziękujesz za swoje lenistwo. To co wyżej piszesz możesz kupić bez
    problemu. Jak łazisz sobie w wygodne miejsca to Twoja sprawa.

    > No nie, nie, co kilka razy udowadnialem. Zreszta wystarczy wyjsc na ulice i
    > zobaczyc jaki jest trend - jak juz ktos ma wydac te 15000 - 2000 na
    > bardziej zaawansowany sprzet to kupuje najmniejsze z dostepnych lustrzanek.

    U nas tak jest, bo narazie największe firmy foto nie dołączyły do tematu.
    Większość za synonim fotografii uznaje canona czy nikona i te marki są
    świetnie rozpoznawalne. A u nich Evilków brak. Zobaczymy czy się pojawią.
    Zobaczymy co zmieni sony.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564