  • 1. Data: 2010-06-07 14:18:09
    Temat: Kasety VHS - elektrośmieci ?
    Od: "kk" <...@...pl>

    Napiszcie, co zrobić ze starymi kasetami VHS.

    Postanowiłem zrobić porządek na półkach. Kupiłem nagrywarkę, pożyczyłem
    odtwarzacz VHS (mój padł totalnie kilka lat temu), skopiowałem co się dało
    na DVD

    i teraz mam dylemat, co z tymi kilogramami plastiku i taśmy zrobić.

    (oprócz rękodzieła i wyplatania koszyków)

    Wyrzucić na śmietnik... chyba nie.

    Szukać punktu zbiórki ?

    Przyjmą mi to jako elektrośmieci ?

    k.k.

  • 2. Data: 2010-06-07 14:46:18
    Temat: Re: Kasety VHS - elektrośmieci ?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Miałem ten sam dylemat. Rozumowałem w ten sposób, że 99 %
    kasety to i tak chyba PCV, ale są też np. śrubki, jakaś
    blaszka itp. Nie wiadomo czy czegoś to potem nie uszkodzi w
    procesie "recyklingu". W końcu, wstyd się przyznać,
    wyrzuciłem je do zwykłego śmietnika. Co prawda było ich
    kilkanaście, ale zawsze...
    Uprzedzając nawiedzonych ekologów: elektrośmieci z
    prawdziwego zdarzenia wywożę do odpowiedniego punktu :-).
    Pozdr.

  • 3. Data: 2010-06-07 15:13:59
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message
    > Miałem ten sam dylemat. Rozumowałem w ten sposób, że 99 % kasety to i tak
    > chyba PCV, ale są też np. śrubki, jakaś blaszka itp. Nie wiadomo czy czegoś to
    > potem nie uszkodzi w procesie "recyklingu".

    nie wiem jak u ciebie, ale u mnie puszki itp jak nakbardziej
    kwalifikuja sie do recyklingu, wiec srubka z kasety bym sie nie
    martwil

    nawet jezeli, nie sadzisz chyba ze jakas sruba czy kamyk nie
    zostaly przewidziane i mozna nimi cokolwiek 'zepsuc'

  • 4. Data: 2010-06-07 15:38:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > nie wiem jak u ciebie, ale u mnie puszki itp jak
    > nakbardziej
    > kwalifikuja sie do recyklingu, wiec srubka z kasety bym
    > sie nie
    > martwil

    Oczywiście że tak, ale należy je wkładać do pojemnika na
    puszki, a nie np. na szkło ;-))). A ja nie chciałem kaset
    rozkręcać ;-)))

    > nawet jezeli, nie sadzisz chyba ze jakas sruba czy kamyk
    > nie
    > zostaly przewidziane i mozna nimi cokolwiek 'zepsuc'

    Najpewniej jest tak jak piszesz :-). Dlatego kasety
    zapakowałem w reklamówkę, związałem i postawiłem wewnątrz
    komory śmietnikowej. Śmieci i tak są potem pobieżnie
    segregowane na taśmociągu (widziałem to na własne oczy),
    więc możliwe że torba zostanie wychwycona...

  • 5. Data: 2010-06-07 16:08:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Robert_J wrote:

    > i tak są potem pobieżnie segregowane na taśmociągu (widziałem to na
    > własne oczy),

    A ja widziałem na własne oczy, że są segregowane, ale te posegregowane
    ;) czyli z worków wszystkie wywalane są do jednego bębna, w nim
    odsiewane małe kawałki, potem magnes i na taśmę gdzie ludzie segregują
    szkło, plastiki itp. Wg mnie głupota, ale to nie moja działka. Śmieci
    niesegregowane są w całośći wywożone na wysypisko.

    A do autora wątku - zastanów się, bo płyty DVD nie przeżyją tyle co kasety.

    Mirek.

  • 6. Data: 2010-06-07 17:21:31
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A do autora wątku - zastanów się, bo płyty DVD nie
    > przeżyją tyle co kasety.

    Ale skopiowane na DVD można co jakiś czas przegrać na nowy
    nośnik. Można mieć kilka kopii bez znaczących nakładów na
    wolne miejsce w szufladzie itd. Na upartego na jednym
    zewnętrznym dysku można wepchnąć materiał z kilkuset kaset
    VHS i mieć jeszcze drugi taki, z kopią :-). Koszt
    żartobliwy... Niestety kaseta po 10 latach średnio nadaje
    się do oglądania ;-).

  • 7. Data: 2010-06-07 18:12:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Mirek pisze:
    > Śmieci
    > niesegregowane są w całośći wywożone na wysypisko.

    Gdzie są często "segregowane" przez tzw. nurków, wyławiających dość
    skutecznie złom we wszelkiej postaci, oraz rozmaite przedmioty, które
    można przynajmniej spróbować spieniężyć. Nie zdziwił bym się, gdyby te
    kasety (o ile przetrwają transport śmieciarą) trafiły za parę dni na
    jakiś pchli targ :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 8. Data: 2010-06-07 19:14:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Robert_J wrote:

    > Ale skopiowane na DVD można co jakiś czas przegrać na nowy nośnik.

    I w ten sposób generujesz kolejne plastikowe śmieci.
    Dysk twardy (odpinany) jest w tej chwili najlepszym rozwiązaniem, a jak
    będzie coś lepszego to to w większości aluminium, które można przetworzyć.

    Mirek.

  • 9. Data: 2010-06-08 07:13:55
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > I w ten sposób generujesz kolejne plastikowe śmieci.

    Tak, przegrałem jakieś 15 kaset, na których materiał miał
    wartość bardziej sentymentalną niż użyteczną (jakość) na
    bobajże 5 płyt DVD i już generuję śmieci ;-). Naucz się
    czytać ze zrozumieniem i weź też pod uwagę, że niedługo z
    tych kaset już niczego nie dałoby się odtworzyć :-).

    > Dysk twardy (odpinany) jest w tej chwili najlepszym
    > rozwiązaniem, a jak będzie coś lepszego to to w większości
    > aluminium, które można przetworzyć.

    Przecież napisałem właśnie o zewnętrznym dysku. Widać po
    21-ej słabiej już kontaktujesz ;-)). A, jak zgrywałem swoje
    kasety to o takich dyskach do powszechnego użytku nie było
    jeszcze słychu ;-)). Teraz mam to wszystko właśnie na
    dysku...

  • 10. Data: 2010-06-08 09:11:36
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > żartobliwy... Niestety kaseta po 10 latach średnio nadaje
    > się do oglądania ;-).

    myslisz ze nagrywane DVD po 10 latach uda Ci sie odtworzyc? ;)

    c.