  • 1. Data: 2010-06-05 20:46:49
    Temat: "Przyciski" QTouch i zasilanie bateryjne...
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Pytanie - czy "dotykowe" przyciski pojemnościowe, na przykład takie
    "programowe" jakie oferuje Atmel poprzez bibliotekę QTouch Library, będą
    działały w urządzeniach zasilanych bateryjnie? Czy wymagają jakiegoś
    specjalnego wylewania masy? Obawiam się, że nie, ale może ktoś ma lepsze
    informacje ;)...

    Konop

  • 2. Data: 2010-06-05 20:59:36
    Temat: Re: "Przyciski" QTouch i zasilanie bateryjne...
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Konop przemówił ludzkim głosem:
> [...]
    > działały w urządzeniach zasilanych bateryjnie? Czy wymagają jakiegoś
    > specjalnego wylewania masy? Obawiam się, że nie, ale może ktoś ma lepsze

    To zależy, od tego którą metodę detekcji wybierzesz. Na stronie atmela
    jest przykład pilota z qtouch. Z tego co pamiętam jest tam specjalnie
    dodany obszar masy, który ma się sprzęgać z ręką.

  • 3. Data: 2010-06-05 21:47:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Konop pisze:
> [...]
    > "programowe" jakie oferuje Atmel poprzez bibliotekę QTouch Library, będą
    > działały w urządzeniach zasilanych bateryjnie?

    Ostatnio, wprawdzie nie mam na to za dużo czasu, testuję różne
    kombinacje w okolicy QTouch - staram się zejść z rozmiarem przycisków
    tak aby na płytce 14x35mm zmieścić 8 sztuk i jak na razie to mam
    bardziej problem z tym, że jest to wszystko ZBYT a nie ZA MAŁO czułe.
    Zasilam z 5V z usb, ale pobierany prąd jest niewielki, więc z baterii
    też powinno działać. Problem może się pojawić jak byś chciał to zasilić
    z jakiś bardzo niskich napięć, bo się kondensator za słabo naładuje.

    Michoo

  • 4. Data: 2010-06-06 01:01:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > też powinno działać. Problem może się pojawić jak byś chciał to zasilić
    > z jakiś bardzo niskich napięć, bo się kondensator za słabo naładuje.

    A dałbyś radę sprawdzić na baterii jak się zmieni czułość? Bo wiesz, jak
    zasilasz z USB to masa jest uziemiona ;)... co jeśli to będzie "wisieć w
    powietrzu"?? Byłoby pewne porównanie jaka jest różnica ;)...

    Konop

  • 5. Data: 2010-06-12 09:32:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Konop pisze:
    > A dałbyś radę sprawdzić na baterii jak się zmieni czułość? Bo wiesz, jak
    > zasilasz z USB to masa jest uziemiona ;)... co jeśli to będzie "wisieć w
    > powietrzu"?? Byłoby pewne porównanie jaka jest różnica ;)...

    Na bateriach (3*1.2V) i masie połączonej z pracującym na baterii
    laptopem (konwerter usart/serial) działa tak samo. Wyświetlacz podepnę
    do tego (i będę mógł sprawdzić pracę bez żadnej "większej" masy)
    najwcześniej za 3 tygodnie - sesja.

    Michoo