  • 1. Data: 2010-06-07 10:32:41
    Temat: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    kupiłem minutowy zapach do łazienki
    jednak nie bardzo potrzebny by cały czas chodził

    chciałbym by po wejściu do łazienki psiknął
    są tam dwie baterie więc ok. 2.5-3V

    napięcie doprowadzone do odpowiedniego punktu mam
    jedynie kwestia zasilacza

    najbardziej by mi pasowało coś na triaku
    ale z umiejętności to tylko polutować portafię

  • 2. Data: 2010-06-07 11:32:54
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > kupiłem minutowy zapach do łazienki
    > jednak nie bardzo potrzebny by cały czas chodził

    Minutowy tzn. jaki? Bo się nie znam ;)... to taki, który co minutę sam
    "psika"??

> [...]
    > jedynie kwestia zasilacza
    > najbardziej by mi pasowało coś na triaku
    > ale z umiejętności to tylko polutować portafię

    Osobiście nie wiem, po co kombinować ;)... jeśli urządzenie działa na
    bateriach non-stop, to tym bardziej może chodzić na bateriach, jeśli
    używane będzie sporadycznie. Ale możesz też dać zasilacz 3V, sądzę, że
    500mA wystarczy ;)... Jest na rynku trochę zasilaczy uniwersalnych, nie
    są super, ale mają tą zaletę, że mają ustawiane napięcie wyjściowe. Im
    niższe napięcie, tym wyższy dopuszczalny prąd ;)... Właściwie to takie
    urządzenie bierze prąd raz na minutę, ale swoją wydajność musi mieć.

    Natomiast - pytanie, jak tym chcesz sterować? Chcesz mieć osobny
    przycisk z napisem "psik", czy może ma to chodzić razem z oświetleniem
    (są łazienki z oknem, wtedy to trochę bez sensu...). Czy może jakiś
    wyłącznik drzwiowy??

    Konop

  • 3. Data: 2010-06-07 15:39:12
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jedynie kwestia zasilacza
    >
    > najbardziej by mi pasowało coś na triaku
    > ale z umiejętności to tylko polutować portafię

    Wiesz o tym ze urzadzenia pracujace w wysokiej wilgotnosci lub narazone na
    bezposredni kontakt z woda musza spelniac regorystyczne normy
    bezpieczenstwa?
    A tak w ogole to w cywilizowanych krajach zabronione jest montowanie
    gniazdek AC240V... Jedyne co sie dopuszcza do gniazdo golarki na 110V (i to
    tez po spelnieniu dodatkowych warunow)

    Zostan przy bateriach i nie kombinuj. Ewentualnie mozesz zaminic zapach
    minutowy na taki z wykrywaczem ruchu (lub czujnikiem siarkowodoru jesli
    takie istnieja :] )
    c.

  • 4. Data: 2010-06-08 12:49:17
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 7 Cze, 12:32, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jedynie kwestia zasilacza
    >
    > najbardziej by mi pasowało coś na triaku
    > ale z umiejętności to tylko polutować portafię

    a to nie jest tak, że większość tych psikaczy ma czujnik światła i
    tryb, w którym działają po zapaleniu światła w łazience?

    (miałem chyba z dwa różne i działały podobnie)

  • 5. Data: 2010-06-08 13:01:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Wiesz o tym ze urzadzenia pracujace w wysokiej wilgotnosci lub narazone
    > na bezposredni kontakt z woda musza spelniac regorystyczne normy
    > bezpieczenstwa?

    On w sumie nie napisał, gdzie tego chce używać ;)... może ma samą
    ubikację, może dosyć wydzieloną? Może zasilacz będzie na zewnątrz, może
    w hermetycznej puszce ;P... a może ma być chłodzony wodą ;)... Nie
    wiadomo...

    > A tak w ogole to w cywilizowanych krajach zabronione jest montowanie
    > gniazdek AC240V... Jedyne co sie dopuszcza do gniazdo golarki na 110V (i
    > to tez po spelnieniu dodatkowych warunow)

    Gdzie tak jest? ciekawi mnie, jak kobiety suszą włosy, jak ludzie
    podłączają pralkę i w ogóle... na stałe?? :P... Poza tym, u nas jest
    230V, więc pewnie dlatego można ;););)...

    > Zostan przy bateriach i nie kombinuj. Ewentualnie mozesz zaminic zapach
    > minutowy na taki z wykrywaczem ruchu (lub czujnikiem siarkowodoru jesli
    > takie istnieja :] )

    To byłoby coś ;P... Ale lepiej by się sprzedawało pod nazwą "zapach
    łazienkowy z czujnikiem bąka" :) Pytanie, czy byłby to czujnik typu
    "jest/nie ma" i czy z histerezą czy bez, czy może jakiś miernik,
    mierzący konkretną wartość ;D...

    Konop

  • 6. Data: 2010-06-08 16:54:10
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Gdzie tak jest? ciekawi mnie, jak kobiety suszą włosy, jak ludzie
    > podłączają pralkę i w ogóle... na stałe?? :P... Poza tym, u nas jest 230V,
    > więc pewnie dlatego można ;););)...

    No np w takim UK....W lazienkach nie mozna montowac zadnych gniazdek... poza
    takimi z transformatorkiem do 110V dla golarki.
    Pralek nie montuje sie w lazienkach tylko w kuchniach.
    Kobiety maja swoje "kaciki pieknosci" w sypialniach i tam sie susza.
    Typowe "pstryczki" do swiatla zastapione sa takimi ze sznurkiem.

    c.

  • 7. Data: 2010-06-08 18:21:32
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-08 17:54, Cezar pisze:

> [...]
    > Kobiety maja swoje "kaciki pieknosci" w sypialniach i tam sie susza.
    > Typowe "pstryczki" do swiatla zastapione sa takimi ze sznurkiem.

    Za to bezkresnoelektryczny widok łazienki burzy wystający ze ściany
    Electric Shower (ichniejszy przepływowy, jednofazowy, ogrzewacz wody i
    przewodów jednocześnie) ;) Za to z gustownym sznureczkiem z sufitu
    wyłączającym Electric Shower gdyby przypadkiem siakieś przebicie ;)

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 8. Data: 2010-06-08 21:09:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-08 20:21:32 +0200, =?UTF-8?B?TWnFgm9zeiBTa293eXJh?=
    <m...@w...epf.pl> said:

> [...]
    > przewodów jednocześnie) ;) Za to z gustownym sznureczkiem z sufitu
    > wyłączającym Electric Shower gdyby przypadkiem siakieś przebicie ;)

    A na sznureczku śliczna kondensacja pary wodnej? ;ppp
    Czy "sznureczkowiec" ma może IP67?

    --
    DJ

  • 9. Data: 2010-06-08 22:02:04
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-08 22:09, DJ pisze:

    > A na sznureczku śliczna kondensacja pary wodnej? ;ppp
    > Czy "sznureczkowiec" ma może IP67?

    Tu się zadziwisz... Ale jest tak że na dole masz plastikową rączkę do
    pociągania sznurka, potem sznurek kończący się ok. 4-5 cm (po
    ichniejszemu ok 2 cali ;)) przed wyłącznikiem na suficie zakończony
    plastikową kuleczką, potem plastikowy łącznik, który łączy dolny
    sznurek, z górnym sznurkiem wyposażonym również w plastikową kuleczkę.
    Teoretycznie nie ma się czego czepić... tylko traf pod prądem w ten
    sznurek ;)

    Jak potrzeba szczegółów fotki dołączę ;)

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 10. Data: 2010-06-09 01:36:53
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > a to nie jest tak, że większość tych psikaczy ma czujnik światła i
    > tryb, w którym działają po zapaleniu światła w łazience?
    >
    > (miałem chyba z dwa różne i działały podobnie)

    moj tak nie robi
    nie widziałem takich