  • 11. Data: 2010-06-08 09:35:03
    Temat: Re: Kasety VHS - elektrośmieci ?
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Zostaw jako backup tych płyt DVD. Za kilka lat płyt nie odczytasz a kaset
    pewnie nie będzie na czym mimo, że nośnik przetrwa.

    PC

  • 12. Data: 2010-06-08 10:21:25
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > myslisz ze nagrywane DVD po 10 latach uda Ci sie
    > odtworzyc? ;)

    Płyty mające ponad 5-6 lat spokojnie odtwarzam :-). Ale
    pomijając w ogóle
    żartobliwość rozmowy zauważ, że płytę bez utraty jakości
    możesz kopiować co
    kilka lat, czego o kasecie nie można powiedzieć ;-)))). I
    myślę że dalsza
    dyskusja jest bezcelowa....

  • 13. Data: 2010-06-08 16:11:33
    Od: "kk" <...@...pl>

    > myslisz ze nagrywane DVD po 10 latach uda Ci sie odtworzyc? ;)

    Z VHS już teraz jest problem.

  • 14. Data: 2010-06-08 16:57:46
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "kk" <...@...pl> wrote in message news:hulq3l$l5o$1@news.vectranet.pl...

    > Z VHS już teraz jest problem.

    VHS istnieje ponad 30 lat.
    Co prawda coraz ciezej o odtwarzacz ale jeszcze w tym roku widzialem w UK w
    sklepie (combo razem z DVD)

    c.

  • 15. Data: 2010-06-08 21:35:10
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-06-08 18:57 Cezar napisał(a):

    > VHS istnieje ponad 30 lat.
    > Co prawda coraz ciezej o odtwarzacz ale jeszcze w tym roku widzialem w
    > UK w sklepie (combo razem z DVD)

    W Polsce można obecnie kupić nawet combo VHS+BDROM.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-06-09 08:27:42
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > VHS istnieje ponad 30 lat.
    > Co prawda coraz ciezej o odtwarzacz ale jeszcze w tym roku
    > widzialem w UK w sklepie (combo razem z DVD)

    No i co z tego? Kaseta sama z siebie, nawet leżąc, powoli
    degeneruje się :-). Możesz mieć najbardziej topowy
    odtwarzacz a i tak nie odtworzysz rozmagnesowanej /
    przemagnesowanej taśmy ;-). Używasz jeszcze magnetofonu
    kasetowego? Tzn. inaczej: kupujesz tudzież nagrywasz jakieś
    kasety? ;-))

  • 17. Data: 2010-06-09 09:34:28
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > kasetowego? Tzn. inaczej: kupujesz tudzież nagrywasz jakieś kasety? ;-))

    Taka jest kolej rzeczy. Nie widze w tym nic dziwnego. Już kilka lat temu na
    dyskietke mówiło się że "takie coś do programowania BIOSów" a teraz juz
    nawet do tego się nie nadaje bo w komputerach stacji dyskietek nie
    uswiadczysz. Za kilka lat nie będą dostępne zadne nośniki optyczne.
    Zadasz wtedy pytanie: "Używasz tudzież kupujesz płyty CD/DVD/BluRay? Zawsze
    się mogą porysować, zostawione na słońcu prakycznie degradują sie w kilka
    miesięcy, są duże, wolne, mają długie czasy dostępu a odtwarzacze są głośne.
    Juz w tej chwili podstawowym nośnikie przenośnym (w IT) jest pendrive ale i
    za kilka lat on zniknie gdy okaże się że każde urządzenie ma nieograniczony
    dostęp do internetu.

    c.

  • 18. Data: 2010-06-10 05:40:35
    Od: zbychu <z...@p...az.pl>

    > i teraz mam dylemat, co z tymi kilogramami plastiku i ta my zrobi .

    Obudowa to pewnie jakiś PP albo inny poli .
    A sama taśma z czego jest zrobiona ?
    No i warstwa magnetyczna - żelazowa lub chromowa o ile pamiętam.

    zbych

  • 19. Data: 2010-06-11 19:11:59
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 8 Jun 2010 11:35:03 +0200 "PC" <l...@w...pl> napisał:

    >Zostaw jako backup tych płyt DVD. Za kilka lat płyt nie odczytasz a kaset
    >pewnie nie będzie na czym mimo, że nośnik przetrwa.

    Eee jeszcze pewnie będzie można za bezcen kupić na jakimś Alledrogo.
    Skoro ZK120 są w stałej sprzedaży :-) to o magnetowidy bym się nie
    martwił.

    A co do nagrywarek DVD to na ile obraz z nich się do czegokowiek
    nadaje? Przede wszystkim chodzi mi o to czy nie występuje taki bardzo
    denerwujący efekt, który coraz częściej ostatnio widać, nawet w
    telewizji - gdy na obrazie pojawia się dużo, szybko zmieniających się
    informacji, np. ogień, zboże na wietrze, bujne, szybko poruszające się
    włosy - robią się prostokąty - pasmo urządzenia zostaje przekroczone i
    obraz jest ohydnie zaśmiecany. Ja wiem że sytuacje o których mówię
    stanowią może 0,01% czasu programów, ale nie powinno się do nich
    dopuszczać. Podejście producentów sprzętu typu "a olać to, co tam że
    przez chwilę będą śmieci na ekranie, przez 99,98% czasu będzie ok".
    Jak dla mnie to nie jest wymówka - skoro taka sytuacja może się
    zdarzyć (i zdarza się) to znaczy że urządzenia powinny być tak
    zbudowane aby i wtedy prawidłowo odtwarzały obraz, zwłaszcza jeżeli
    chodzi o profesjonalne urządzenia telewizyjne (chociaż wypuszczanie
    sprzętu z takimi brakami dla użytku domowego też uważam za
    nieuczciwe).
    A jak ktoś ma zamiar nagrywać tylko bujające się na wietrze zboże,
    albo modelki trzęsące czuprynami to co? ;-> Cały czas ma mieć na
    ekranie prostokąty bo jakiś księgowy uznał że można zaoszczędzić?

    A tak przy okazji to ktoś wie na jakim etapie oni tak psują obraz?
    DV ani DigiBety bym o to nie podejrzewał, może mają coś innego?

    Może lepiej się rozglądać za magnetowidem DV na pełnowymiarowe kasety
    albo za jakimś przechodzonym Betacamem?

  • 20. Data: 2010-06-11 21:18:42
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    kk wrote:

    > Napiszcie, co zrobić ze starymi kasetami VHS.
    >

    > Postanowiłem zrobić porządek na półkach. Kupiłem nagrywarkę, pożyczyłem
    > odtwarzacz VHS (mój padł totalnie kilka lat temu), skopiowałem co się dało
    > na DVD
    >
    > i teraz mam dylemat, co z tymi kilogramami plastiku i taśmy zrobić.
    >
    > (oprócz rękodzieła i wyplatania koszyków)
    >

    > Wyrzucić na śmietnik... chyba nie.
    >
    > Szukać punktu zbiórki ?
    >
    > Przyjmą mi to jako elektrośmieci ?

    sprzedaj na allegro. wielu ludziom jeszcze sie przyda (stare systemy
    monitoringu np. gdzie jakosc tasmy ma pomniejsze znaczenie)