  • 1. Data: 2010-06-05 23:04:57
    Temat: co tak zakłóca?
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Właśnie się doktoryzuję z 433 a za chwile pewnie migruję na 868MHz :)

    Zauważyłem siadanie zasięgu pilota pod hipermarketem. Zaskoczyła mnie
    skala zjawiska. Za chwilę, gdy już jestem u siebie na wsi zasięg
    cudownie wraca do 15 metrów. Odbiornik superreakcyjny, w pilocie SAW.

    auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy? ;)

    --
    mariusz

  • 2. Data: 2010-06-05 23:24:54
    Temat: Re: co tak zakłóca?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mariusz napisał:
    > Właśnie się doktoryzuję z 433 a za chwile pewnie migruję na 868MHz :)

    To ja może swoją starą pracę magisterską zgłoszę ponownie jako
    habilitację? Za dobrych czasów oceniana był na słaby doktorat...

    > Zauważyłem siadanie zasięgu pilota pod hipermarketem. Zaskoczyła mnie
    > skala zjawiska. Za chwilę, gdy już jestem u siebie na wsi zasięg
    > cudownie wraca do 15 metrów. Odbiornik superreakcyjny, w pilocie SAW.

    LeClerc przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie? Ile razy wejdę to muszę
    potem kluczykiem samochód otwierać...

    > auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy? ;)

    Raczej systemy lokalne sklepu interferują z kodami systemu.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2010-06-06 07:00:19
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c0adc93$0$2593$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    > auto-złodzieje jammingują czy wredni krótkofalowcy? ;)

    : Raczej systemy lokalne sklepu interferują z kodami systemu.

    Czasem działa silne pole od kabli przesyłowych WN nad/pod ziemią.
    Tesco w Krakowie na Kapelance to jeden z przykładów.
    W Łodzi są miejsca gdzie biegnie pod ziemią kabel przesyłowy
    do trakcji tramwajowej na Piłsudskiego i tam też piloty milczą.
    Nawiasem mówiąc, nieźle tam igły w kompasach tańczą takie prądy chodzą.

    Pozdr. TC

  • 4. Data: 2010-06-06 09:24:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-06 09:00, Ciemny pisze:

    > Czasem działa silne pole od kabli przesyłowych WN nad/pod ziemią.
    > Tesco w Krakowie na Kapelance to jeden z przykładów.

    Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
    to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
    tak po prostu budować pod linią WN?

    > Nawiasem mówiąc, nieźle tam igły w kompasach tańczą takie prądy chodzą.

    Postaram się nie zapomnieć o kompasie, gdy następnym razem wybiorę się
    na zakupy. ;)

    BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
    typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu? Wiem, że niby tam
    informacja nie jest jakaś specjalnie złożona a częstotliwość zestawia
    się raz. Mi jednak odbiornik superreakcyjny kojarzy się z dwiema
    rzeczami: walkie-talkie dla dzieci oraz prostymi, własnoręcznie
    składanymi odbiornikami FM o kiepskich parametrach. W tego typu
    zastosowaniach nie powinno tam siedzieć coś o nieco lepszych parametrach?

  • 5. Data: 2010-06-06 10:02:07
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Atlantis wrote:

    > Można się
    > tak po prostu budować pod linią WN?

    Jak się zapłaci komu trzeba to można nawet w korycie rzeki.

    > BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
    > typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu?

    I nawet lepiej działa niż heterodyna. Bawiłem się odbiornikiem na 433 i
    o ile na odludziu jest cisza - czasem coś bzyknie, o tyle w dużym
    mieście to jest jeden jazgot. Lepiej "głuchy" odbiornik i blisko
    nadajnik w tym przypadku niż wyczynowe zasięgi.

    Mirek.

  • 6. Data: 2010-06-06 10:06:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Jun 2010 11:24:15 +0200, Atlantis wrote:

    >Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
    >to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
    >tak po prostu budować pod linią WN?

    Parking nie budowa ?
    Nawiasem mowiac to doskonale wykorzystanie terenu, ktory inaczej bylby
    bezuzyteczny.

    Znam tez wyciag narciarski pod linia WN, ale ten ma stalowa
    konstrukcje nad lina, chroniaca przez opadnieciem drutu.

    >BTW przedmówca wspominał o odbiorniku superreakcyjnym. Poważnie w tego
    >typu zastosowaniach stosuje się rozwiązania tego typu?

    Zdaje sie ze tak - odbiornik trzy razy prostszy i tanszy.

    >Mi jednak odbiornik superreakcyjny kojarzy się z dwiema
    >rzeczami: walkie-talkie dla dzieci

    Ma 20 metrow zasiegu ? To na pilota wystarczy :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-06-06 11:24:56
    Od: Siekacz <s...@y...pl>

    W dniu 2010-06-06 11:24, Atlantis pisze:
    > Tak, tylko tam linia WN znajduje się tuż nad parkingiem. Od dawna mnie
    > to zastanawiało - jak właściwie wygląda to od strony prawnej? Można się
    > tak po prostu budować pod linią WN?

    Skoro można wybudować drogę i chodnik (około 300 metrów długości) pod
    linią WN, a na około słupa WN zrobić malutkie rondo to chyba można też
    parking :)

    Położenie ronda/słupa: 50.197318N 18.98380835E

  • 8. Data: 2010-06-06 18:10:49
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-06 12:06, J.F. pisze:

    > Parking nie budowa ?
    > Nawiasem mowiac to doskonale wykorzystanie terenu, ktory inaczej bylby
    > bezuzyteczny.

    To może inaczej: Prawo nic nie mówi o linii WN nad miejscem, w którym
    będą gromadziły się spore grupy ludzi?

    > Ma 20 metrow zasiegu ? To na pilota wystarczy :-)

    No tak, czasem wada jest zaletą. Tyle tylko, że w superheterodynie na
    jakimś scalaku też można zamontować tłumik antenowy, zredukować
    wzmocnienie p.cz. itp. Chodziło mi raczej o kwestię stabilności
    odbiornika superreakcyjnego.

    Niemniej przyznaję - dzięki radiu tego rodzaju można się wielu rzeczy
    dowiedzieć. Ja składając prosty układ na BF194 i UL1496 odkryłem, że
    niekwestionowanym liderem w mojej okolicy (jeśli idzie o siłę sygnału)
    jest Radio Maryja. :)

  • 9. Data: 2010-06-06 18:18:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:
    > Ja składając prosty układ na BF194 i UL1496 odkryłem, że
    > niekwestionowanym liderem w mojej okolicy (jeśli idzie o siłę sygnału)
    > jest Radio Maryja. :)

    Nie tylko w Twojej, to chyba ogólopolska właściwość.
    Maciek

  • 10. Data: 2010-06-07 11:03:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > To może inaczej: Prawo nic nie mówi o linii WN nad miejscem, w którym
    > będą gromadziły się spore grupy ludzi?

    A możesz bliżej podać na czym miałby polegać problem ? Kury się mają
    przestać od tego nosić ? Słup jest na tyle wysoki, by było bezpiecznie i
    koniec tematu. Obostrzenia związane z prawem budowlanym dotyczą
    przejezdności na czas konserwacji lub naprawy linii. Parking warunek ten
    spełnia.