  • 1. Data: 2010-06-06 13:55:40
    Temat: Prawidłowy montaż wtyku F
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Możecie mi powiedzieć jak wygląda prawidłowe zamontowanie na
    koncentryku wtyczki F-ki?
    Od zewnątrz jest izolacja - ściągam. Potem jest oplot, folia
    aluminiowa i dalej osiowa izolacja i rdzeń.
    Co zrobić z oplotem, czy go wywinąć na zewnątrzną część izolacji i na
    to nakręcać wtyk?
    I najważniejsze, co z tym foliowym ekranem? Obciąć, wywinąć razem z
    oplotem?

  • 2. Data: 2010-06-06 13:58:29
    Temat: Re: Prawidłowy montaż wtyku F
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-06 15:55, slawek7 napisał/a:
> [...]
    > to nakręcać wtyk?
    > I najważniejsze, co z tym foliowym ekranem? Obciąć, wywinąć razem z

    http://www.youtube.com/results?search_query=wtyk+f&a
    q=f

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-06-06 14:29:09
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dzięki.
    Ale wychodzi na to ze wywiniecie foli na oplot i potem wkrecenie
    wtyczki spowoduje zwarcie tego oplotu z tym foliowym ekranem, a
    słuszałem ze to nie powinno miec miejsca bo ekranowanie znika.

  • 4. Data: 2010-06-06 15:01:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 06 Jun 2010 15:58:29 +0200, Czarek napisał(a):

> [...]

    Jeśli masz na myśli folię alu to bajki. Jak ci się uda to wywiń a jak nie
    to też straty nie ma. Byleś zwarcia do środkowej żyły nie zrobił.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-06-06 15:19:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
[...]

    Kiedyś tak strasznie nie oszczędzano na miedzi i oplot był gęsty z miedzi

    Teraz syf się robi ze stalowym drutem pomiedziowanym aby wyglądało jakoś a
    na ekran folia z czekoladek plus pare kłaków stalowego druta aby przy dwóch
    zwinięciach-rozwinięciach kabla jak folia popeka w milionach miejsc jakoś to
    działało.

    Także te kłaki z folią mają się stykać. Mają tą samą funkcje. Przynajmniej
    starają się aby miały.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-06-06 17:01:53
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Masz jakies dziwne kodowanie bo w wyrazach pouciekly polskie litery.
    Ztego co sie domysliłem po przeczytaniu to nie ma obawy o przeciecie
    gwintem folii i zwarcie jej z oplotem, czy tak?
    Po prosty odwine do tyłu oplot i folie i nakrece wtyk i nie ma
    potrzeby obcinania folii?

  • 7. Data: 2010-06-06 17:32:10
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    przeciez podawalem ci juz kiedys link:
    [Sam mozesz zainstalowac antene!]
    strona 2
    {Rysunki ilustrujace poszczególne fazy osadzania wtyczki typu "F".}
    http://n.pl/fileadmin/pdf/n_instrukcja_samoinstalacj
    i_anteny.pdf

    tu jak krowie na rowie:

    [Samodzielny montaż anteny satelitarnej Cyfrowego Polsatu]
    http://www.hdtv-sat.eu/tunery_satelitarne,dzial_tech
    niczny,1,1,samodzielny_montaz_anteny_sateli,26.html

    albo:
    http://www.aandjantennas.com.au/image/info/Fconnecto
    r.gif
    http://www.xxion.co.uk/images/uploads/f-connector.jp

    uparty jestes

    jp

  • 8. Data: 2010-06-06 18:00:42
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Zobacz tez tutaj:

    [Instalacje telewizyjne i satelitarne]
    http://archiwumnb.w.interia.pl/anteny/anteny.htm

    Kolejność montażu:
    1-zdejmujemy rozcięty kawałek izolacji zwnętrznej i obcinamy
    kawałek izolacji wewnetrznej aby odsłonić drut środkowy

    2-oddzielamy: osobno druciki, osobno folię, którą rozcinamy
    po bokach i rozkładamy w "skrzydełka" jak na zdjęciu

    3-druciki układamy wzdłuż boków kabla i przykrywamy je płatami
    folii

    4-nakładamy nakrętkę. Wciskamy i kręcąc nią (jest wewnątrz
    nagwintowana) mocujemy na kablu.

    Ja tak robie.

    Straty na zlaczce, na kablach (<20m), przejsciowkach - beczkach
    sa do pominiecia dlatego, ze sa rzedu 10dB, a dobry LNB ma
    wzmocnienie ~50dB.

    Czesto, nawet monterzy, myla szumy LNB, F ~0,4 dB, ze
    stratami na zlaczch ~1 dB i je sumuja.

    Pzdr.J.P.
    _________________________________

  • 9. Data: 2010-06-06 19:44:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Masz jakies dziwne kodowanie bo w wyrazach pouciekly polskie litery.

    hmm.. jesteś pierwszą osobą od dłuugiego czasu, która zwraca mi uwagę na
    kodowanie.

    >Ztego co sie domysliłem po przeczytaniu to nie ma obawy o przeciecie
    >gwintem folii i zwarcie jej z oplotem, czy tak?

    dokładnie. To jedno i to samo połaczone elektrycznie. Kiedyś nie było tej
    szmacianej folii i był tylko gęsty oplot miedziany.

    >Po prosty odwine do tyłu oplot i folie i nakrece wtyk i nie ma
    >potrzeby obcinania folii?

    Nie
    Chyba że źle dobierzesz średnicę wewnętrzną gwintu wtyku F do średnicy kabla
    to bedziesz kombinował czy wywinąć czy nie, czy uciąć.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2010-06-06 21:01:17
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    tak ogolnie , podobny temat jest na :

    pl.rec.telewizja
    Subject: Pasta zabezpieczajaca

    tam tez wspominam o innych mozliwosciach :

    [Szybkozłączka+CaP]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/281-szybkozla
    czkacap

    Zastosowanie:
    - częste ściąganie i nakładanie kabla do konwertera lub odbiornika,
    podręczne np. w serwisach, przy testach lub sprawdzaniu sprzętu.
    - przekładanie kabla z jednej anteny (konwertera) do kilku
    odbiorników satelitarnych.

    A przy jednorazowkach:
    [Złączka CaP czarna]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/272-zlaczka-c
    ap-czarna-100szt

    Jest wodoszczelna, a czarna złączka jest odporna na promienie
    słoneczne i UV.
    Zalecana jest zwłaszcza przy konwerterach (na zewnątrz) - łączy
    w sobie zwykłą F-kę i jej zabezpieczenie (strata zaledwie 0,08dB).

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- (tak na boku)

    > hmm.. jesteś pierwszą osobą od dłuugiego czasu,
    > która zwraca mi uwagę na kodowanie.

    "gógluje"
    jak to pocztkujacy , chce zeby mu inni dobrze zrobili ,
    bo sobie nie moze poradzic

    kiedys programisci gazety , mieli problem prawie z kazdym
    kodowaniem , wiec "spece" piszace z "gazety" pouczli
    wszystkich dookola jak nalezy pisac , zeby im pasowalo

    ze polskimi znakami narodowymi jest ciagle SYF i tylko
    humanisci i inne nieuki sadza , ze jest inaczej

    jezeli uzywasz kilku systemow op. , kilku jezykow , to masz
    krzaczki , a jeszcze gorzej - nie dostaniesz sie do katalogu
    ze sloneczkami bez glebokiej wiedzy informatycznej

    poniewaz na elektrodzie pouczali zeby pisac ą , ę , .... ,
    wiec dalem sobie spokoj i troluje aktualnie na
    http://dvhk.pl/index.php
    wszyscy sa zadowoleni