  • Data: 2013-07-01 00:40:20
    Temat: Re: Karta SD 32GB
    Od: aL <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-30 23:43, rs pisze:

    > to raz. dwa. a nie place normalnej ceny, bo ten sprzet zmienia juz
    > kategorie, na sprzet: open box, sprzet demonstracyjny, uzywany,
    > refurbished, recertified itp. czasami taka zmiana kategorii jest robiona
    > w samym sklepie, jesli moze on sobie pozwolic na utrzymanie takiego
    > dzialu. to jest najnormalniejsza rzecz na swiecie.

    Nie w Polsce. Formalnie taki zwrócony sprzęt i używany "w granicach
    zwykłego zarządu" jest nowy, bo taka jest linia orzecznictwa w prawie
    konsumenckim. No i tutaj jest problem, bo skoro w świetle prawa
    zwrócony produkt jest nowy, to sklep wciska to jako nowy kolejnemu
    kupującemu. Powiesz, że to nieuczciwe? Jasne, że nie, ale takie są
    skutki niedostosowania automatycznie implementowanego prawa UE
    w diametralnie różnych systemach prawnych i gospodarczych krajów
    wspólnoty. Wiesz, że taki sklep jak Newegg lub B&H nie mógłby działać w
    UE, bo zastrzegają sobie możliwość pobrania 15% restocking fee, gdy
    zwracany towar ma ślady używania? Dlatego nie kupisz u nich "nowego"
    sprzętu używanego w ramach zwykłego zarządu, tylko kupujesz
    refurbished/open box i masz pewność, że dostaniesz to, za co płacisz.
    Jednak decydenci w UE wolą przerzucić straty na sprzedawce i wydać
    kolejne x milionów na analizy na temat kiepskiego rozwoju e-handlu
    w strefie UE, a konsumenci będą rozmyślać dlaczego w Europie nie
    ma takiego asortymentu i cen sprzętu jak w Newegg lub B&H.

> [...]
    > po dwoch /trzech razach, w tym samym sklepie, juz tego zrobic nie moga.
    > jak chca dalej sie tak bawic, musza szukac innego sklepu. wiec da sie.
    > ale w niektorych jednak sklepach jakby nikomu to nie przeszkadzalo.
    > dlaczego? a dlatego, ze najlepsza reklama jest osobiste polecenie,
    > takiego sklepu jesli sie jest zadowolonym z jego uslug i te panny byc
    > moze poleca ten sklep paru swoim psiapsiulom, ktore rowniez beda
    > "pozyczac", ale rowniez moga polecic dziewczynom, ktorym sie dane cuchy
    > na imprezie spodobaja i beda robic zakupy w tym sklepie.

    Ale wiesz, że ostatecznie konsumenci na tym tracą poprzez obniżoną
    jakość towaru i przenoszenie produkcji do Azji, bo tylko to pozwala
    na windowanie narzutu na koszulkę wyprodukowaną w Bangladeszu, by
    kompensować straty z tytułu bezstresowego podejścia konsumentów.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.