eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetKarta SD 32GB › Re: Karta SD 32GB
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 01 Jul 2013 00:40:20 +0200
    From: aL <b...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130620
    Thunderbird/17.0.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta SD 32GB
    References: <kqo2rh$cmm$1@mx1.internetia.pl>
    <51cfcde6$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>
    <kqp4c8$lu7$1@mx1.internetia.pl> <kqp7m5$nkb$1@usenet.news.interia.pl>
    <51d05c61$0$38133$c3e8da3$f6268168@news.astraweb.com>
    <51d06006$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d065fc$0$1672$c3e8da3$dbd57e7@news.astraweb.com>
    <51d072c9$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <51d0795f$0$1658$c3e8da3$92d0a893@news.astraweb.com>
    <kqq5to$t6h$1@node1.news.atman.pl>
    <51d0a666$0$12294$c3e8da3$69010069@news.astraweb.com>
    In-Reply-To: <51d0a666$0$12294$c3e8da3$69010069@news.astraweb.com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 69
    Message-ID: <51d0b3d5$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.4.32
    X-Trace: 1372632021 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1231 83.31.4.32:54164
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1227352
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-06-30 23:43, rs pisze:


    > to raz. dwa. a nie place normalnej ceny, bo ten sprzet zmienia juz
    > kategorie, na sprzet: open box, sprzet demonstracyjny, uzywany,
    > refurbished, recertified itp. czasami taka zmiana kategorii jest robiona
    > w samym sklepie, jesli moze on sobie pozwolic na utrzymanie takiego
    > dzialu. to jest najnormalniejsza rzecz na swiecie.

    Nie w Polsce. Formalnie taki zwrócony sprzęt i używany "w granicach
    zwykłego zarządu" jest nowy, bo taka jest linia orzecznictwa w prawie
    konsumenckim. No i tutaj jest problem, bo skoro w świetle prawa
    zwrócony produkt jest nowy, to sklep wciska to jako nowy kolejnemu
    kupującemu. Powiesz, że to nieuczciwe? Jasne, że nie, ale takie są
    skutki niedostosowania automatycznie implementowanego prawa UE
    w diametralnie różnych systemach prawnych i gospodarczych krajów
    wspólnoty. Wiesz, że taki sklep jak Newegg lub B&H nie mógłby działać w
    UE, bo zastrzegają sobie możliwość pobrania 15% restocking fee, gdy
    zwracany towar ma ślady używania? Dlatego nie kupisz u nich "nowego"
    sprzętu używanego w ramach zwykłego zarządu, tylko kupujesz
    refurbished/open box i masz pewność, że dostaniesz to, za co płacisz.
    Jednak decydenci w UE wolą przerzucić straty na sprzedawce i wydać
    kolejne x milionów na analizy na temat kiepskiego rozwoju e-handlu
    w strefie UE, a konsumenci będą rozmyślać dlaczego w Europie nie
    ma takiego asortymentu i cen sprzętu jak w Newegg lub B&H.


    > i powiesz mi moze, ze nie ma metody, zeby cos zaradzic z takimi
    > cwaniakami? trzeba pomyslec na poziomie sklepu. znam pare dziewczyn,
    > ktore "pożyczaja" drogie ciuchy, kiedy ida na jakies "bogate" imprezy.
    > po dwoch /trzech razach, w tym samym sklepie, juz tego zrobic nie moga.
    > jak chca dalej sie tak bawic, musza szukac innego sklepu. wiec da sie.
    > ale w niektorych jednak sklepach jakby nikomu to nie przeszkadzalo.
    > dlaczego? a dlatego, ze najlepsza reklama jest osobiste polecenie,
    > takiego sklepu jesli sie jest zadowolonym z jego uslug i te panny byc
    > moze poleca ten sklep paru swoim psiapsiulom, ktore rowniez beda
    > "pozyczac", ale rowniez moga polecic dziewczynom, ktorym sie dane cuchy
    > na imprezie spodobaja i beda robic zakupy w tym sklepie.

    Ale wiesz, że ostatecznie konsumenci na tym tracą poprzez obniżoną
    jakość towaru i przenoszenie produkcji do Azji, bo tylko to pozwala
    na windowanie narzutu na koszulkę wyprodukowaną w Bangladeszu, by
    kompensować straty z tytułu bezstresowego podejścia konsumentów.
    aL


    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: