  • Data: 2018-05-09 19:27:20
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-09 o 13:21, Miroo pisze:

    > Jakby nie patrzeć producenci kamerek przeginają z ceną.
    > Za 400 zł masz średnią kamerkę z:
    > - 2,5" ekranikiem podłej jakości
    > - maleńką baterią
    > - średnią optyką
    > - dość kiepską jakością wykonania
    > - słabej jakości czujnikiem wstrząsów
    >
    > Za tyle samo można kupić smartfona z niższej półki:
    > - z 5" ekranem IPS
    > - baterią 3000mAh
    > - procesorem 4 rdzeniowym
    > - dwoma kamerami, w tym jedna niekoniecznie gorsza niż ta w rejestratorze
    > - niezłą jakością wykonania
> [...]

    Na samym początku brałem pod uwagę smartfona i w sumie go nie wykluczam
    w ramach mojej fiksacji na ograniczenie ilości złomu noszonego.
    Mój ma 8 rdzeni i ekran 5,5" ;)
    Narywa FHD 1920x1080 30 kl/sek
    Więc włączyłem w trakcie jazdy, dzień słoneczny, nagrałem kilkadziesiąt
    minut. Robiłem zoomy na tablice rejestracyjne (jak korek mnie
    przystopował ;)), oddalenia, ustawiałem w pinie, w poziomie...

    Wnioski po obejrzeniu nagrania na kompie:
    zoom x1
    - tablice samochodów poprzedzających w odległości do kilkunastu, na oko
    może nawet do 20-30 metrów całkiem wyraźne (chyba ze słońce się odbija w
    tablicy i biała plama :)),
    - tablice samochodów jadących z naprzeciwka też się da odczytać
    - na stopklatce da się odczytać nawet te dalsze (ale szału nie ma ;),
    może dlatego, że 30 kl/sek, a nie 60.
    - nagrywanie w pionie: kąt widzenia - porażka
    - nagrywanie w poziomie: no w sumie, pewnie od biedy, może być, ale na
    filmikach znalezionych w sieci z rejestratorów wygląda to zdecydowanie
    lepiej
    - jak asfalt równy jak powierzchnia masła, to całkiem nieźle
    - pomijam kwestię czasu nagrania (bo to zależy od pojemności karty)
    - nagrywanie w pętli zapewne załatwiłaby jakaś aplikacja, nagrywałem bez
    żadnej dedykowanej aplikacji

    Nagrywanie w nocy sobie odpuściłem i pomyślałem o kamerce/rejestratorze,
    ponieważ (tak na szybko sobie przypominam, dlaczego pomyślałem o
    kamerce...):
    - kąt widzenia
    - stabilizacja obrazu
    To co zawieszenie nie zrekompensuje przenosi się na smyrofon, a pomysł z
    resorowanym uchwytem wydał mi się trochę przekombinowany (żartuję :)).
    Jak na mój gust obraz zbyt często drgał. Drogi są coraz lepsze i na
    przelotowych jest okej, ale na dojazdówkach do centrum i w mieście
    niestety "lata". Da się odczytać tablice na wybranych kadrach na
    stopklatce, ale to trochę rzeźba...
    O kącie widzenia już wspomniałem...

    Pewnie przesadzam, bo przecież nie są to filmy dla Dicovery, ale w razie
    czego wolałbym jednak mieć możliwość odczytania tablicy na podglądzie, a
    nie dopiero po obróbce na kompie.

    Widziałem kilka aplikacji na smyrofona w stylu "rejestrator jazdy".
    Możesz jakąś polecić?

    Pozdrawiam
    Piotr