    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kamera za $20
    Date: Mon, 31 Jul 2017 10:39:34 +0200

    On 7/31/2017 1:02 AM, Marek wrote:
    > gopawn.
    > DSP)
    > tylko
    > Ale co można kombinować, skoro nie ma specyfikacji??

    Sporo rzeczy.

    a) już ktoś zdekompilował moduły jądra odpowiedzialne za bitrate i
    filtrację obrazu, możesz sobie tym strerować bo wiadomo gdzie są ustawiane
    b) można wymieniac moduły między paczkami firmware
    c) mozna budować firmware na podstawie konkretnego hardware jakie masz w
    kamerze

    > Z poprzednich
    > postów zrozumiałem,
    > że _jest_ już alternatywny soft i są nawet widoki na jego stabilizację.

    Nie. Jest oryginalny, modyfikowany. Aby był alternatywny Allwinner
    musiałby uwolniśc speca do swojego CPU. Wiemy dużo tym jak działa cześć
    ARM bo od lat te procesory są w tabletach i siedzi nad tym sporo ludzi
    ale nic nie wiemy o tym jak działa część DSP która jest tutaj kluczowa.

    Instnieje szansa że będzie alternatywny tak jak napisano soft do
    Canonów, zamiast pisać na nowo, wykorzystano gotowy kod.

    > Bo jeśli niea userzy czekają na "ujawnienie źródeł" to sorry ale czarno
    > widzę. To tylko kamerka za $20, prędzej Chińczyk wypuści na rynek
    > kolejny niedorobiony produkt niż doczekacie się lepszego softu na stary
    > model (typowy tzw. efekt andromni).

    Ujawnienie źródłem oznacza że ktoś kiedyś mający dostęp do kodu
    źródłowego modulu kompresji uwolni go w postaci kodu. Dzialo się tak
    kilka razy w hisotrii informatyki i dzięki temu można było popychać
    interes przez homebrew.

    Inzynieria odwrotne też wchodzi w grę, ale jest zbyt czasochłonna.