    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kalkulator Mera 203
    Date: Thu, 17 Aug 2023 16:15:20 +0200

    On Thu, 17 Aug 2023 15:00:36 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Czemu nie? Odczyt pamięci ferrytowej daje (albo nie daje) impuls,
    > zbocze. Żeby z tym dało się zrobić coś pożytecznego, na przykład
    > wyświetlić neonowe cyferki, potrzebna jest zmiana stanu. Czyi i tak
    > przerzutnik, który sam w sobie jest pamięcią.

    Ale jeden. I na stałe powiązany z Nixie.

    A tu masz pamięc adresowalną,
    byc moze dostępną po jednej cyfrze - bo arytmometr też mógł byc
    szeregowy, po jednej cyfrze.
    Bo szeregowy po 1 bicie w BCD ... troche upierliwe mi się wydaje.

    > Jeszcze mi się przypomniało, o co chodzi z tymi trzema rejestrami.
    > Tak pisano w tamtych czasach o trochę lepszych kalkulatorach, tych
    > "z pamięcią". Podstawowy czterodziałaniowy kalkulator wymaga dwóch
    > rejestrów, jeden sprzężony z wyświetlaczem i ten drugi, który zapełnia
    > się po naciśnięcia klawisza operacji (np. "+"). Wynik pojawia się
    > w jednym z rejestrów, tym wyświetlanym. A ten trzeci rejestr, to
    > obsługują klawisze "M+", "MR" itd.

    Owszem, ale moze jak zrobili "programowany", to troche rozbudowali.

    https://allegrolokalnie.pl/oferta/maszyna-liczaca-me
    ra-203b-elzab-lampy-nixie-xam

    mial pierwiastek - to moze kolejnego rejestru wymagać.
    I jakies tajemnicze strzałki i trójkąty.

    A co to za bohomaz obok = ?
    powinien byc przecinek/kropka dziesiętna, a nie wygląda.

    J.