  • Data: 2023-08-17 15:00:36
    Temat: Re: Kalkulator Mera 203
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Mogla byc. Cos tam piszą o 3 rejestrach liczbowych - gdzies to trzeba
    > bylo umiescic.
    > Jesli kości pamieci jeszcze nie było, a mera sie znala na ferrytowych
    > ... czemu nie.

    Czemu nie? Odczyt pamięci ferrytowej daje (albo nie daje) impuls,
    zbocze. Żeby z tym dało się zrobić coś pożytecznego, na przykład
    wyświetlić neonowe cyferki, potrzebna jest zmiana stanu. Czyi i tak
    przerzutnik, który sam w sobie jest pamięcią.

    Jeszcze mi się przypomniało, o co chodzi z tymi trzema rejestrami.
    Tak pisano w tamtych czasach o trochę lepszych kalkulatorach, tych
    "z pamięcią". Podstawowy czterodziałaniowy kalkulator wymaga dwóch
    rejestrów, jeden sprzężony z wyświetlaczem i ten drugi, który zapełnia
    się po naciśnięcia klawisza operacji (np. "+"). Wynik pojawia się
    w jednym z rejestrów, tym wyświetlanym. A ten trzeci rejestr, to
    obsługują klawisze "M+", "MR" itd.

    --
    Jarek