  • Data: 2009-08-21 16:10:05
    Temat: Re: Kalibracja
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Aug 2009 17:56:53 +0200, "Hue Saturation"
    <n...@n...post.pl> wrote:

    >Zaraz, zaraz pod cos musze przeciez ustawic monitor bo jezeli np zjade
    >suwakami do kracowych wartosci kontrastu, jasnosci, czerwonego, niebieskiego
    >i zielonego to przeciez podglad (np. w PS proof setup) z wlaczeniem profilu
    >labu nie poakze mi nawet przyblizonych kolorow jakie uzyskam na odbitce.
    >Dobrze pisze czy zupelnie sie myle ?
    Są dwie szkoły:
    * Tak Jak Się To Powinno Robić: zanabywasz kalibrator a następnie
    profilujesz i kalibrujesz swój monitor lub nienzabywasz a pożyczasz
    albo niezanabywasz a zlecasz to komuś. Z grubsza po tej operacji,
    gdybyś postawił obok siebie kilka tak samo oprofilowanych i
    skalibrowanych monitorów każdy wyświetlałby obraz tak samo (ale
    oczywiście z grubsza). Na tak ustawionym monitorze możesz używać
    oprogramowania obsługującego zarządzanie kolorem i w takim
    oprogramowaniu możesz użyć otrzymany profilu z labu jako profil
    urządzenia wyjściowego. Znaczy to, że jak cośtam przełączysz to
    oprogramowanie ,,zacznie udawać'' na ekranie lab i teoretycznie/z
    grubsza w określonych warunkach powinieneś widzieć to samo na odbitce
    co na monitorze.
    * Tak Jak Się To Robi Czasami Praktycznie i Działa: i można to robić
    jak pracujesz tylko na jednym komputerze/monitorze i robisz odbitki w
    jednym labie. Bierzesz odbitkę testową i tak kręcisz suwaczkami na
    monitorze aż na monitorze będziesz miał (prawie)to samo.

    PS. Obie szkoły nie lubią się nawzajem.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish