  • Data: 2009-09-12 13:41:23
    Temat: Re: Kalibracja
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:h8g0cd$ej7$1@atlantis.news.neostrada.
    plnapisał coś takiego:

> [...]
    > 30x40 kosztuje 7,99. Na jakość nie narzekam.. w tym konkretnym przypadku nie
    > ona jest priorytetem. Dzięki niskiej cenie, nie żal mi przykleić odbitki
    > taśmą klejącą gdziekolwiek. Jak się zniszczy, zrobie nową. Ważniejsze prace
    > oddaje w zupełnie inne miejsce, gdzie jest dobry, skalibrowany monitor i od
    > razu widzę, co dostane na wydruku z Epsona. Podsumowując - chodzi o to, żeby
    > jak najmniejszym nakładem środków uzyskać maksimum efektów z taniego labu.
    > Po prostu lubię duże odbitki i chciałbym mieć ich jak najwięcej wokół siebie

    O ironio - im gorszy monitor, tym większą poprawę sytuacji daje
    kalibracja i profilowanie. Oczywiście cudów nie będzie, ale może być
    lepiej.
    Co do profili - lepiej użyć softproofingu z zapiętym profilem
    generycznym, niż niczego, bez softproofingu oglądamy zdjęcie w
    przestrzeni edycyjnej, nie zaś w przestrzeni barwnej urządzenia
    wyjściowego. Oczywiście
    efekt jest wypadkową tego, na ile profil monitora i minilabu
    odopowiada stanowi faktycznemu - czyli im bardziej rozkalibrowany
    będzie monitor i maszyna, tym symulacja będzie mniej dokładna (do
    tego
    dochodzi jeszcze kwestia oświetlenia).