  • Data: 2009-09-12 11:00:33
    Temat: Re: Kalibracja
    Od: "dan" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użyszkodnik "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> w wiadomości
    news:h6oqvi$ris$2@atlantis.news.neostrada.pl napisał coś takiego:

    > Monitor się nie ustawia "pod coś", tylko do określonych parametrów i
    > "opisuje się" jego charakterystykę w profilu. Do aplikacji graficznej
    > z zarządzaniem barwą podpina się ww profil, profil urządzenia
    > wyjściowego o ona sama martwi się o symulację jak wyjdzie z maszyny,
    > wyświetlając ją na Pana monitorze.

    Podłącze się ze swoimi pytaniami/wątpliwościami.

    Wykonałem testową odbitkę 30x40cm na Frontierze 570 (poprosiłem o wyłączenie
    automatycznej korekcji). Wyszła nieźle, jasność/kontrast prawie identyczna a
    kolory dość zbliżone do tego co mam na monitorze LCD (NEC 1970NX).

    Ponieważ z kolorów nie jestem zadowolony w 100%, postanowiłem doczytać i
    spróbować uzyskać na monitorze takie kolory, jak na odbitce.

    Sciągnąłem poradnik pt. "Consistent Color Reproduction in Fujifilm Frontier
    Systems"
    (http://www.fujifilm.eu/eng_media/Frontier_ICC-workf
    lows_01-06-english.pdf)
    i zgodnie tym co przeczytałem na 12-ej, 16-ej i 17-ej stronie PDF-a,
    postanowiłem podejrzeć zdjęcie używając opcji Proof Setup w Photoshopie z
    ustawionym odpowiednim profilem ICC.

    I tu pojawił się pierwszy problem. W jednym miejscu do podglądu sugerują
    użycie profilu papieru (str. 12) a w drugim (str. 16 i 17) profilu maszyny.
    Odbitka została wykonana na papierze Fuji Crystal Archive Supreme, do
    którego profilu na stronach Fujifilm (europejskiej i niemieckiej) nie
    znalazłem. Sciągnąłem więc dwa profile stąd:
    http://www.azfoto.pl/page.php?id_kat=31

    Dokładnie te:
    Fuji_Frontier-sRGB_CA-Type-II_V2.icc
    Fuji_Frontier-sRGB_CA-Type-ONE_V2.icc

    Profil maszyny także sciągnąłem (ze strony Fujifilm). Zainstalowałem
    wszystkie, odpaliłem szopa, Proof Setup z włączonym podglądem i zmieniałem
    profile z zaznaczoną opcją Preserve Color Numbers. No i rzeczywiście na
    podglądzie kolory są bliższe tym na odbitce (patrze na nią w świetle
    dziennym). Ale... odbitka ma lekki cyjanowo-zielony zafarb, którego nawet
    Proof Setup nie pokazuje dokładnie.

    Co mogę jeszcze zrobić, aby lepiej panować nad kolorami na odbitkach?
    Sprofilować monitor? Kiedyś (tuż po zakupie) robił mi to znajomy jakimś
    Spyderem, ale.. to chyba była tylko jasność/kontrast.

    Liczę na to, że są jeszcze jakieś inne opcje niż zakup lepszego monitora.

    --
    Pozdrawiam,
    dan