  • Data: 2009-08-21 17:32:27
    Temat: Re: Kalibracja
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-21 18:24:10 +0200, "Hue Saturation"
    <n...@n...post.pl> said:

    > /.../
    >
    > a propos ulubionej przestrzeni. Mam w swoim eos 400D do wyboru aRGB i
    > sRGB. Jaka przewage bedzie mial wybor aRGB w aparacie, skoro moj
    > monitor (raczej tanszy niz drozszy i na pewno nie obslugujacy aRGB) i
    > tak sprowadzi kolory do parteru czyli do sRGB ?

    To że monitor nie pokaże tych kolorów, to nie znaczy że ich nie ma w
    zdjęciu, ergo na urządzeniu o większym gamucie wyjdą tak, jak powinny
    wyglądać. A z tym pokrywaniem się przestrzeni, to sprawa jest trochę
    bardziej złożona, bo np. nawet jeśli monitor jest w okolicach sRGB, to
    nie znaczy że w którychś zakresach nie wykracza poza i nie zbliża się
    do szerszych przestrzeni. Liczenie gamutu w % to delikatnie mówiąc
    bezsens, bo nie mówi to zupełnie nic, a i liczone często jest dzwinymi
    metodami. Dla lepszego zobrazowania szczerze polecam oglądnięcie sobie
    dwóch różnych gamutów nałożonych na siebie jako modele 2d (a lepiej 3d)
    - będzie wtedy dokładnie widać o czym piszę.

    de Fresz