eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKable do odpalania przy rozładowanym aku › Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2acf28$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <5b2d5c9e$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Sat, 23 Jun 2018 00:08:19 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@l...net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <5b2d735a$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529705306 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 685 37.128.4.7:4340
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2836
    X-Received-Body-CRC: 894662506
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634427
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-22 o 22:48, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** LordBluzg(R) pisze tak:
    >
    >>>> Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
    >>>> odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który
    >>>> wpierdala nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego
    >>>> 20A? Bo tyle płynie przez kable z "Dawcy", który ma 14V MAX przy
    >>>> 1500obr/min z alternatora. No, kurwie, OBLICZAĆ prawa fizyki!, jaki
    >>>> prąd płynie z 14V na 12V (stan wydojonego aku) :)
    >>>
    >>> Na obydwu akumulatorach jest 14v :) Tam nie ma już żadnego 12v.
    >>> Prąd to sobie możesz zmierzyć ale nie obliczyć bo nie znasz R
    >>> akumulatora. Nie wiesz też ile pobiera samochód.
    >>
    >> Wystarczy wpiąć amperomierz. Widać, nie wpinałeś i nie podpinałeś
    >> voltomierza po stronie biorcy :)
    >> U nie jest to standardem raczej. Amperomierza zawsze nie wpinam ale
    >> podłączam voltomierz i sobie kukam. Polecam :)
    >
    >
    > Nie ściemniaj teraz. Pisałeś o obliczaniu :)
    >
    >
    A jaki problem obliczyć te 20A?
    Akumulator biorcy (dajmy 100AH) ma napięcie 10V (wydojony) i podłączamy
    mu 14V z instalacji dawcy. Przez kilka sekund popłynie prąd wielkosci ok
    30A a następnie oki 20A do momentu uzyskania napięcia 14,4V na
    akumulatorze biorcy. Dokąd rozładowany akumulator nie osiągnie stanu
    naładowania to źre prund i nic na to nie poradzisz :)
    Jak masz ochotę to sobie oblicz SEM :) rezystancję wewnętrzną dla danego
    akumulatora też znajdziesz w necie.
    Mi wystarczy amperomierz w samochodzie, który ładnie wskazuje ok 20A na
    wydojonym akumulatorze, kiedy alternator to ładuje.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: