eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-06-25 22:26:13
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 25 Jun 2018 20:31:24 +0200, LordBluzg? napisał(a):

    > Debilu, prąd wzbudzenia nie może przekroczyć wartosci dopuszczalnej bo
    > jest kurwa ograniczony "diodą Zenera"/układem ograniczania, która
    > własnie doprowadza do tego, że napięcie i prąd NIE może wzrosnąc powyżej
    > 14,5V dla obwodu ładowania.

    W FSO 1500 czyli fiacie 125p wyprodukowanym jakoś w początkach lat 80-tych
    XX wieku, padł mi regulator napięcia. W tym zabytku była to
    elektromechaniczna puszka zamontowana w komorze silnika, gdzieś na prawym
    nadkolu. Połączyłem na krótko wejście z wyjściem, woltomierz w kabinie,
    odpaliłem na pych i w trasę. Jak napięcie podchodziło pod 15V,
    zatrzymywałem się i rozłączałem przewody. Jak spadło poniżej 12V, to znów
    je łączyłem. Z Warszawy do Grójca musiałem zatrzymać się dwa, albo trzy
    razy. akumulator nie wybuchł, obwód wzbudzenia zniósł to dzielnie. Po
    założeniu jakiegoś starego regulatora znalezionego w gratach w piwnicy,
    auto jeszcze parę lat jeździło.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: